Přeposlat Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

08.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes oficiálně představil novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého modelu nižší střední třídy s označením A. Proti generaci předchozí se můžeme těšit na přepracovaný design, více místa ve všech směrech a kompletně překopaný interiér.

Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

Zatímco první dvě generace Mercedesu třídy A nebyly nijak zvlášť populární či úspěšné, se třetí generací se všechno změnilo. Jednalo se konečně o tradiční, poměrně ostře střižený a hezký hatchback, který dal na nevzhlednou krabici v podobě prvních dvou generací zapomenou. Ostrá verze od AMG pak patřila a vlastně pořád patří mezi to nejlepší, co třída kompaktních hatchbacků se sportovním duchem nabízí. Nová, v pořadí tedy již čtvrtá generace, bude muset na výrazný úspěch té předchozí nějakým způsobem navázat a Mercedes vsadil hlavně na kompletně přepracovaný interiér, který připomíná výše postavené modely. Změny se ale udály také v oblasti designu exteriéru a za celkový design musíme automobilku s třícípou hvězdou ve znaku velmi pochválit. Styling si prošel poměrně rozsáhlou úpravou a výrobce původní design třetí generace hezky uhladil, zjednodušil a odstranil všechny zbytečnosti, kvůli kterým působil předchůdce této novinky z několika pohledů možná trochu přeplácaně. Přední světlomety jsou nyní menší, tenčí, jsou posazeny trochu níž a díky nim je výraz nového áčka tak nějak agresivnější a dramatičtější. Maska chladiče s velkou hvězdou uprostřed pak zůstala prakticky stejná, nicméně sportovně střižený nárazník je nový a hodně novinek najdeme také na zádi.

Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generaceMercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

Koncová světla jsou proti předchozí generaci úplně jiná, jsou podstatně tenčí, delší a neschází jim ani atraktivní grafika. Světla jsou spojena vcelku výraznou hranou a za zmínku určitě stojí i nový zadní nárazník s difuzorem a dvojicí podlouhlých koncovek výfuku. Čtvrtá generace áčka je opět postavena na platformě MFA, stejně jako ta třetí a v oblasti rozměrů je novinka ve všech myslitelných směrech větší. Je o 120 mm delší, širší o 16 mm a výška narostla o 2 mm, takže kompletní rozměry jsou 4419 x 1796 x 1440 mm. Rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2729 mm, tudíž je o 30 mm delší a zavazadlový prostor narostl o 29 litrů na současných 370 litrů. To sice v nižší střední třídě rekordy netrhá, ale použitelný kufr zcela jistě bude. V oblasti designu exteriéru se tedy proti předchozí generaci událo poměrně hodně výrazných změn a platí to také o interiéru, kde víceméně nezůstal kámen na kameni. Mercedes dal vale klasické, analogové palubní desce, a i základní varianty budou osazeny její digitální podobou. Další displej se pak nachází nad středovým panelem a před řidičem tedy budou displeje hned dva, přičemž podle typu výbavy se bude lišit jejich velikost.

Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generaceMercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

V základu má každý z displejů úhlopříčku 7 palců, přičemž vyšší výbavy nabídnou úhlopříčku 10.25 palce a v nejvyšší konfiguraci se pak majitel může těšit na dva takto velké displeje, které budou před řidičem tvořit souvislou zobrazovací plochu. Středový panel pak obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace a hezky vypadající kruhový výdechy klimatizace. Další dva výdechy se nachází na pravé i levé straně palubní desky a neschází ani dvojice na konci středového tunelu. Před řidičem pak sedí hezký trojramenný volant obsypaný tlačítky a za zmínku určitě stojí i nový multimediální systém MBUX, který dostává čtvrtá generace třídy A jako úplně první Mercedes. Ten půjde ovládat pomocí klasické dotykové obrazovky, hlasem nebo pomocí dotykové plošky ve spodní části středového panelu. Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na různé bezpečnostní a pomocné systémy, bez kterých to v dnešní době nejde a těšit se můžeme třeba na systém hlídání jízdního pruhu nebo jízdu v kolonách. Co se týče motorů, tak při zahájení prodeje budou k dispozici tři jednotky, a sice dvě benzinové a jedna naftová. Verze s označením A200 v sobě ukrývá přeplňovanou čtrnáctistovku, která má svůj původ u francouzského Renaultu.

Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generaceMercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

Tento motor je naladěný na 120 kW (163 koní) a 250 Nm, přičemž s manuálem se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 8.2 sekundy (za rovných 8 sekund se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou). O stupínek výš pak stojí model A250, který obsahuje přeplňovaný dvoulitr s výkony 165 kW (224 koní) a 350 Nm, což stačí ke sprintu z 0-100 km/h za 6.2 sekundy. Tato motorizace je spojená výhradně se sedmistupňovým automatem a jako jediná má vzadu nezávislé zavěšení, zbývající dvě motorizace dostupné ze začátku prodeje si budou muset vystačit s torzní příčkou. Naftová jednotka je zastoupena čtyřválcem o zdvihovém objemu 1.5 litru s výkony 85 kW (116 koní) a 260 Nm a nikoho určitě nepřekvapí, že dynamicky se jedná o nejskromnější model (0-100 km/h za 10.5 sekundy). Také tato varianta je osazena sedmistupňovou automatickou převodovkou a v základu všech modelů jsou poháněna přední kola, nicméně pohon všech kol 4Matic bude k dispozici za příplatek. Nabídka motorů se postupem času rozšíří a na vrcholu bude tradičně stát ostrá verze od AMG s výkonem okolo 400 koní. Oficiální představení nové třídy A veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a prodej by měl odstartovat v květnu tohoto roku.

Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generaceMercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-Benz představil kompaktní áčko čtvrté generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.