Přeposlat Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

17.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Volkswagen na letošní svátek milovníků GTI u rakouského jezera Wörtherseee přivezl nejrychlejší a nejvýkonnější Golf GTI, jaký se kdy dostal do sériové výroby. Jmenuje se GTI TCR a svým výkonem se pomalu blíží ostrému Golfu R.

Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

Pro uctívače a milovníky značky GTI od Volkswagenu je akce u rakouského jezera Wörtherseee největším svátkem roku. Tato akce se oficiálně jmenuje Wörtherseetreffen a koná se již od roku 1982, takže má poměrně dlouhou tradici a není to sraz pouze milovníků značky GTI, pravidelně se ho účastní také samotný Volkswagen, který zde představuje některé své novinky. Z těch nejzajímavějších musíme zmínit hlavně šílený Golf GTI W12 s dvanáctiválcem o výkonu 650 koní (rok 2007) nebo maličký Up! GTI, který se u jezera ukázal minulý rok. Ne vždy se samozřejmě počiny představené na této akci dostanou do sériové výroby (Golf W12 se pochopitelně nikdy nevyráběl a jednalo se pouze o funkční ukázku), ale Up! GTI se normálně prodává a v posledním ročníku představený Golf GTI TCR bude k dispozici koncem tohoto roku, a navíc to vypadá, že to ani nebude limitovaná edice, jak bývá u tohoto typu vozů občas zvykem. Označení TCR působí trochu zavádějícím dojmem, protože na první pohled velmi připomíná zkratku CTR, což je označení jiného ostrého hatchbacku nižší střední třídy, a sice Hondy Civic Type-R.

Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmiVolkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

Na tohoto divokého Japonce sice nový Golf GTI TCR výkonnostně nemá, ale i tak se jedná o nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI vůbec. A co že tedy ona zkratka TCR značí? Ukrývají se pod ní závody cestovních vozů, které patří v poslední době k těm velmi populárním (letos se jelo i na okruhu v Mostě) a Volkswagen se ho účastní samozřejmě s Golfem, přičemž právě u závodního speciálu se inspirovala tato novinka. Výkonnostně na tom samozřejmě bude hůř (vozy šampionátu TCR mají 275 kW / 350 koní), nicméně i tak se jedná o velmi zajímavý počin, který si zcela jistě najde hromadu fanoušků. Tato novinka sedí mezi klasickou verzí GTI, a ještě ostřejším a výkonnějším modelem R, přičemž výkonnostně má k eRku poměrně hodně blízko. Na první pohled sice vypadá verze TCR stejně, jako obyčejné GTI, ale přední nárazník dostal do vínku černé prvky, a to je jeden z jejích hlavních poznávacích znaků. Zcela černá je také maska chladiče, zpětná zrcátka a neschází ani tradiční červená linka táhnoucí se přes celou příď. Vzadu pak najdeme robustní difuzor, po jehož stranách vystupují koncovky výfuku a již v základu se majitel může těšit na kompletně titanovou výfukovou soustavu od známé společnosti Akrapovič.

Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmiVolkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

To je prvek, který byl až doposud vyhrazen výhradně verzi R (za příplatek). Specialitou této varianty je pak grafika na bocích karoserie, která připomíná včelí plástve a šedá barva karoserie s označením Pure. Za zmínku určitě stojí i krásná kovaná kola o průměru 18 palců, která půjdou za příplatek nahradit koly o palec většími. Zpoza kol pak prosvítají červené třmeny odvětrávaných kotoučových brzd, proti standardnímu GTI posílených a za zmínku určitě stojí také o 20 mm snížený podvozek. V interiéru zaujmou hlavně parádně vypadající sportovní sedačky s atraktivním, černo-červeným čalouněním a výrazným bočním vedením. Trojramennému volantu neschází decentně zploštěná spodní část a stejně jako sedačky a volič převodovky, i on je prošívaný červenou kontrastní nití. Jinak je interiér vyvedený v klasickém duchu aktuální generace Golfu, palubní deska může být kompletně digitální a kovové pedály disponují protiskluzovou povrchovou úpravou. Hlavní hvězdou tohoto ostrého hatchbacku je ale samozřejmě jeho motor, který je zastoupený klasickým přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI.

Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmiVolkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

Zatímco v klasickém modelu GTI dává tento motor nejvyšší výkon 169 kW (230 koní), zde je naladěný na hezkých 213 kW (290 koní) a poměrně dost se tak blíží Golfu R, kde tento čtyřválec poskytuje 228 kW (310 koní). Točivý moment verzí GTI a GTI TCR je stejný, a sice 370 Nm (Golf R má 400 Nm). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, ale omezovač půjde za příplatek vypnout a bez něj se může rychlost vyšplhat až na 264 km/h. Hodnotu zrychlení z klidu na 100 km/h výrobce bohužel neuvádí, ale určitě bude podstatně lepší, než 6.5 sekundy u klasického modelu GTI. Čas 4.6 sekundy, který k tomu potřebuje Golf R s pohonem všech kol, verze TCR sice pravděpodobně nepřekoná ani nedorovná, ale pod šest sekund se na 100 km/h určitě dostane. Poháněna jsou pouze přední kola, a to prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a ve výbavě najdeme i aktivní přední diferenciál. Volkswagen by měl začít prodávat Golf GTI TCR koncem tohoto roku a jeho cena je prozatím neznámá, ale dá se předpokládat, že základ bude ležet mezi Golfem GTI (699 900 Kč) a Golfem R (999 990 Kč). Pravděpodobně ale bude začínat blíž onomu milionu než relativně nízké ceně GTI. 

Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmiVolkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen ukázal Golf GTI TCR, nejrychlejší sériové GTI všech dob s 290 koňmi


počet příspěvků: 1

René Chrobok

22.05.2018 v 08:03

Né děkuji , raději knihu ...

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.