BMW


Přeposlat BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

20.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Očekávaná druhá generace sportovního crossoveru BMW X4 je konečně oficiální a první představení veřejnosti proběhne na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Na co všechno se můžeme u tohoto modelu, který vychází z populárního SUV X3, těšit?

BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

První generace BMW X4 vznikla v roce 2014 a svezla se na vlně růstu popularity sportovních crossoverů, tedy jakýchsi hybridů mezi SUV a kupé. Tuto třídu založilo BMW X6 v roce 2008 a v současné době nabízí vozy v této kategorii také Mercedes, a to modely GLC a GLE kupé. Vraťme se ale k BMW, které chtělo s první generací modelu X4 navázat na úspěch větší X6, nicméně to se úplně ideálně nepovedlo a ,,baby X6“ nebyla nikdy tak populární, jak si mnichovská automobilka přála (ačkoliv prodejně tento model vyloženě nezklamal). Je tedy otázkou, jestli bude druhá generace celkově úspěšnější nebo jestli zůstane tím nejméně populárním crossoverem s logem BMW. Jako základ této novince opět posloužilo SUV X3, které spatřilo světlo světa v aktuální třetí generaci teprve nedávno a nejnovější X4 se od svého předchůdce na první pohled nijak zvlášť ani neliší. V oblasti designu přední části zůstalo BMW docela hodně při zemi a rozpoznat od sebe tyto dvě generace zepředu je velmi obtížné, ne-li nemožné. Nová generace není na první pohled tak dramatická a ostře řezaná, působí klidnějším a celkově vyváženějším dojmem, což by mohlo určitě pomoct.

BMW představilo druhou generaci crossoveru X4BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

Přední světlomety už nezasahují až do masky chladiče, která nyní nepatrně narostla na výšku a lehce přepracovaný je také přední nárazník. Zezadu už je ale nová X4 úplně jiným vozem a zadní část se proti první generaci změnila takřka k nepoznání, a tak trochu připomíná Mercedes-Benz GLC kupé. Koncová světla jsou mnohem útlejší, jsou také podstatně delší a zasahují až do boční části karoserie. Mají také úplně jinou grafiku a z novinek v zadní části musíme zmínit i přepracovaný nárazník či jiný difuzor. Zatímco první generace X4 působila při pohledu zezadu neohrabaně a možná až trochu zavalitě, novinka vypadá podstatně elegantněji a působí mnohem štíhlejším dojmem. A není to jenom dojem, protože BMW uvádí proti první generaci úbytek hmotnosti až 50 kg při větších rozměrech. Kompletní rozměry druhé generace BMW X4 jsou 4752 x 1978 x 1621 mm a rozvor náprav dosahuje hodnoty 2864 mm, takže je o 81 mm delší, o 37 mm širší a o 3 mm nižší než předchůdce a rozvor náprav narostl o 54 mm. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil o 25 litrů na současných 525 litrů a po sklopení zadních sedaček se dočkáme objemu až 1430 litrů.

BMW představilo druhou generaci crossoveru X4BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

Kromě toho můžeme očekávat lepší aerodynamiku vyjádřenou součinitelem odporu vzduchu Cx=30 a BMW zmiňuje také solidní schopnosti mimo silnice, čemuž by měla napomoct světlá výška 204 mm a brodivost půl metru. Nebude to tedy pouze metrosexuál určený výhradně na klasické silnice a vypadá to, že druhá generace X4 nebude mít problém se ani trochu ušpinit. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který vychází z aktuálních modelů BMW a je víceméně stejný, jako u nové X3. Jeho dominantu tvoří široký středový panel s ovládacími panely klimatizace i audia, nepatrně výš pak sedí výdechy klimatizace a na samém vrcholu tohoto panelu má své místo barevný displej, který může mít úhlopříčku 6.5 až 10.25 palce v závislosti na výbavě. Palubní multimediální systém pak umožní například ovládání pomocí gest a již v základu bude BMW X4 vybaveno třeba systémem rozpoznání chodců, který umí sám zabrzdit. Je jasné, že příplatková výbava pak nabídne hromadu dalších asistentů či pomocníků a nebudou scházet ani sportovní paket M s pořádně výraznými doplňky. Co se týče motorů, tak nabídka benzinových jednotek bude začínat na modelu xDrive20i, přes verzi xDrive30i až k vrcholné verzi M40i se šestiválcem.

BMW představilo druhou generaci crossoveru X4BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

Milovníci nafty pak dostanou k dispozici hned čtyři varianty s označením xDrive20d, xDrive25d, xDrive30d a M40d. Zatímco nejslabší benzinový čtyřválec 20i disponuje výkonem 135 kW (184 koní), jeho silnější varianta 30i už má 185 kW (252 koní) a vrcholná verze s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem M40i nabídne hezkých 265 kW (360 koní) a točivý moment o hodnotě 500 Nm. A se zrychlením z 0-100 km/h za 4.8 sekundy také nejlepší dynamiku. Nafta je ve verzích 20d a 25d také zastoupena dvoulitrovými čtyřválci, které jsou naladěny na výkony 140 a 170 kW (190 a 231 koní) a šest válců pak nabídne verze 30d s výkonem 195 kW (265 koní) a 620 Nm. Vrcholná naftová verze M40d pak disponuje výkony 240 kW (326 koní) a 680 Nm a se zrychlení z klidu na 100 km/h 4.9 sekundy je skoro stejně rychlá, jako benzinové ,,eMko“. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a jak je dle označení xDrive patrné, také s pohonem všech kol. Jak jsme se již zmínili, nová generace BMW X4 si svou světovou premiéru odbude na autosalonu v Ženevě, který bude probíhat od 8. do 18. března. 

BMW představilo druhou generaci crossoveru X4BMW představilo druhou generaci crossoveru X4

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo druhou generaci crossoveru X4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.