Přeposlat Hyundai představil Santa Fe čtvrté generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai představil Santa Fe čtvrté generace

01.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jihokorejský Hyundai oficiálně představil novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého modelu Santa Fe. Toto SUV je napříč světem velmi populární a u nejnovější verze se můžeme těšit jak na moderní techniku, tak na velmi výrazný design.

Hyundai představil Santa Fe čtvrté generace

Hyundai vyrábí SUV Santa Fe již od roku 2001, kdy vnikla první generace tohoto nesmírně úspěšného vozu a jen v Evropě se tohoto modelu po dobu jeho existence prodalo na 400 tisíc kusů, což je určitě skvělý výsledek. Jedná se o většího, dražšího a podstatně luxusnějšího příbuzného modelu Tuscon a je to tedy SUV spadající do střední třídy, jehož konkurentem je třeba relativně nová Škoda Kodiaq. Hyundai u nového Santa Fe poměrně dost přepracoval design a tato novinka tak působí úplně jinak než předchozí generace. Je podstatně výraznější i originálnější a na první pohled je evidentní, že inspirací pro něj bylo menší SUV s označením Kona. Je to tedy tak trochu extravagantní vůz a dominantu jeho přídě tvoří mohutná maska chladiče se stylovým, kaskádovitým výpletem doplněná o dělené světlomety a zajímavě pojatý nárazník. O osvětlení se starají LEDky a to jak vpředu, tak vzadu. Na zadní části najdeme vcelku úzká koncová světla spojená dekorační linkou, plastový difuzor s dvojitou koncovou výfuku na pravé straně a neschází ani stříška nad zadním oknem. Při pohledu z profilu pak hezky vynikne relativně svalnatá karoserie s vytaženými blatníky a ostře seříznutým čumákem.

Hyundai představil Santa Fe čtvrté generaceHyundai představil Santa Fe čtvrté generace

Ještě bychom měli zmínit, že v nabídce budou litá kola o průměrech 17, 18 a 19 palců a že k dispozici bude jak pěti, tak sedmimístné uspořádání interiéru, stejně jako u třetí generace. S tou můžeme srovnat také velikost. Nové Santa Fe disponuje rozměry 4770 x 1890 x 1680 mm a rozvor jeho náprav čítá 2765 mm, takže je oproti třetí generaci o 80 mm delší, o 10 mm širší a zároveň o 5 mm nižší. Rozvor náprav pak narostl o 65 mm a můžeme tak očekávat vzdušnější, prostornější interiér ve všech směrech. Objem zavazadlového prostoru narostl o slušných 40 litrů, takže u nového Santa Fe bude mít řidič k dispozici hezkých 625 litrů na zavazadla. Na chvíli nahlédneme také do interiéru, který je proti předchůdci úplně jiný a konečně působí náležitě luxusním dojmem. Zatímco u předchozí generace byl interiér lehce přeplácaný a až zbytečně plný různých oblin a vlnek, u generace nové je všechno úplně jinak. Interiér se posunul směrem k luxusu, je vyvedený ve spíše konzervativním stylu a působí vcelku minimalistickým dojmem. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace, její výdechy a v horní části se nachází dotykový displej palubního multimediálního systému.

Hyundai představil Santa Fe čtvrté generaceHyundai představil Santa Fe čtvrté generace

Ten je nově umístěný podstatně výš, není zbytečně utopený, jako u předchozí verze a může mít úhlopříčku až 8 palců. Podpora synchronizace s chytrým telefonem pomocí rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto je pak samozřejmostí a ve výbavě najdeme třeba i rozhraní Bluetooth či USB. Za zmínku pak určitě stojí také průhledový displej s úhlopříčkou 8 palců (neboli head-up displej), který zobrazuje důležité informace na čelním okně nebo třeba přítomnost zadní kamery. Palubní deska může být klasicky analogová, doplněná o středový displej, nebo částečně digitální. Ta obsahuje centrálně umístěný displej zobrazující rychlost a další informace, po jehož levici sedí otáčkoměr a na pravé straně najdeme zase ukazatel stavu paliva a teploměr. Hyundai se u nového Santa Fe hodně chlubí vyspělou bezpečností a všechny bezpečností prvky jsou shromážděny pod balíčkem s označením Hyundai SmartSense. Tam patří třeba klasika v podobě systému hlídání mrtvého úhlu, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu nebo detekce chodců a těšit se můžeme i na novou technologii ROA (Rear Occupant Alert).

Hyundai představil Santa Fe čtvrté generaceHyundai představil Santa Fe čtvrté generace

Tato funkce hlídá cestující na zadních sedadlech a při vystupování na ně řidiče upozorní, což bude užitečné hlavně při převozu dětí či zvířat. Nyní se můžeme přesunout k pohonným jednotkám, které budou v Evropě výhradně naftové. Zážehový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 188 koní je pryč a nezdá se, že by ho měla nějaká jednotka nahradit (alespoň ne v Evropě, Amerika s Asií se pravděpodobně dočkají přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce). U nás tedy bude k dispozici vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry, který bude mít 110 nebo 134 kW (150 a 182 koní) a vrchol nabídky utvoří další čtyřválec, ale tentokrát s objemem 2.2 litru. Ten nabídne hezký výkon 147 kW (200 koní) a 441 Nm točivého momentu. Všechny motorizace budou dostupné s pohonem jak pouze předních, tak všech kol (HTRAC) a převodovka může být buď manuální, se šesti stupni, nebo osmistupňová automatická. V oblasti jízdy se máme těšit na skvělý komfort doplněný o jistotu a stabilitu za všech okolností. Oficiální představení nového Santa Fe veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě, kde bude k dispozici také vícero detailů.

Hyundai představil Santa Fe čtvrté generaceHyundai představil Santa Fe čtvrté generace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai představil Santa Fe čtvrté generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.