BMW


Přeposlat BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

24.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW oficiálně představilo nový vrchol třídy 2, model M2 s přídomkem Competition. A že se je na co těšit, tato raketa na kolech totiž nabídne motor pocházející z většího modelu M3 a podstatně vyšší výkon než standardní M2.

BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

Z aktuální nabídky BMW a sportovní divize M je kompaktní sedan M2 považovaný za ten nejlepší a řidičsky nejvytříbenější. Je to zkrátka auto postavené ryze pro řidiče a ti zkušenější můžou za jeho volantem zažít opravdovou nirvánu. BMW se model M2 povedlo dokonale vyladit a jedná se o podstatně zajímavější volbu než třeba větší sourozenci M3 a M4, kteří jsou sice také výborní, ale trochu postrádají tu lehkost, hravost a raubířství svého menšího bratříčka. Kromě techniky se proti standardní verzi změnil také design, ale ten pouze lehce a většina změn na první pohled ani patrná není. Poznávacím znamením varianty Competition jsou přepracované ledvinky, které jsou nyní kompletně černé a jsou propojené, což vypadá poměrně zajímavě. Nasávací otvory jsou nepatrně větší a zmínit bychom určitě měli také zcela nová zpětná zrcátka, která by měla zlepšovat aerodynamiku. Na zádi si pak lze všimnout koncových světel s přepracovanou grafikou a čtyři koncovky výfuku jsou nově vyvedeny v černém chromu. Zbytek věcí na zádi v podobě výrazného nárazníku nebo decentního spoileru ve víku zavazadelníku zůstal stejný.

BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

Skvěle pak vypadají také nová kovaná kola o průměru 19 palců, zpoza kterých prosvítají mohutné třmeny brzdné soustavy. Ta byla proti standardnímu modelu posílena a dostala rozměrnější kotouče, přičemž na předních kolech najdeme kombinaci 400 mm kotoučů se šestipístkovými třmeny a vzadu sedí 380 mm kotouče a čtyřpístkové třmeny. Jako celek hodnotíme design modelu Competition kladně, a ačkoliv změny nejsou proti standardní verzi nijak závratné, jsou povedené a ve finále původní vzhled M2 vylepšují. Nakoukneme také do interiéru, ve kterém se událo několik změn a tou největší je přítomnost dvou nových tlačítek na středové konzoli. Další dvě nová tlačítka jsou umístěna na volantu a ty si M2 Competition vypůjčilo od svého většího sourozence M3. Nachází se v levé části volantu a slouží k volbě jednoho ze dvou jízdních režimů, které si může řidič upravit přesně podle sebe. Jinak se ale interiér prakticky nezměnil, pouze na prazích najdeme logo M2 Competition a další eMková loga najdeme třeba na volantu, voliči převodovky nebo sedadlech. Ta příplatková mají výrazné boční vedení, takže by měla podržet tělo i při ostré jízdě a neschází jim ani integrované opěrky hlavy a kontrastní prošívání.

BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

To najdeme také na trojramenném volantu a za ním se u verze s automatickou převodovkou nachází také pádla pro řazení v manuálním režimu. Po stránce ergonomie zůstalo všechno při starém, středová konzole obsahuje volič převodovky, kruhový ovladač, ovládací panel klimatizace, audia a na vrcholu pak sedí barevný dotykový displej. Palubní deska je vyvedena v klasickém stylu a líbí se nám, že interiér není zbytečně přeplácaný a působí poměrně přímočarým, minimalistickým dojmem. Nyní se můžeme přesunout k tomu hlavnímu, což je motor a ten je zároveň proti standardní M2 tou největší změnou. Původní přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry nahradil na první pohled stejný třílitrový šestiválec, ale ve verzi Competition je přeplňovaný ne jedním, ale hned dvěma jednokomorovými turbodmychadly. Jedná se vlastně o motor z dvojice M3 / M4, ale trochu jinak naladěný. Zatímco ve větším a určitě i slavnějším sedanu M3 dává tento motor 317 kW (431 koní) v rozmezí 5500 – 7300 ot/min, pro potřeby M2 Competition ho výrobce naladil na 301 kW (410 koní) a tohoto výkonu dosahuje motor mezi 5250 a 7000 ot/min. Točivý moment se zastavil na hodnotě 550 Nm a je dostupný mezi 2350 – 5200 ot/min.

BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

Dvojice turbodmychadel má za úkol zlepšit odezvu na přidání plynu a ochotu jít i do vysokých otáček, což není u přeplňovaných motorů vždy samozřejmostí. Ze sourozenců M3 / M4 pochází také nová karbonová vzpěra v motorovém prostoru, která má za úkol zvyšovat tuhost karoserie a měla by také zlepšit přesnost řízení. BMW M2 Competition bude k dispozici se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přičemž tyto ústrojí se od sebe liší v dynamice. Zatímco s manuálem zrychlí M2 Competition za 4.4 sekundy, s automatem je to za 4.2 sekundy a v obou případech je tato verze o jednu desetinku rychlejší než standardní model. Maximální rychlost je pokaždé elektronicky omezená na 250 km/h, ale za přípatek pomocí paketu M Driver’s je možné posunout omezovač až na 280 km/h. O hravé jízdní zážitky se pak postará aktivní M diferenciál s elektronicky řízenou svorností a samozřejmě pohon pouze zadních kol. Pokud se vám BMW M2 Competition zalíbilo, určitě zavítejte na oficiální stránky výrobce, kde je již tento model zalistovaný a kde se o něm dozvíte spoustu informací. 

BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M2 dostalo vrcholnou verzi Competition s motorem z M3/M4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.