Přeposlat Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

22.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud vás zajímavá, který vystavený automobil na autosalonu v Ženevě byl nejvýkonnější, máme pro vás odpověď. Nebylo to nic od Ferrari, Lamborghini, Bugatti či Koenigseggu, tento titul míří trochu nečekaně do slunného Chorvatska.

Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

Nejvýkonnější automobil v Ženevě byl elektrický hypersport C_Two od chorvatské automobilky Rimac a tento stroj právem budil stejně, ne-li víc pozornosti, jako sportovní výtvory mnohem zavedenějších značek. Když chorvatský Rimac přišel v roce 2011 s konceptem Concept One, vypadalo to tak trochu jako vtípek a pokus, který skončí v propadlišti dějin a za pár týdnů si na něj nikdo nevzpomene. Přece jenom, při představě Chorvatska si málokdo vybaví supersport nebo vlastně nějaký automobil vůbec, tato země je známá pro něco úplně jiného a zkrátka spojení automobilů s Chorvatskem je takové divné, vůbec k sobě nejde. Nicméně, Rimac se v roce 2016 vrátil, opět s modelem Concept One, který už ale byl v produkční fázi, měl přepracovaný design i techniku a jednalo se o po čertech rychlou elektrickou střelu, která svými výkony zvládla zatopit i těm nejlepším z nejlepších. Pravděpodobně největší slávy se ale futuristický Concept One dočkal díky motoristickému pořadu The Grand Tour od Amazonu s triem Clarkson, Hammond a May, ve kterého ho Richard Hammond při závodech do vrchu naboural a zničil (jednalo se o jeden z osmi vyrobených kusů, takže jeho cena byla hodně vysoká).

Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikouElektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

Z této hrozivě vypadající nehody naštěstí moderátor vyvázl bez vážnějšího zranění a Rimac si do něj prostřednictvím své novinky C_Two tak trochu rýpnul, ale o tom až později. Tato chorvatská, velmi mladá automobilka do toho tedy šlape naplno a nový koncept C_Two zase trochu posunuje hranice výkonu i dynamiky. Jedná se o elektrický hypersport s šasi o rozměrech 4750 x 1986 x 1208 mm a rozvorem náprav 2745 mm, přičemž hlavním materiálem použitým při výrobě byl samozřejmě karbon. To kvůli dosažení co možná nejnižší hmotnosti, která se nakonec zastavila na necelých dvou tunách (1950 kg). To sice na první pohled vypadá jako hodně, ale na ryze elektrický hypersport se čtyřmi elektromotory a těžkými bateriemi to není vůbec špatné. V rychlosti se podíváme také na design, který se výrobci určitě povedl a Rimac C_Two se ve světě hypersportovních automobilů jistě neztratí. Karoserie je samozřejmě typu kupé a dveře se vyklápějí směrem nahoru i s částí střechy, což sice není žádná velká novinka, ale vypadá to dobře. Přední části dominuje poměrně úzký čumák s malou maskou, která je doplněná o uzoučké světlomety a sportovně střižený nárazník se splitterem.

Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikouElektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

Vzadu pak najdeme obrovský difuzor, ne o moc menší přítlačné křídlo a krásná, minimalistická koncová světla dávající tomuto elektrickému vozu zajímavý, poměrně dramatický výraz. Samozřejmostí jsou pak různé průduchy a výdechy, třeba na kapotě či v okolí kol a při pohledu z profilu je patrné, že se výrobce zaměřil na co nejlepší aerodynamiku a na šasi najdeme i několik aktivních prvků, které ji vylepšují. Interiér v sobě kombinuje sportovní s luxusními prvky a kombinace světle hnědé kůže a karbonu vypadá vcelku zajímavě. Jeho dominantu tvoří středový panel s obrovským dotykovým displejem a před řidičem má své místo digitální palubní deska s atraktivně vypadajícím volantem. Moc klasických, analogových prvků v interiéru tohoto hypersportu nenajdeme a skoro všechno je řešeno digitálně pomocí displejů. Za zmínku určitě stojí integrovaná technologie rozpoznání obličeje, která majiteli umožní odemknout vůz a nastartovat ho kompletně bez klíče i fakt, že majitel dostane autonomní řízení čtvrté kategorie. K tomu Rimac C_Two využívá hned osm kamer, šest radarů a dva lidary. A onen vtípek na adresu Richarda Hammonda?

Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikouElektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

Ten se nachází v zadním motorovém prostoru, kam výrobce umístil hasicí přístroj a nápis ,,V případě závodu do vrchu uhaste oheň“. Nyní se můžeme konečně přesunout k pohonu, který je zastoupený hned čtyřmi elektromotory a jak bývá zvykem, každý pohání jedno kolo. Výkon této elektrické soustavy je ohromujících a hrůzu nahánějících 1408 kW (1915 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 2300 Nm. To jsou čísla jako z jiného světa a podobně vypadá také dynamika, kdy se Rimac C_Two zvládne rozjet z klidu na 96 km/h (60 mph) za 1.85 sekundy. Klasičtější disciplínu 0-100 km/h zvládne za 1.97 sekundy, na magické hranici 300 km/h se ocitne za 11.8 sekundy a nejvyšší rychlost by se měla zastavit až na 412 km/h. Baterie mají vysokou kapacitu 120 kWh a díky nim by se měl průměrný dojezd na jedno nabití pohybovat okolo 650 km, což nevypadá vůbec špatně. Nabíjení ze standardní elektrické sítě zabere více než deset hodin, nicméně při požití rychlé nabíječky s příkonem 250 kW se bude možné dostat na 80 % kapacity baterií za hezkých 30 minut. Automobilka Rimac plánuj vyrobit na 150 kusů této novinky s tím, že dvacet jich bude k dispozici v roce 2020, tedy první rok sériové produkce. Cena zůstává bohužel neznámá, ale je jasné, že bude astronomická.

Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikouElektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Elektrický hypersport Rimac C_Two šokoval v Ženevě jak svým brutálním výkonem, tak špičkovou technikou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.