Přeposlat Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

13.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Ford omladila svůj malý hatchback Ka+ a navíc mu přidala spolubojovníka s označením Active. Ten se vyznačuje nepatrně vyšší světlou výškou a karoserií chráněnou plastem, takže by se neměl zaleknout ani horších povrchů.

Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

Model Ka+ je v nabídce Fordu aktuálně nejmenším modelem a plní tak úlohu jakéhosi vstupního vozu. Dělá tedy to, co dříve dělala Fiesta, která ale se ale postupem času zvětšila a dnes je z ní už relativně rozměrný, moderní a ve vyšších konfiguracích i docela drahý hatchback. Model Ka+ spatřil světlo světa v roce 2014, do Evropy se dostal po dvou letech a po dalších dvou přichází na řadu modernizace. Ta se týká vzhledu, techniky, a dokonce se dočkáme také kompletně nové verze s označením Active, která je určena i pro pohyb v mírnějším terénu. Není to samozřejmě nějaký offroad, ale díky o 23 mm vyšší světlé výšce by se tato varianta v lehčím terénu či na nezpevněných cestách ztratit neměla. Co se týče venkovních rozměrů, tak modernizovaný Ford Ka+ měří 3941 x 1704 x 1524 mm a rozvor jeho náprav dosahuje hodnoty 2489 mm, takže je o zanedbatelných 12 mm delší než předchozí verze a zbytek rozměrů zůstává úplně stejný, což platí také pro objem zavazadlového prostoru 270 litrů. Verze Active narostla do všech rozměrů, měří 3955 x 1743 x 1551 mm a je tedy nepatrně robustnější.

Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi ActiveFord Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

Rozvor náprav a objem zavazadlového prostoru je ale stejný, jako u standardní verze. Proti modelu před faceliftem dostalo nové Ka+ přepracovanou masku chladiče, upravený nárazník a jiné jsou i přední světlomety. Vzadu pak najdeme jednoduchá koncová světla, nový nárazník, decentní stříšku nad zadním oknem a poměrně výraznou hranu zavazadlového prostoru. Varianta Active se od té standardní liší hned na první pohled, a to hned několika prvky. Prvně je to maska chladiče, která je trochu jiná a obsahuje do svého středu zakomponované logo Fordu, což je proti logu umístěnému nad maskou u standardní verze takové hezké poznávací znamení. Další věc je již zmíněná plastová ochrana karoserie, která zahrnuje také přední a zadní difuzor a posledním velkým rozdílem jsou jiná litá kola o průměru 15 palců a přítomnost ližin. Vzhledově se od sebe trochu liší i zadní a přední nárazníky, ale není to nic výrazného. Kromě viditelných změn se od sebe tito dva sourozenci liší i věcmi, které na první pohled až tak patrné nejsou, a to je třeba širší rozchod předních kol nebo větší přední stabilizátory u verze Active.

Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi ActiveFord Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

Ta vypadá podstatně zajímavěji, je taková robustnější a působí tak nějak odhodlanějším a drsnějším dojmem. Nahlédneme také do interiéru, ve kterém se od sebe tyto dvě verze už nijak neliší a ve kterém je dobře patrný aktuální rukopis Fordu. Vzhledově je interiér velmi jednoduchý, přímočarý a není zbytečně přeplácaný, s čímž měla tato automobilka v minulosti čas od času trochu problémy. Středový panel obsahuje hlavici řadicí páky, ovládací panel klimatizace, malý ovládací panel audia a na jejím vrcholu pak může být barevný dotykový displej s úhlopříčkou 6.5 palce, pomocí které se ovládá palubní multimediální systém SYNC 3. Podpora synchronizace pomocí Apple CarPlay nebo Android Auto je pak samozřejmostí a určitě potěší i relativně bohatá základní výbava, která obsahuje třeba šest airbagů, elektricky ovládaná přední okna, Bluetooth modul, přední mlhovky či asistenta pro rozjezd do kopce. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kde je největší novinkou použití zcela nového motoru s označením 1.2 Ti-VCT. Jedná se o atmosféricky plněný tříválec, který má základ v motoru 1.5 EcoBoost a tato jednotka nahrazuje původní čtyřválec 1.2 Duratec.

Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi ActiveFord Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

Do prodeje půjdou hned dvě výkonnostní verze, slabší s výkony 52 kW (71 koní) a 113.5 Nm a silnější, která nabídne 63 kW (86 koní) a 115 Nm. Výkonnostně na tom není tento nový tříválec proti staršímu čtyřválci o moc lépe a nabídne vlastně pouze nepatrně vyšší točivý moment (čtyřválec má 105 a 112 Nm). Ford ale uvádí, že nové tříválce budou mít kultivovanější chod, produkovat méně emisí a nabídnou lepší průběh výkonu ve středu otáček, což jsou určitě pádné argumenty pro obměnu. Ford v případě tohoto malého hatchbacku nezapomněl ani na naftový motor, který je zastoupený čtyřválcem 1.5 TDCi o výkonech 70 kW (95 koní) a 215 Nm. Jedná se tedy o jediný agregát se čtyřmi válci v nabídce a všechny motory se pojí s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Prozatím to ale vypadá, že motorizace 1.5 TDCi u nás dostupná vůbec nebude. Prodej omlazeného Fordu Ka+ i verze Active by měl na našem trhu začít někdy v půlce roku, pravděpodobně v červenci. O ceně se prozatím nic neví, ale od současného modelu by se moc lišit neměla (ten u nás startuje na částce 282 000 Kč s DPH), přičemž varianta Active bude samozřejmě dražší.

Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi ActiveFord Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Ka+ prošel faceliftem a dostal novou verzi Active


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.