Přeposlat Audi představilo osmou generaci modelu A6, která jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představilo osmou generaci modelu A6, která jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

08.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi oficiálně představilo novou, již osmou generaci svého automobilu vyšší střední třídy, modelu A6. Tato novinka by se dala zjednodušeně označit jako menší verze luxusní limuzíny A8, ale tak jednoduché to samozřejmě není.

Audi představilo osmou generaci modelu A6, která jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

Audi začíná pomalu obměňovat své luxusní modely a po nových generacích modelů A8 a A7 přišla řada i na menší model A6, který spadá do vyšší střední třídy. Jak už to tak ve světě automobilů bývá, nová, v pořadí již osmá generace tohoto vozu, je proti té předchozí nejenom modernější, je také prakticky po všech směrech větší. Zase jsme se zkrátka posunuli o kousek dál, ale v oblasti designu se toho opět moc neudálo a nejnovější generace se od té odcházející na první pohled nijak zásadně neliší. Alespoň tedy co se týče přední části, na zádi už jsou rozdíly poměrně patrné, a právě zadní část bude hlavním poznávacím znamením nové generace A6. V Audi zkrátka neustále vyvíjejí jeden a ten samý designový směr, který se sice k této automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku dokonale hodí, nicméně nějakou tu výraznější změnu by to možná už chtělo. Přední části dominuje pro Audi typická maska chladiče, která je doplněna o krásné světlomety s výrazným LED podpisem a neschází ani sportovně pojatý nárazník. Proti aktuální generaci se trochu změnilo uspořádání LEDek ve světlometu a lehce byl přepracovaný také nárazník, ale změny jsou to spíše menší. Celkově na nás působí nová generace Audi A6 zepředu nepatrně ostřejším a agresivnějším dojmem než ta odcházející.

Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

Nejvíce změn se událo v oblasti zadních partií, kde mají své místo rozměrnějším koncová světla s novým designem propojená dekorační linkou a přepracovaný nárazník s difuzorem. Dalo by se říct, že Audi posunulo A6 směrem k novým generacím již představených modelů A7 a A8 a ještě ostřejší hrany s výraznějšími linkami tomuto sedanu vyšší střední třídy sluší. Co se týče rozměrů, tak osmá generace A6 měří 4939 x 1886 x 1457 mm, takže se natáhla o 6 mm na délku, o 12 mm na šířku a výška narostla o 2 mm. Rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2924 mm a je tedy o 12 mm větší. Zavazadlový prostor pak zůstal stejný a v klasickém uspořádání disponuje solidním objemem 530 litrů. Zmínit bychom měli také zlepšenou aerodynamiku, která je vyjádřena koeficientem Cd 0,24 a fakt, že nová generace bude proti té současné nepatrně těžší. Je to logické, automobily jsou čím dál víc napěchované různými pomocnými systémy či bezpečnostními prvky a ty zkrátka něco váží, takže nárůst hmotnosti není nic divného. Interiér si pak prošel opravdu rozsáhlým přepracováním a Audi ho opět posunulo směrem k aktuálním modelům A7 a A8 a je to dobře. Interiér nové generace A6 vypadá nesmírně elegantně, luxusně a zároveň působí velmi moderním, futuristickým dojmem.

Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

V Audi zkrátka interiéry umí a hlavní konkurenční automobilky (BMW a Mercedes) se na ně prozatím pořád dívají lehce zpovzdálí. V nejvyšších specifikacích najdeme v interiéru dokonce čtyři displeje, přičemž hned dva jsou umístěny na středovém panelu. Ten spodní má úhlopříčku 8.6 palce a slouží hlavně k ovládání a nastavení klimatizace, přičemž ten nad ním disponuje úhlopříčkou 10.1 palce (v základu má 8 palců) a jeho prostřednictvím se ovládá palubní multimediální systém MMI. Palubní deska před řidičem může být kompletně digitální (úhlopříčka 12.3 palce) a posledním displejem je ten head-up, který umí zobrazit důležité informace o jízdě. Samozřejmostí jsou pak samé prémiové materiály, perfektní dílenské zpracování a hromada všemožných asistentů a pomocníků (třeba detekce chodců s autonomním brzděním, parkovací kamery nebo částečně autonomní řízení). Aby toho mohl výrobce dosáhnout, musel novou generaci Audi A6 osadit spoustou různých senzorů a kamer a výčet je následující. Majitel se může těšit na pětici kamer, další pětici radarových senzorů, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laserový senzor, což je výbava jako u nějaké stíhačky.

Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

Co se týče motorů, tak ze začátku prodeje budou v nabídce čtyři jednotky, z čehož budou hned tři spalovat naftu. Benzinový agregát zastupuje šestiválec 3.0 TFSI s (nesmyslným) označením 55 TFSI, který nabídne 250 kW (340 koní) a 500 Nm. S tímto motorem se zvládne Audi A6 rozjet z klidu na 100 km/h za 5.1 sekundy a maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Základní naftovou jednotkou je čtyřválec 2.0 TDI (označený jako 40 TDI) o výkonech 150 kW (204 koní) a 400 Nm a nad ním pak sedí šestiválec 3.0 TDI (aneb 45 TDI) naladěný na 170 kW (231 koní) a 500 Nm. K dispozici bude také silnější provedení tohoto motoru (50 TDI) s výkony 210 kW (286 koní) a 620 Nm, přičemž na samotný vrchol nabídky se později dostaví ostré verze s klasickým označením S6 a RS6. Všechny motory jsou částečně hybridní (tzv. mild-hybrid) a u všech bude standardem automatická převodovka. Zatímco naftové šestiválce budou osazeny osmistupňovým automatem, benzinovému motoru a naftovému čtyřválci bude dělat společnost automat S tronic se sedmi stupni. Prodej nové generace Audi A6 odstartuje v Německu a stane se tak v červnu tohoto roku, přičemž později se dočkáme také karosářské verze kombi s tradičním označením Avant.

Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8Audi představilo osmou generaci modelu A6, jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představilo osmou generaci modelu A6, která jde ve stopách nejnovějších generací A7 a A8


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.