Přeposlat Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

15.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Minule jsme přinesli zprávu o tom, že se sportovní divize Cupra odděluje od mateřského Seatu a že z ní bude samostatná automobilka. Dnes se budeme věnovat podobnému tématu a v hlavní roli bude automobilka Volvo a její sportovní divize Polestar.

Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

Divize Polestar, která se starala o sportovní a závodní vozy značky Volvo, vznikla v roce 2005 přejmenováním původní divize Flash Engineering. Prvním ryze závodním počinem Polestaru byl model C30 S2000 z roku 2009 a rok později představil Polestar koncept ostrého hatchbacku C30 Polestar Concept. V roce 2012 přišla řada na další koncept, model S60 Polestar Concept a v následujícím roce přišly na svět dva produkční automobily, a sice S60 a V60 Polestar. Nutno podotknout, že se jednalo o velmi povedené a vesměs všude chválené vozy jak v oblasti designu, tak motoru i jízdních vlastností. Několik aktuálních kousků se dá pořád koupit i u nás, takže pokud máte zájem o blankytně modrý a notně ostrý sedan či kombi s výkonem 270 kW (367 koní), neváhejte. Je sice škoda, že původní šestiválec nahradil dvoulitrový čtyřválec, nicméně v oblasti dynamiky je tento čtyřválec lepší. Vraťme se ale k historii Polestaru, a to konkrétně do roku 2015, kdy byla tato divize (respektive její část Performance a samotná značka) odkoupena Volvem. Ano, ačkoliv byl Polestar dvorním tunerem Volva, tato automobilka ho nikdy nevlastnila a jejím majitelem byl Christian Dahl, který zůstal majitelem závodní divize Racing (ta se nově jmenuje Cyan Racing).

Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize VolvaPolestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

V roce 2017 pak Volvo uvedlo, že se z Polestaru stane samostatná značka, která bude produkovat exkluzivní, vysoce výkonné hybridní sportovní vozy a na první vlaštovku jsme ani nemuseli dlouho čekat. První model s jednoduchým a všeříkajícím označením Polestar 1 spatřil světlo světa v listopadu minulého roku a vyvolal poměrně nadšené ohlasy. Oficiální představení veřejnosti proběhlo na autosalonu v Ženevě a zde vystavený předprodukční kousek platil právem za jednu z největších hvězd této akce. Je to totiž po čertech krásný kousek automobilu, který působí nesmírně minimalistickým dojmem, díky čemuž je velmi přímočarý a stylový. Koncepčně se jedná o dvoudveřové čtyřmístné kupé vybavené hybridním pohonem, které sice není od Volva, ale designové prvky této severské automobilky jsou na něm poměrně hodně patrné. A to je samozřejmě dobře, protože aktuální Volva platí za jedny z designově nejpovedenějších automobilů dneška a zcela jistě to platí také pro Polestar 1. Přední části dominuje robustní maska chladiče doplněná o úzké světlomety s LED podpisem ve tvaru Thórova kladiva (jako u Volva) a odkazem na produkci této automobilky jsou také koncová světla, která vypadají jako u limuzíny S90.

Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize VolvaPolestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

Na přídi dále najdeme sportovně střižený nárazník a na designově nesmírně čisté zádi se pak nachází hned čtyři koncovky výfuku. Při pohledu z profilu pak vynikne poměrně svalnatá karoserie a muskulatura tohoto krásného kupé je ještě zvýrazněna velkými litými koly o průměru 21 palců vpředu i vzadu. Na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 275/30 vpředu, 295/30 vzadu a brzdná soustava kombinuje přední třmeny Akebono se šesti pístky a zadní Conti EPB. Kotouče jsou samozřejmě ventilované a za zmínku stojí určitě také bezrámové dveře. Karoserie je vyrobená z karbonu a vůz stojí částečně na platformě SPA od Volva a Geely, nicméně část platformy musela být speciálně upravena přímo pro tento model. Na chvíli zamíříme také do interiéru, který svůj částečný původ u Volva nezapře, ani se o to nesnaží a je víceméně shodný s interiérem modelu V90 / S90. Volant je trochu jiný a má logo Polestaru, ale digitální palubní deska a středový panel (i rozvržení ovládání) se shodují s vrcholnými modely severské automobilky. Spíše než na sportovní notu tedy hraje interiér na luxus a styl a je přitažlivý hlavně svou jednoduchostí a čistotou. Nyní se můžeme přesunout k pohonu, který je zastoupený hybridním ústrojím kombinující klasický spalovací motor s dvojicí elektromotorů.

Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize VolvaPolestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

Zatímco turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec roztáčí přední kola, o pohon těch zadních se stará dvojice elektromotorů, takže ve výsledku má Polestar 1 poháněna všechna čtyři kola. Celkový výkon této soustavy je ohromujících 440 kW (600 koní) a točivý moment disponuje hodnotnou 1000 Nm, takže je jasné, že v oblasti dynamiky na tom bude Polestar 1 skvěle. Oficiální čísla typu zrychlení 0-100 km/h nebo maximální rychlosti prozatím nejsou známé, ale výrobce alespoň uvedl, že automobil bude schopný jezdit i výhradně na elektřinu a v tomto režimu by měl zvládnout urazit až 150 km. Podvozek je postavený technologii Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi), což označuje průběžně regulované elektronické nastavení tlumičů podle aktuálního stavu silnice nebo nastaveného jízdního režimu. Jedná se o první vůz na světě, který je touto technologií vybavený. Výroba tohoto exkluzivního kupé odstartuje v polovině příštího roku, nicméně první objednávky začne Polestar přijímat již tento rok. A zájem o něj je evidentně obrovský, protože výroba ještě ani nezačala a Polestar už zvažuje na základně prvotních ohlasů navýšení produkce.

Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize VolvaPolestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné sportovní divize Volva


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.