Přeposlat Ford představil čtvrtou generaci modelu Focus

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford představil čtvrtou generaci modelu Focus

19.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Jeden z nejočekávanějších vozů tohoto roku, a sice Ford Focus nové generace, je konečně oficiálně na světě. Nabídne moderní elektrickou výbavu, proti předchůdci poměrně výrazně přepracovaný design a k dispozici bude i model se zvýšeným podvozkem.

Ford představil čtvrtou generaci modelu Focus

První generace Fordu Focus se vyráběla v letech 1998 – 2004 a stala se synonymem pro dokonale jezdící kompakt. V nižší střední třídě v té době nebylo auto, které by jezdilo lépe a nabídlo zábavnější jízdní vlastnosti, což se Fordu povedlo zopakovat také s generací druhou. Třetí generace už na tom tak dobře nebyla, konkurenti se na Focus v oblasti jízdních vlastností dotáhli a v několika ohledech, třeba v interiéru, ho pak také předběhli. I tak ale platí Ford Focus za jakýsi etalon nižší střední třídy a spolu s ikonickým Golfem patří za nejznámější vozy této kategorie. Nejnovější generace je tedy v pořadí již čtvrtá a Ford na ni hodně vsází, což je ostatně patrné už z toho, kolik variant bude k dispozici. Kromě klasického hatchbacku se bude nový Focus prodávat také s karoserií sedan, kombi a vůbec poprvé se můžeme těšit i na variantu s označením Active, což je verze se zvýšeným podvozkem a jakýsi derivát populárních crossoverů. Nebude scházet ani luxusní varianta s tradičním označením Vignale či sportovně pojatá verze ST-Line s výraznými doplňky karoserie. Kompletní rozměry karoserie nového Focusu jsou 4378 x 1820 x 1477 mm, takže čtvrtá generace je proti té třetí delší, ale nepatrně užší a zároveň i nižší.

Ford představil čtvrtou generaci modelu FocusFord představil čtvrtou generaci modelu Focus

Rozvor náprav se natáhl, a to z 2648 mm na současných 2701 mm a dá se tedy předpokládat, že v oblasti vnitřního prostoru na tom bude tato novinka lépe. Zavazadlový prostor hatchbacku zvládne v základním uspořádání pojmout 375 litrů paliva a po sklopení zadních sedaček tento prostor naroste na 1354 litrů, přičemž kombi je na tom s objemem 608 / 1653 litrů ještě podstatně lépe. Nový Focus je prvním globálním vozem postaveným na nové platformě s označením C2, přičemž díky této platformě se Fordu povedlo dosáhnout jak pevnějšího šasi, tak vyšší úrovni bezpečnosti. Vraťme se ale k modelům Active a ST-Sport, které se liší nejenom designem, ale také světlou výškou. Zatímco Active určený i pro jízdu mimo klasické silnice disponuje o 30 mm zvýšeným podvozkem, sportovnější ST-Line zase sedí proti standardu o 10 mm blíž k silnici. Verze Active disponuje také plastovou ochranou karoserie a tato varianta nevypadá vůbec špatně, je náležitě trendy. U verze ST-Line zase na první pohled zaujme stylový LED podpis, červeně lakované třmeny a dvě koncovky výfuku usazené na pravé straně difuzoru. Luxusnější varianta Vignale má přední masku i nárazník doplněné o chromovaný dekor a ten najdeme také v zadní části.

Ford představil čtvrtou generaci modelu FocusFord představil čtvrtou generaci modelu Focus

Špatně ale určitě nevypadají ani standardní modely a celkově hodnotíme design čtvrté generace Focusu jako zdařilý, přičemž jeho hlavním poznávacím znamením napříč všemi modely je relativně dlouhá kapota a dynamicky tvarovaná záď se zajímavými koncovými světly. Hodně se toho změnilo také v interiéru a musíme podotknout, že takřka všechny změny jsou směrem k lepšímu. Víceméně každá generace Focusu byla za interiér více či méně kritizována a ta třetí pak nejvíc, protože zde použitý interiér byl zbytečně přeplácaný a nekonzistentní. To je ale pryč, Fordu se povedlo interiér hodně zjednodušit a ten nyní působí mnohem útulněji a zajímavěji. Středový panel obsahuje ovládací panel klimatizace, audia a na jeho vrcholu sedí displej palubního multimediálního systému, přesně dle aktuálních trendů a zvyklostí. V základu bude sice na vrcholu takový malinký, a tak trochu komicky působící displej doplněný velkými tlačítky, ale k dispozici bude až osmipalcový dotykový displej a ten už vypadá dobře. Palubní deska má velmi jednoduchou grafiku a v jejím středu sedí displej palubního počítače. Nejvyšší specifikace pak nabídne třeba propojení s telefonem prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay či Android Auto a případný majitel se může těšit třeba i na prémiové audio B&O PLAY o výkonu 675W.

Ford představil čtvrtou generaci modelu FocusFord představil čtvrtou generaci modelu Focus

Výbava může být hodně bohatá, a to jak ta multimediální, tak bezpečností a za zmínku stojí třeba adaptivní LED světlomety, které spolupracují se systémem sledování značek. Jako první Ford v Evropě nabídne nový Focus head-up displej a také celou paletu různých asistentů, třeba udržení v jízdním pruhu, parkovacího asistenta s kamerou, který umí z parkovacího místa i vyjet, hlídání mrtvého úhlu či protikolizní systém. Co se týče motorů, tak nový Focus bude k dispozici jak s benzinovými jednotkami EcoBoost, tak s naftovými pod označením EcoBlue. Základním motorem je tříválec 1.0 EcoBoost ve dvou variantách s výkony 74 a 92 kW (100 a 125 koní) a nad ním sedí jednotka 1.5 EcoBoost, opět se třemi válci. Ta nabídne výkony 110 a 134 kW (150 a 182 koní) a oba tyto motory disponují technologií vypnutí jednoho válce, takže můžou v případě nízkého zatížení běžet pouze na dva válce. Naftový motor 1.5 EcoBlue nabídne výkony 70 a 88 kW (95 a 120 koní) a silnější 2.0 EcoBlue pak hezkých 110 kW, tedy 150 koní. Kromě šestistupňového manuálu bude pro některé motorizace k dispozici také nový osmistupňový automat. Prodej nového Focusu začne na našem trhu v červenci tohoto roku a základní cena byla stanovena na 359 990 Kč.

Ford představil čtvrtou generaci modelu FocusFord představil čtvrtou generaci modelu Focus

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford představil čtvrtou generaci modelu Focus


počet příspěvků: 1

kolem jdoucí

23.04.2018 v 20:17

Ten benzínový tříválec 1,5l je zoufalost. Nikdy bych takový motor nechtěl, o 1.0 raději ani nemluvím. Jednoduše bych jim za to svoje těžce vidělané peníze nedal.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.