Přeposlat Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka

13.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Seat se rozhodla oddělit svou divizi sportovních vozů Cupra od hlavní společnosti a přetransformovat ji v samostatnou značku. Bude to krok správným směrem, nebo zapadne toto relativně dobře etablované jméno mezi ostrými vozy v zapomnění?

Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka

Vozy Seatu s přídomkem Cupra platí od nepaměti za ostré, rychlé a relativně dostupné automobily a v kategorii hothatch patří jak Leon Cupra, tak menší Ibiza Cupra k tomu lepšímu. Seat se rozhodl tuto sportovní divizi odtrhnout a udělat z ní samostatnou značku, což je poměrně odvážný krok, který se ale nemusí vyplatit (příkladem budiž Citroën a jeho značka DS). Značka Cupra je sice v automobilovém světě vnímána vesměs pozitivně, ale možná je to právě proto, že označuje rychlejší, ostřejší a více emočně zaměřené Seaty. Teď už to bude jenom Cupra a je otázkou, jak to veřejnost a případní zájemci o ostré Seaty přijmou. Pod novou značkou Cupra ale samozřejmě nenajdeme kompletně nové, svébytné modely, základem budou již existující vozy Seatu upravené do ostřejší podoby a vyvinuté ve spolupráci přímo s automobilkou. Seat si je s touto značkou poměrně hodně jistý v kramflecích, protože jí daruje hned 20 % ze své prodejní sítě v Evropě a v plánu má zdvojnásobení prodejů v úseku čtyř až pěti let. První vlaštovka vydaná pod značkou Cupra je Ateca, která nevypadá vůbec špatně a jedná se o jeden z mála vozů ve své třídě, který si zaslouží označení ,,hot SUV“.

Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značkaCupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka

Na první pohled sice nevypadá tento model nijak extra dramaticky a úpravy karoserie jsou relativně decentní, nicméně pod kapotou ukrývá na 300 koní a nabídne opravdu zajímavou dynamiku. Přední části tohoto rychlého SUV dominuje maska chladiče se zajímavým výpletem, ostře střižené světlomety s výrazným LED podpisem a sportovně vyvedený nárazník, který ve spodní části obsahuje nápis Cupra. Znak této nové ,,automobilky“ je takový prazvláštní a na ostrý charakter moc neodkazuje. Možná ani nebylo nutné vymýšlet něco úplně nového, vždyť původní vozy Cupra byly dozdobeny hezkým logem se šachovnicovou vlajkou, který odkazoval na závodní původ a možná bylo lepší pouze toto původní logo nějak rozvinout. Vraťme se ale k designu této novinky a konkrétně k zadní části, která vypadá díky čtyřem koncovkám výfuku už poměrně dramaticky. Dobře vypadá i difuzor a výrobce nezapomněl ani na stříšku nad zadním sklem a nápis Cupra umístěný ve spodní části víka zavazadelníku. Zpětná zrcátka jsou vyvedena v černé barvě, stejně tak jako střešní ližiny, již zmíněný difuzor a celkově povedený design hezky dotvářejí stylová litá kola o průměru 19 palců s logem výrobce.

Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značkaCupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka

To se samozřejmě přesunulo také do interiéru a najdeme ho na volantu i na sedačkách, kde se nachází v integrovaných opěrkách hlavy. Sedačky mají samozřejmě výrazné boční vedení, aby podržely tělo i při ostré jízdě a v interiéru je patrné, že se Cupra snaží hrát na podstatně sportovnější notu než Seat u standardní Atecy. Sedačky jsou totiž čalouněny alcantarou, stejně tak jako výplně dveří, trojramenný sportovní volant má decentně zploštěnou spodní část a pedály dostaly hezkou protiskluzovou povrchovou úpravu. Neschází samozřejmě ani kontrastní prošívání a v oblasti vzhledu a stylu hodnotíme interiér určitě kladně. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace a barevný dotykový displej s úhlopříčkou 8 palců. Další displej najdeme před řidičem a ten nahrazuje klasickou analogovou palubní desku. Pod kapotou tohoto vozu trůní známý přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní) doplněný o filtr pevných částic, který tomuto SUV poskytuje vcelku suverénní dynamiku. Z klidu na 100 km/h se zvládne Cupra Ateca rozjet za 5.4 sekundy a maximální rychlost se může vyšplhat až na 245 km/h.

Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka

S takovými čísly si toto SUV bez větších problémů vyšlápne na drtivou většinu ostrých hatchbacků a papírově to ve zrychlení natře třeba i ostrému Civicu Type R od Hondy (0-100 km/h za 5.8 sekundy). To je mimo jiné dáno i pohonem všech kol s označením 4Drive, díky kterému bude možné vcelku snadno využít všechen výkon, který potentní čtyřválec 2.0 TSI nabídne. Motor je spárovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a majitel bude mít k dispozici hned šest jízdních režimů s označením Normal, Sport, Individual, Snow, Off Road a Cupra. Ještě bychom měli dodat, že podvozek je adaptivní. Pod novou značkou Cupra byly ukázány také modely Arona a Ibiza, nicméně u nich se prozatím ještě neví, jestli se vůbec budou vyrábět. Co je ale víceméně jisté, je příchod modelu Cupra Leon, kterého bychom se měli dočkat v roce 2019. Cupra v Ženevě ukázala také ryze elektrický závodní vůz e-Racer postavený na základech aktuálního Leonu, o jehož pohon se stará čtveřice elektromotorů o prozatím neznámém výkonu, ale se schopností točit až 12000 ot/min. Výkon tohoto závodního speciálu ale bude určitě více než dostatečný, protože dle dostupných informací se umí e-Racer rozletět na 100 km/h za 3.2 sekundy.

Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Cupra se odděluje od Seatu a bude z ní samostatná značka


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.