Přeposlat Peugeot 508 druhé generace je krásná novinky střední třídy s karoserií fastback
Peugeot 508 druhé generace je krásná novinky střední třídy s karoserií fastback
Automobilka Peugeot představila novou, v pořadí druhou generaci svého modelu střední třídy s označením 508. Můžeme se těšit na velmi zajímavý, neotřelý design, interiér i-Cockpit a karoserii typu fastback.
První generace tohoto vozu vznikla v roce 2011 jako náhrada za dosluhující a poměrně vlažně přijatý model 407. V polovině životního cyklu přišel klasický facelift s mírnou modernizací a nyní máme před sebou kompletně novou, v pořadí druhou generaci. Ta vypadá proti té první úplně jinak a v přímém porovnání těchto dvou generací je hezky vidět, jak výrazně Peugeot za poslední léta přetransformoval svůj styling interiéru i exteriéru. Zatímco první generace je v dnešním měřítku poměrně nudný, nezajímavý, a tak trochu unylý sedan (či kombi), druhá generace je na tom o parník lépe a opravdu jí to sluší. Peugeot ji navrhl podle svého aktuálního stylu a nová 508 je bez debat jeden z nejhezčích a nejatraktivnějších vozů ve střední třídě, přičemž z několika úhlů vypadá tak trochu jako velké kupé. Už se nejedná o klasický sedan a Peugeot použil u této nové generace karoserii typu fastback, takže spolu s víkem zavazadlového prostoru se vyklápí i zadní sklo. Jedná se o víceméně stejnou karoserii, jako je liftback s tím rozdílem, že u liftbacku je přechod mezi zadním sklem a zadní partií vozu výraznější a fastback je takový plynulejší s mírnějším sklonem zadní části.
Není to nic extra nového a se stejným typem karoserie se v této třídě prodává třeba Opel Insignia poslední generace, ale každý povedený fastback je určitě vítaný. Přední části této novinky dominuje rozměrná maska chladiče s hezkým výpletem ve tvaru šachovnice, která je doplněna o stylové světlomety a jakési kly, které jsou protaženy až do hezkého, sportovně střiženého nárazníku. Jedná se o LED denní svícení a také přední světlomety budou moct být kompletně LED (Full LED), takže v tomto ohledu Peugeot za konkurencí určitě zaostávat nebude. V masce chladiče je umístěno velké logo výrobce a na kapotě se nachází číselné označení 508, čímž tato novinka odkazuje na legendární Peugeot 504. Zadní část se také nesmírně povedla a zde najdeme ostře řezaná koncová světla s hezkou grafikou, decentní spoiler ve víku zavazadelníku, difuzor a neschází ani dvě koncovky výfuku. Tato žhavá novinka je postavena na platformě EMP2 a disponuje rozměry 4750 x 1859 x 1403 mm, přičemž rozvor náprav dosahuje hodnoty 2793 mm. Zavazadlový prostor, jehož víko se dá ovládat elektronicky, nabídne objem 487 litrů ve standardní konfiguraci a po sklopení zadních sedaček naroste zavazadlový prostor až na 1537 litrů.
Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je proti první generaci úplně nový a Peugeot v tomto případě vsadil na řešení i-Cockpit třetí generace. Interiéru, který opravdu vypadá jako kokpit, protože poměrně hodně obklopuje řidiče, dominuje malý volant se zploštěnou horní i spodní částí a směrem k řidiči lehce natočený středový panel. Ten obsahuje volič převodovky, ovládání klimatizace a barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Ten disponuje úhlopříčkou až 10 palců (v základu má 8 palců), má HD rozlišení a nad ním jsou umístěny dva výdechy klimatizace. Palubní deska je digitální a její displej má úhlopříčku 12.3 palce, přičemž styl grafiky je přizpůsobitelný a řidič si bude moct vybrat jeden ze šesti režimů zobrazení. Co se týče bezpečností výbavy, tak Peugeot 508 nabídne opravdu hodně různých pomocníků a zmínit bychom měli hlavně systém sledování bdělosti řidiče, rozpoznání značek s rychlostním omezením, systém hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu či varování před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu. Neschází ani systémy automatického nouzového brzdění, varování před nadcházející srážkou a noční vidění, což je v této třídě vozů docela raritní záležitost.
Motorová nabídka obsahuje výhradně čtyřválce a k dispozici budou jednotky 1.6 PureTech, 1.5 BlueHDi a 2.0 BlueHDi. Jediným benzinovým motorem je tedy čtyřválec PureTech a ten bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích se 132 a 165 kW (180 a 225 koní), přičemž točivý moment čítá 250 a 300 Nm. Silnější varianta vypadá po dynamické stránce vcelku sympaticky, umí se rozjet z klidu na 100 km/h za 7.3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. Slabší verze už je tom s hodnotami 7.9 sekundy a 230 km/h nepatrně hůř. Nejslabším motorem v nabídce bude dieselový čtyřválec 1.5 BlueHDi s výkony 96 kW (130 koní) a 300 Nm, přičemž tato motorizace zvládne Peugeot 508 rozpohybovat na 100 km/h za 9.7 sekundy (maximální rychlost této verze je 210 km/h). Dvoulitrový čtyřválec 2.0 BlueHDi pak nabídne dvě verze s velmi podobnými výkony 117 a 132 kW (160 a 180 koní) a stejným točivým momentem 400 Nm. Základní motor 1.5 BlueHDi bude možno spárovat se šestistupňovou manuální převodovkou a všechny ostatní motorizace dostanou do vínku výhradně osmistupňový automat. Nový Peugeot 508 se oficiálně představí veřejnosti na nadcházejícím autosalonu v Ženevě a prodej odstartuje ještě na podzim tohoto roku.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Peugeot 508 ohromuje svým designem i s karoserií kombi
- Článek: Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové…
- Článek: Peugeot 301 prošel faceliftem a dostal nový automat i…
- Článek: Peugeot představil novou generaci modelu 5008: Z vod…
- Článek: Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi…
- Článek: Nový Peugeot 3008
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Peugeot 508 druhé generace je krásná novinky střední třídy s karoserií fastback
počet příspěvků: 0