Přeposlat Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

03.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární Hyundai i20 prodělal decentní facelift, který se dotýká jak techniky, tak designu a samozřejmě i výbavy. Těšit se můžeme třeba na novou dvouspojkovou převodovku nebo automatické přepínání dálkových světel.

Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

Hyundai i20 patří mezi vozy B segmentu, takže je konkurentem třeba pro Škodu Fabii, Renault Clio nebo Fiestu od Fordu. Tato třída je nacpaná k prasknutí a Hyundai i20 určitě patří mezi její nejpovedenější a zároveň i nejvíce populárnější zástupce. První generace vznikla v roce 2008 a před čtyřmi lety, tedy v roce 2014, jsme se dočkali generace druhé. Po čtyřech letech úspěšné služby tak přišla řada na decentní modernizaci, která má za úkol tento model trochu omladit a připravit na další čtyři roky života. Hyundai nabídne hned tři verze tohoto kompaktního hatchbacku, a sice klasickou, pětidveřovou, pak sportovněji založený model se třemi dveřmi, a nakonec i lehce zvýšenou verzi s ochrannými plasty, která se jmenuje Active a která by měla zvládnout i horší povrchy. Třídveřový model s označením Coupe bohužel ještě nedostal oficiální fotografie, nicméně standardní verze i model Active už ano a nutno podotknout, že jim facelift prospěl. Vpředu se dočkaly přepracování jak světlomety, tak nárazník a také maska chladiče, která navíc dostala jiný výplet.

Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designuHyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

Změnou si prošla i koncová světla, ta jsou nyní nepatrně menší a mají kompletně jinou grafiku. Jinak vypadá také zadní nárazník. Model Active se od standardní verze liší hlavně zvýšeným podvozkem, plastovými ochranami šasi a jinými nárazníky vpředu i vzadu. Zmínit bychom měli také nová patnácti a šestnácti palcová litá kola a Hyundai i20 bude možné mít nově ve dvoubarevném provedení (střecha bude pokaždé černá). K původním sedmi odstínům přidal výrobce trojici nových (modrá Champion, červená Tomato a břidlicová Clean), takže celkově bude na výběr z deseti barev. V oblasti rozměrů se verze po faceliftu proti aktuálnímu modelu nijak neliší a stejný tedy zůstal i objem zavazadlového prostoru, který zvládne při konfiguraci se zvednutými sedadly pojmout slušných 326 litr. Po sklopení sedaček se může majitel těšit až na 1042 litrů, takže v oblasti praktičnosti patří i20 mezi nejlepší modely ve své třídě. Na chvíli zavítáme také do interiéru, který může být vyvedený v jednom z pěti barevných provedení (Blue, Blue Point, Red Point, Black a Greyish Blue) a kterého se facelift v oblasti designu ergonomie nedotknul.

Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designuHyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

Středová konzole obsahuje ovládací panel klimatizace a displej umístěný na jeho vrcholu, který může mít úhlopříčku 3.8, 5 a nově dokonce i 7 palců. Tento největší displej je samozřejmě barevný a nabídne kompletní konektivitu, takže třeba možnost připojení chytrého telefonu přes rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Umí také zrcadlit navigaci přímo z telefonu, takže řidič ji může využívat a nemusí mít integrovanou navigaci přímo v autě. Tento audiosystém se sedmipalcovým displejem bude nicméně k dispozici také s vestavěnou navigací včetně online služeb Live Services, takže nový Hyundai i20 nabídne hned čtyři audiosystémy. Z výbavy bychom pak měli zmínit USB port umístěný ve středovém panelu, pomocí kterého bude možné nabíjet třeba chytrý telefon. Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na bezpečnost, která patří mezi nejlepší ve třídě a tento vůz se opírá o balíček SmartSense. Ten zahrnuje třeba asistenta pro jízdu v pruhu (LDWS), systém pro rozpoznání únavy řidiče (DAW), asistent pro odvrácení kolize vpředu (FCA) či automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly (HBA). Hlavně poslední zmíněný prvek je v této třídě vcelku unikátní.

Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

Co se týče motorů, tak základem je atmosféricky plněná dvanáctistovka se čtyřmi válci, která bude k dispozici ve dvou výkonnostních variantách. Slabší nabídne 55 kW (75 koní) a silnější pak 62 kW (84 koní), přičemž obě tyto varianty jsou spárovány s pětistupňovou manuální převodovkou. Daleko zajímavěji pak vypadá přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI, který bude opět dostupný ve dvou výkonnostních verzích (74 kW / 100 koní a 88 kW / 120 koní). Zatímco slabší varianta je spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější je v základu vybavena ,,šestikvaltem“ a v obou případech bude možné připlatit si za automatickou dvouspojkovou převodovkou se sedmi stupni. Ta se objevuje ve výbavě modelu i20 vůbec poprvé, a ještě bychom měli dodat, že motor 1.0 T-GDI je nově vybavený filtrem pevných částic. Zvýšená varianta Active pak bude dostupná výhradně se čtyřválcovou, atmosféricky plněnou čtrnáctistovkou (74 kW / 100 koní) a šestirychlostní manuální převodovkou. Všechny varianty disponují pohonem předních kol a již v základu jsou vybaveny technologii ISG (Idle Stop and Go). Na závěr ještě zmíníme zajímavou záruku na pět let, na kterou se nevztahuje počet ujetých kilometrů.

Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai i20 má po faceliftu, který přináší třeba sedmistupňovou dvouspojku a lehké změny v designu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.