Přeposlat Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

03.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota představila na autosalonu v New Yorku novou, v pořadí již pátou generaci svého populárního SUV s označením RAV4. Kromě nového designu se můžeme těšit také na lepší schopnosti v terénu a vylepšený hybridní pohon.

Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

Toyota RAV4 patří k průkopníkům třídy SUV a je to model, který tuto kategorii vozů proslavil spolu s Hondou CR-V snad nejvíc. První generace vznikla v roce 1996 a od té doby platí RAV4 za klasického zástupce třídy SUV. Největší popularitě se tento vůz těší právě v Americe, kde Toyota představila jeho novou, v pořadí již pátou generaci. Zatímco předchozí verze RAV4 byly tak trochu usedlé a možná i trochu nudné, ta nejnovější je po stránce designu podstatně odvážnější a také mnohem výraznější. Přední části dominují vskutku ostře řezané světlomety doplněné o robustní masku chladiče, mlhovky a mohutný nárazník. Vzadu najdeme horizontálně orientovaná koncová světla, nárazník s difuzorem, zvýrazněné koncovky výfuku a výrazný nárazník. Nové generace RAV4 je plná ostrých hran, výrazných linek a působí proti předchozí a vlastně i všem ostatním generacím mnohem agresivnějším a sportovnějším dojmem. Hlavně při pohledu z profilu vynikne dynamicky tvarovaná karoserie s výraznou muskulaturou okolo zadních kol. Jako předobraz páté generaci RAV4 posloužil loňský koncept FT-AC, se kterým tato novinka sdílí několik prvků. Nová RAV4 je postavena na platformě TNGA, která používá pevnější materiály a díky tomu se tuhost karoserie proti předchůdci zlepšila až on 57 %.

Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorůNová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

Co se týče venkovních rozměrů, tak ty se nijak dramaticky nezměnily a na délku měří toto nové SUV 4600 mm, což je proti aktuálnímu modelu o 5 mm méně. Navzdory menší karoserii se výrobci povedlo o hezkých 30 mm zvětšit rozvor náprav a ten nyní čítá 2690 mm, takže interiér by měl být prostornější a vzdušnější. Na šířku měří nová RAV4 o 10 mm víc než její předchůdce, takže je 1855 mm široká a zadní i přední převisy karoserie byly zkráceny. Výrobce zmiňuje také objemnější zavazadlový prostor, ale konkrétní čísla k dispozici prozatím nejsou a musíme se tak spokojit s tím, že aktuální verze disponuje kufrem o slušném objemu 501 až 547 litrů (1633 až 1735 litrů při sklopení zadních sedaček). Je tedy jasné, že v oblasti praktické stránky věci na tom bude nejnovější RAV4 velmi dobře a za hlavní konkurencí nebude nijak zvlášť zaostávat. Proti aktuální verzi se hodně změnil také interiér, který působí mnohem modernějším a zároveň stylovějším dojmem. Rozvržení ovládacích prvků je ale podobné a ergonomie tak bude víceméně stejná, přičemž hned na první pohled je patrné, že proti předchůdci najdeme u nejnovější generace o trochu méně tlačítek.

Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorůNová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

Středovému panelu dominuje výrazný volič převodovky, nad kterým najdeme panel sloužící k ovládání klimatizace a velký barevný displej palubního multimediálního systému Entune 3.0. V základu má tento dotykový displej úhlopříčku sedm palců a za příplatek bude o palec větší. Před řidičem pak sedí částečně digitální palubní deska a trojramenný volant s doprovodnými tlačítky. Interiér na nás působí hezky čistým, stylovým dojmem a určitě hraje více na prémiovou notu než u čtvrté generace. Co se týče výbavy, tak již v základu bude Toyota RAV4 vybavena různými bezpečnostními asistenty a pomocníky, ze kterých bychom měli jmenovat hlavně asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, detekci chodců, asistenta pro jízdu v kolonách, adaptivní tempomat nebo autonomní brzdění. Dále musíme zmínit také čtení dopravních značek nebo automatické přepínání světel. Standardní audio systém bude za příplatek nahraditelný prémiovým systémem od JBL s 11 reproduktory a výkonem 800W. Co se týče motorů, tak Toyota se rozhodla, že z nabídky kompletně vypustí naftové jednotky a s největší pravděpodobností to platí i pro evropský trh, což je určitě odvážný tah.

Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorůNová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

Aktuální model se u nás nabízí i s naftovým čtyřválcem 2.0 D-4D a pravděpodobně je to poslední šance, jak si koupit RAV4 s dieselem. Základním motorem bude atmosféricky plněný čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry, který může být spojený s automatickou nebo manuální převodovkou. V aktuální generaci má tento čtyřválec výkony 112 kW (152 koní) a 196 Nm a okolo podobných parametrů se budeme pravděpodobně pohybovat i u nejnovější verze. Dalším motorem v nabídce bude 2.5 litrový čtyřválec a ten bude k dispozici i jako hybrid, což známe z aktuální generace, ve které tento hybridní pohon nabízí 145 kW (197 koní). V obyčejné verzi (ta se u nás pravděpodobně prodávat nebude) je tento motor párovaný s automatickou převodovkou, ale hybrid bude osazený převodovkou e-CVT. Výrobce se dále zmiňuje také o vylepšeném pohonu všech kol a přítomnosti systému vektorování točivého momentu s označením Dynamic Torque Vectoring All-Wheel Drive. U hybridní verze bude pohon všech kol vyřešený tak, že přední kola bude pohánět spalovací jednotka a zadní elektromotor. Prodej nové Toyoty RAV4 by měl odstartovat koncem tohoto roku a do té doby můžeme očekávat také oficiální představení na evropské půdě.

Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorůNová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nová Toyota RAV4 bude lepší v terénu a oprostí se od naftových motorů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.