Přeposlat Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící GS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící GS

01.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonský Lexus představil v pořadí již sedmou generaci svého sedanu střední třídy s označením ES a ta se konečně podívá i k nám. Nahradí model GS, a kromě benzinových motorů bude k dispozici samozřejmě i hybridní varianta.

Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící GS

V západní a střední Evropě se Lexus ES ukáže oficiálně úplně poprvé, nicméně vzhledem k faktu, že se jedná o již sedmou generaci je jasné, že je to automobil s bohatou historií. A tak tomu opravdu je, protože první generace vznikla již v roce 1989 a zaznamenala velký úspěch. V Evropě (alespoň ne v západní a střední) se tento model neprodával a místo něj Lexus na starém kontinentu nabízel obdobný automobil s označením GS, který ale končí, a právě sedmá generace modelu ES ho má nahradit. Bude to tedy globální automobil prodávaný po celém světě a nejnovější generace zaujme na první pohled svým velmi výrazným designem, což je pro vozy Lexus posledních let typické. Stylově tato novinka navazuje na luxusní sedan LS a ostré kupé LC, takže jeho dominantu tvoří příď s až komicky obrovskou maskou chladiče, která připomíná doširoka otevřenou tlamu Predátora ze stejnojmenného filmu. Společnost jí dělají ostře řezané světlomety s LEDkami (Full LED) a design přídě dotváří dva decentní průduchy po stranách masky, která vlastně sahá až do předního nárazníku.

Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GSLexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GS

Vzadu najdeme úzká koncová světla spojená dekorační linkou, decentní přítlačné křídlo ve víku zavazadelníku a u vrcholné verze ES 350 také dvě mohutné koncovky výfuku. Celkový design hezky dotváří originálně pojatá zpětná zrcátka, chromované orámování oken a při pohledu z profilu vynikne dynamicky tvarovaná karoserie. S délkou takřka pět metrů spadá nový Lexus ES do střední třídy a bude tak konkurovat hlavně velké německé trojce v podobě BMW řady 5, Mercedesu třídy E či Audi A6. V této třídě je ale docela narváno a zapomenout bychom určitě neměli ani na Jaguar XF či Maserati Ghibli, což jsou určitě také více než zdatní konkurenti. Kompletní rozměry této novinky jsou 4945 x 1885 x 1450 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2905 mm, takže sedmá generace proti té předchozí poměrně hodně narostla takřka do všech směrů. Konkrétně je o 65 mm delší, o 45 mm širší a rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm, přičemž karoserie je zároveň o 5 mm nižší. Sedmá generace Lexusu ES je postavena na platformě GA-K, což je nová globální platforma, kterou budeme vídat u vícero vozů této značky. Tato platforma by měla nabídnout hlavně vyšší torzní tuhost karoserie při nižší hmotnosti.

Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GSLexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GS

Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který vypadá opravdu velmi zajímavě a kombinuje v sobě sportovní prvky s těmi luxusními. Před řidičem sedí kompletně digitální palubní deska s různými styly zobrazení a dobře vypadá i sportovní trojramenný volant s několika ovládacími prvky. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace, audia a na vrcholu umístěný barevný dotykový displej. Ten má v nejvyšší specifikaci úhlopříčku 12.3 palce, obsahuje hezké analogové hodiny, a kromě ovládání dotykem nabídne také ovládání prostřednictvím touchpadu, a dokonce i hlasu. Bohatá bezpečnostní výbava pak bude samozřejmostí a již v základu se může majitel těšit třeba na systém rozpoznávání chodců nebo full LED světlomety s přisvětlováním do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel. Co se týče pohonných jednotek, tak nový Lexus ES bude dostupný pouze s benzinovými a hybridními jednotkami a na naftu můžeme zapomenout, ale to samozřejmě není u Lexusu nic nového. Aktuální nabídka vozů této japonské automobilky totiž dieselové motory vůbec neobsahuje, takže příznivci nafty musí ke konkurenci.

Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GSLexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GS

Na našem trhu bude pravděpodobně dostupná pouze varianta s označením ES 300h, což je hybridní model kombinující atmosférický čtyřválec o zdvihovém objemu 2.5 litru s elektromotorem. Tento čtyřválec je schopný pracovat v Atkinsonově cyklu a souhrnný výkon této hybridní soustavy je 160 kW (218 koní), což sice není žádný velký zázrak, ale mělo by se jednat o poměrně úsporný pohon. Kombinovaná spotřeba této hybridní verze byla spočítána na 4.7 litru paliva na 100 km. Základní model se jmenuje ES 200, ten je (pravděpodobně) osazený přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem a nad ním má své místo verze ES 250 s 2.5 litrovým čtyřválcem. Vrchol nabídky pak bude tvořit model ES 350 s vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3.5 litru, který disponuje výkonem 183 kW (249 koní) a ten je posílaný na přední kola prostřednictvím osmistupňového automatu. Ano, nový Lexus ES bude mít pouze pohon předních kol, což není ve střední třídě nic běžného a většina výrobců v ní vsází na tradičnější pohon zadní nápravy či pohon všech kol. Oficiální představení proběhlo na autosalonu v Pekingu a prodej by měl odstartovat v průběhu podzimu.

Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GSLexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící model GS

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lexus představil sedmou generaci modelu ES, který nahradí končící GS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.