Přeposlat Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

27.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé Porsche představilo novou verzi svého ikonického stroje 911 GT3 RS, který je takové rozloučení se s aktuální generací 911. Hlavní hvězdou tohoto okruhového supersportu je atmosféricky plněný šestiválec, který se dá točit až na hranici 9000 ot/min.

Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

Porsche představí novou generaci svého ikonického sporťáku 911 ještě tento rok, no než se tak stane, ukázal tento tradiční výrobce novou verzi modelu GT3 RS. Jedná se o vskutku ostrý sporťák postavený na atmosférickém motoru a pohonu zadních kol, takže je to takový tradicionalista, a i když to není nejvýkonnější nebo nejdrsnější 911 v prodeji, pravděpodobně je nejvíc zaměřena na řidiče. Proti předchozí generaci jsme se dočkali vyššího výkonu, několika nových prvků a mírně přepracovaného designu, nicméně změny v oblasti vzhledu jsou opravdu minimální a na první pohled nejsou ani patrné. Lehce přepracovány byly oba nárazníky, tedy přední i zadní a nejvíce patrnou změnou jsou nové průduchy na přední kapotě. Lehce přepracováno bylo také zadní přítlačné křídlo, ale jinak víceméně zůstalo všechno při starém. Přední části dominují tradiční kruhové světlomety, které jsou doplněny o sportovně pojatý nárazník s LEDkami a integrovaným splitterem. Vzadu najdeme také difuzor, v jehož středu jsou umístěny dvě robustní koncovky výfuku a samozřejmě neschází ani náležitě agresivní nárazník. Koncová světla jsou podlouhlá a nárazníky pořádně vytažené, takže je 911 GT3 RS pořádně svalnatým kupátkem.

Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

Jinak je to samozřejmě klasik každým coulem, což vynikne hlavně při pohledu z profilu, který odhaluje naprosto nezaměnitelnou siluetu 911. Celkový design hezky dotváří krásná kola o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 265/35 vpředu a 325/30 vzadu. Zpoza těchto černých kol pak prosvítají mohutné, odvětrávané kotouče a žluté třmeny, což napovídá přítomnosti karbon-keramické brzdné soustavy. Co se týče hmotnosti, tak ta jde pomocí speciálního paketu Weissach snížit na 1430 kg, což je opravdu hezké. Tento paket obsahuje třeba hořčíková kola, karbonové doplňky na karoserii i podvozku či snížená vrstva izolace. To ale nebude jediný paket v nabídce a k dispozici bude také jeden s označením Clubsport. Ten bude dostupný bez příplatku a obsahuje vnitřní ochranný rám, hasicí přístroj, nouzový odpojovač baterie a šestibodové bezpečností pásy, takže z tohoto stroje udělá ryze okruhovou záležitost. Nyní se můžeme v rychlosti přesunout také do interiéru, který vypadá parádně a kde najdeme také hodně věcí vyrobených z karbonu.

Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

Z tohoto lehkého a pevného materiálu jsou částečně vyrobena třeba sedadla, respektive jejich kostra a najdeme ho také na středovém panelu či palubní desce. Samotná sedala vypadají naprosto fantasticky, mají integrované opěrky hlavy a výrazné boční vedení, aby zvládly podržet tělo i při opravdu ostré jízdě. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace, barevný displej palubního systému a na jeho vrcholu sedí klasické, analogové stopky. Před řidičem má své místo hezký trojramenný volant s tlustým věncem, zvýrazněnými úchyty a velký otáčkoměr, který tvoří dominantu palubní desky. Nalevo a napravo od centrálně umístěného otáčkoměru se pak nachází po dvou dalších budících, takže celkově jich má palubní deska 911 GT3 RS hned pět. Skvěle pak vypadá také kontrastní prošívání zelenou nití, které hezky ladí s jedovatě zeleným interiérem. Hlavní hvězdou tohoto nekompromisního sporťáku je ale samozřejmě jeho motor, který je zastoupený atmosféricky plněným šestiválcem o zdvihovém objemu 4 litry. Motorářům ze Stuttgartu se ho povedlo vyladit na fantastických 383 kW (520 koní), takže je o 15 kW (20 koní) výkonnější než u předchozí verze.

Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

Za zmínku určitě stojí fakt, že motor se nechá vytočit až k hranici 9000 ot/min, kde začíná červené pole otáčkoměru a samozřejmě se jedná o plochý agregát typu boxer. Po přepočtu tato jednotka nabídne měrný výkon 130 koní na litr zdvihového objemu, což z ní dělá jeden z nejvýkonnějších motorů tohoto typu vůbec. Jen pro srovnání, atmosférický desetiválec v Audi R8 V10 Plus disponuje měrným výkonem okolo 117 koní na litr a lépe na tom není ani atmosférický dvanáctiválec v Lamborghini Aventador S se 114 koňmi na litr. Dynamická stránka věci je dle očekávání perfektní a z klidu na 100 km/h se 911 GT3 RS zvládne rozjet za 3.2 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví až na 312 km/h. Veškerý výkon proudí výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, která dostala pro tuto novou verzi speciální kalibraci. Manuál v nabídce není a nebude. Oficiální představení Porsche 911 GT3 RS veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a již je možné ho objednat, a to za cenu startující na částce 195 137 euro, což je po přepočtu zhruba 4.94 milionu Kč.

Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální generací 911


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.