Přeposlat Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

27.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes omlazuje svou třídu C a po sedanu a kombi jsme se dočkali také modernizace sportovnějších variant s karoserií kupé a kabriolet. Hlavní novinkou je příchod mild-hybridní verze s označením C 200, která disponuje vcelku hezkými výkony.

Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

Faceliftovanou třídu C přivezl Mercedes do Ženevy a nyní přišla řada na karosářské verze kombi a kupé, které ní neodmyslitelně patří. I když to tak možná nevypadá a třída C působí vedle svých větších sourozenců E a S jako takový ten černý vzadu, ve skutečnosti se jedná o nejúspěšnější řadu v aktuální nabídce Mercedesu. Výrobci se zkrátka dokonale povedlo trefit se do aktuální vkusu svých zákazníků a ti se mu za to odvděčili opravdu velkým zájmem. Faceliftovaná verze nabídne jak lehce přepracovaný design, tak techniku a začneme jako vždy vzhledem. Změny ve stylingu nejsou na první pohled proti modelu před modernizací až tak moc patrné, ale proběhly a na první pohled zaujmou třeba lehce přepracované přední světlomety. Ty dostaly trochu jiný LED podpis, mají předělanou optiku a k dispozici budou také kompletně LED světlomety. Dominantu zadní části tvoří uzoučká koncová světla s novou grafikou a neschází ani decentní difuzor, dvě koncovky výfuku umístěné po jeho stranách a decentní přítlačné křídlo ve víku zavazadelníku. Ostrá verze od AMG s označením C 43 má proti normálním variantám trochu agresivnější a drsnější styling, kterému dominuje větší zadní difuzor, čtyři mohutné koncovky výfuku a výraznější přítlačné křídlo.

Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy CMercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

Také přední nárazník je vyvedený ve sportovnějším duchu a maska disponuje černým výpletem. Změn není mnoho, ale fungují a na první pohled působí přepracovaný Mercedes třídy C modernějším a více svěžím dojmem. Ještě dodáme, že kabriolet disponuje hezkou plátěnou střechou a o její stažení / natažení se starají elektromotory. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který byl také lehce přepracovaný, ačkoliv jeho rozvržení zůstalo stejné. Robustní středový panel tedy obsahuje volič převodovky, hezké analogové hodiny, několik funkčních tlačítek a ovládací panel klimatizace. Nad ním mají své místo tři výdechy klimatizace a na samotném vrcholu středového panelu sedí barevný displej palubního multimediálního systému. Ten může mít nově úhlopříčku až 10.25 palce a zcela nový je pak také hezký volant s dotykovými ploškami. Kromě klasického dotykového displeje je možné palubní systém ovládat třeba pomocí touchpadu s ovladačem, který je umístěný ve spodní části středového panelu nebo pomocí hlasových příkazů. Palubní deska před řidičem pak může být nově kompletně digitální.

Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy CMercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

Za zmínku pak určitě stojí možnost pořídit si nový audio systém s devíti reproduktory, které sedí mezi základním a nejlepším audiem. Samozřejmostí je pak také armáda různých asistentů a pomocníků, kterých si třída C spoustu vypůjčila z vrcholné třídy S. Majitel se bude moct spolehnout třeba na aktivní změnu jízdního pruhu, adaptivní tempomat spolupracující s navigací nebo částečně autonomní provoz. Co se týče změn v oblasti techniky, tak tou největší novinkou je mild-hybridní verze s označením C200. Ta kombinuje přeplňovanou patnáctistovku se systémem EQ, což je vlastně malý asistenční elektromotor umístěný mezi spalovacím motorem a převodovkou. Ten pomáhá hlavnímu motoru před řádným roztočením turbodmychadla a umí přispět výkonem 10 kW (13.6 koně) a točivým momentem 160 Nm. Výkon varianty C 200 čítá velmi hezkých 135 kW (184 koní) a 280 Nm, což stačí u verze kupé ke sprintu z 0-100 km/h za 7.9 sekundy (kabriolet ke stejnému úkonu potřebuje 8.5 sekundy). Maximální rychlost je 239 km/h u kupé, respektive 235 km/h u kabrioletu a tato motorizace bude k dispozici také s pohonem všech kol 4Matic.

Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy CMercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

V tomto případě už je dynamika trochu horší kvůli vyšší hmotnosti (0-100 km/h za 8.4 / 8.8 sekundy) a maximální rychlost se také mírně sníží (234 / 230 km/h). Příznivci nafty budou mít k dispozici verzi s označením C 220 d, která v sobě ukrývá dvoulitrový čtyřválec naladěný na 143 kW (194 koní) a 400 Nm, s čímž se kupé zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 7 sekund a dosáhnout maximální rychlosti až 240 km. Kabriolet pak potřebuje ke stejnému úkonu 7.5 sekundy a zastaví se na nejvyšší rychlosti 233 km/h. Nejrychlejším modelem je pak verze s označením AMG C 43 4Matic, která disponuje dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu tři litry. Jeho výkony jsou 287 kW (390 koní) a 520 Nm, což stačí uzavřené verzi ke sprintu na 100 km/h za 4.7 sekundy, přičemž kabriolet je o pouhou desetinku sekundy pomalejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Další motorizace budou představeny později a oficiální představení modernizovaného kupé a kabrioletu třídy C proběhne na autosalonu v New Yorku. Prodej odstartuje v průběhu července tohoto roku.

Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy CMercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-Benz modernizuje kabriolet i kupé třídy C


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.