Přeposlat Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

15.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Třetí generace Škody Fabie si prošla decentní modernizací, a to po třech a něco letech služby. Facelift se lehce dotkl jak designu, tak techniky a nově se můžeme těšit třeba na motory TSI s filtrem pevných částic.

Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

Škoda Fabia první generace spatřila světlo světa již v roce 1999 a byla to absolutní trefa do černého, tento model platí od svého vzniku za jeden z nejpopulárnějších vozů u nás. V prodejích je tradičně druhý, jen těsně za větší Octavií a pro Škodovku je tedy Fabia opravdu velmi důležitým modelem. Druhá generace přišla na řadu v roce 2007 a aktuální třetí se prodává od prosince 2014. Po třech letech a jenom měsíci služby se tedy tento bestseller dočkal modernizace, která víceméně značí polovinu životního cyklu a změny se dotkly jak designu, tak techniky. Na techniku se podíváme až později a první se zaměříme tradičně na design, přičemž změny sice nejsou velké, ale hlavně na přídi jsou patrné již na první pohled. Maska chladiče je trochu větší a lehce přepracovány byly také přední světlomety, které můžou být vůbec poprvé LED. Lehkou změnou si prošel i přední nárazník s trochu odlišným výpletem a mlhovkami. Koncová světla jsou složena z LEDek, také ona mají lehce přepracovaný design, a to je z hlavních designových změn víceméně všechno.

Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

Ještě zmíníme nový design litých kol a fakt, že nově bude možné osadit hatchback koly o průměru až 18 palců. Trojúhelníky vedle zadních světel zůstaly, stejně tak jako výrazná linka táhnoucí se po obou bocích či podlouhlý prolis na kapotě. Fabia třetí generace je i po faceliftu postavena na plaftormě PQ26 a z koncernu VW tak zůstává posledním vozem své třídy, který tuto platformu ještě používá. Její sourozenci v podobě Pola a Seatu Ibizy již stojí na novější platformě MQB, kterou Fabia dostane až v nadcházející, čtvrté generaci. Velikostně jsme se v rámci faceliftu nikam neposunuli a pořád máme před sebou v případě pětidveřového hatchbacku vůz s rozměry 3992 x 1732 x 1467 mm a rozvorem kol 2455 mm. Karosářská verze kombi je pak samozřejmě rozměrnější, na délku měří 4257 mm, šířka zůstala stejná, což platí také pro rozvor kol a výška narostla na 1488 mm. Kromě klasických verzí bude opět k dispozici i sportovněji laděná varianta Monte Carlo či oplastované kombi Scout Line. Lehkou modernizací prošel také interiér, ale jeho fotografie bohužel prozatím k dispozici nejsou a unikl víceméně pouze formou videa.

Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

Palubní deska je lehce přepracovaná, poupraveny byly také některé dekorační materiály a do nabídky přibyly dvoubarevné potahy sedadel. Displej multimediálního systému Swing má nyní o 1.5 palce větší úhlopříčku (6.5 palce) a vzadu nově najdeme dva USB porty, které bude moct osádka zadních sedadel využít třeba k nabití telefonu. Rozvržení je pořád stejné, středový panel obsahuje panel pro ovládání klimatizace, řadu s funkčními tlačítky, displej palubního systému a na jeho vrcholu najdeme výdechy klimatizace. Vzhledově je vnitřek Fabie i po faceliftu možná trochu strohý a nudný, ale je plně funkční a po ergonomické stránce mu tak opět nebude co vytknout. Škoda se zaměřila také na bezpečností prvky a nově bude dostupný třeba systém hlídající dění za vozem (Rear Traffic Alert) nebo hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detection). Novinkou je pak také automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Několika změn jsme se dočkali také v oblasti motorů a tou hlavní a největší je kompletní vyřazení vznětových jednotek z nabídky.

Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

Ano, Škoda Fabia po faceliftu již nepůjde koupit s tříválcovým naftovým motorem 1.4 TDI, který byl k dispozici ve dvou výkonnostních verzích 66 a 77 kW (90 a 105 koní). Otěže tak kompletně převzaly benzinové jednotky MPI a TSI se třemi válci a objemem jeden litr. Základním motorem je atmosféricky plněný litr MPI naladěný na skromných 44 kW (60 koní) a k dispozici bude i jeho silnější varianta s výkonem 55 kW (75 koní). Tato jednotka disponuje nepřímým vstřikováním paliva, no přeplňovaný tříválec 1.0 TSI už má vstřikování přímé a tento motor bude opět k dispozici ve dvou výkonnostních verzích. Slabší varianta nabídne 70 kW (95 koní) a ta silnější 81 kW (110 koní), přičemž oba tyto motory nabídnou nově filtr pevných částic. V základu budou všechny tyto motory spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější 81 kW verze pak se šestistupňovou a u této motorizaci bude za příplatek k dispozici také sedmistupňový automat DSG. Modernizovaná Škoda Fabia se do prodeje dostane v průběhu druhé poloviny tohoto roku a ceny jsou prozatím neznámé, nicméně od těch aktuálních se moc lišit určitě nebudou. 

Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená konec naftových motorů


počet příspěvků: 1

kolemjdouci

17.02.2018 v 11:36

Výborně, to je výběr, litrový tříválec nebo litrový tříválec nebo litrový tříválec. Všechny mají jedno společné, při rozjíždění, než začne pracovat turbo, vám navodí pocit nostalgie z doby stodvacítek, možná Vám to i občas chcípne, když to bude naložený nebo do kopce. Lišit se pak budou hlavně cenou, kterou si koupíte o trochu vyšší výkon ve vysokých otáčkách. Na předjíždění kamionů při cestě na dovolenou nebo víkendový pobyt na chalupě rovnou zapomeňte, nebo Vám půjde o život.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.