Přeposlat Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

15.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford na náš trh uvedl sportovnější verzi svého rodinného kompaktního MPV C-Max, kterou chce trochu oživit zájem o tento typ vozů. Tato verze dostala přídomek Sport a jedná se o poměrně zajímavý automobil, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

Rodinná MPV jsou druh, který je pomalu na vymření a tento typ automobilů ustupuje do pozadí ve prospěch čím dál populárnějších SUV a crossoverů. Třeba Renault Scénic, jedno z nejslavnějších MPV, se změnilo v jakýsi trendy crossover a moc ryzích MPV na trhu už nenajdeme. Za zmínku stojí hlavně stálice v podobě třeba Citroënu C4 Picasso, Volkswagenu Touran nebo právě Fordu C-Max. Ten existuje již od roku 2003 a jedná se o povedený a slušně jezdící model, který platí ve třídě MPV odjakživa k tomu lepšímu. Platí to i o aktuální generaci, která se prodává v pěti i sedmimístném provedení. Zatímco pětimístná verze se jmenuje Compact, ta se sedmi sedadly dostala označení Grand a na našem trhu jsou dostupné obě varianty. Nový stupeň výbavy s označením Sport ale dostal pouze pětimístný model, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji. Rozměry jsou samozřejmě totožné s ostatními variantami, přece jenom se jedná pouze o výbavový stupeň se sportovněji pojatým paketem karoserie. Ford C-Max Sport tedy disponuje rozměry 4379 x 2067 x 1610 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2648 mm a zavazadlový prostor zvládne v klasickém uspořádání pojmout 432 litrů zavazadel.

Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

Po sklopení zadních sedaček pak bude pro zavazadla k dispozici až hezkých 1632 litrů. A co všechno vlastně výbavový stupeň Sport v oblasti designu přidává? Předně jsou to černě lakované doplňky a v této barvě jsou vyvedena jak zpětná zrcátka, tak podklady předních světlometů a černá je dokonce i střecha. Nevypadá to špatně a vozu to dodává na atraktivitě a přidává mu šmrnc, a ačkoliv i standardní C-Max je vcelku pohledný kousek, právě trochu onoho stylu mu schází. Za zmínku pak určitě stojí i hezká litá kola o průměru 17 palců (Rock Metallic) a za přípatek jsou k dispozici kola o palec větší. Posledním prvkem tohoto stupně výbavy je přítomnost poměrně výrazné stříšky nad zadním oknem a je škoda, že Ford nesáhl také po nějaké hezké koncovce výfuku či výraznějšímu difuzoru. Nyní se přesuneme do interiéru, kde také najdeme několik sportovnějších prvků a tím hlavním je sportovní trojramenný volant s ovládacími prvky a šedým prošíváním. Špatně nevypadají ani sedačky s výraznějším bočním vedením a celý interiér je vyvedený v kombinaci černé a šedé barvy, přičemž třeba strop je čalouněný kompletně v černé.

Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

Výrobce pak zmiňuje odolnější čalounění sedadel, které by mělo leccos vydržet a zvládnout. Rozvržení interiéru je ale samozřejmě pořád stejné, středový panel obsahuje řadicí páku, ovládací panel klimatizace, audia a na vrcholu pak sedí displej multimediálního systému. V základu najdeme ve verzi Sport obyčejný monochromatický displej, nicméně za příplatek je možné dopřát si barevný displej s úhlopříčkou až 8 palců. Výbava Sport obsahuje proti standardnímu stupni výbavy Trend navíc třeba LED denní svícení, automatické stěrače s dešťovým senzorem, zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním nebo zpožděné zhasínání světlometů. Tento výbavový stupeň bude k dispozici se všemi motorizacemi a základní jednotkou je tříválec 1.0 EcoBoost naladěný na 74 kW (100 koní), přičemž o stupínek výš pak stojí jeho varianta s výkonem 92 kW (125 koní). Oba tyto motory jsou spojeny výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a oba disponují filtrem pevných částic, což je prvek, se kterým se budeme u benzinových motorů setkávat kvůli neustále přísnějším normám čím dál častěji.

Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

Zajímavostí motoru 1.0 EcoBoost je schopnost odpojit jeden válec, takže v případě potřeby může pracovat pouze na dva válce a ušetřit nějaké to deci paliva (odpojení nebo připojení válce trvá pouze 14ms). Vrcholným benzinový motorem je přeplňovaná patnáctistovka EcoBoost, která bude k dispozici s výkony 110 a 132 kW (150 a 180 koní). Zatímco slabší verze může být osazena jak automatem, tak manuálem, silnější už dostala do vínku výhradně šestistupňový automat. Základním naftovým motorem je jednotka 1.5 TDCI o výkonu 70 kW (95 koní) a k dispozici bude i výkonnější varianta s 88 kW (120 koní). Milovníci klasických naftových dvoulitrů budou moct sáhnout po čtyřválci 2.0 TDCI, který nabízí výkony 110 a 125 kW (150 a 170 koní) a všechny naftové motory je možné spárovat buď s manuálem, nebo s automatem. Na našem trhu jsou prozatím dostupné pouze dvě motorizace, a sice silnější litrový EcoBoost (92 kW) za 473 990 Kč s DPH a slabší patnáctistovka EcoBoost (110 kW), která vyjde na 504 990 Kč s DPH. Nutno dodat, že se jedná o akční ceny a standardní ceník ukazuje, že jinak jsou obě verze o 40 000 Kč dražší.

Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford C-Max Sport: Nový výbavový stupeň se sportovním šmrncem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.