Přeposlat Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

18.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volkswagen představil na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu novou, v pořadí již sedmou generaci svého populárního sedanu Jetta. Dostane se tento pohledný sedan zpátky i na evropskou půdu, nebo si ho bude VW šetřit pouze pro USA?

Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

Volkswagen Jetta by se dal v rychlosti popsat jako Golf natažený do karoserie sedan, nicméně tak jednoduché to samozřejmě není. Jedná se o svébytný, a hlavně v Americe nesmírně populární model, který se zde prodává opravdu skvěle. Právě proto Volkswagen představil sedmou generaci v USA, a to na aktuálně probíhajícím autosalonu v Detroitu. První generace Jetty vznikla již v roce 1979 a její hlavním úkolem bylo nabídnout více praktičnosti a prostoru než menší Golf s karoserií hatchback. Napříč generacemi bylo k dispozici nespočet verzí a Jetta na chvíli dokonce přišla o své původní jméno, kdy se v Evropě prodávala pod označením Vento a poté Bora. Za svůj život vystřídal tento model na jedenáct různých jmen a označení se kolikrát lišilo trh od trhu, ačkoliv se pořád jednalo o jeden a ten samý automobil. Vraťme se ale zpět k aktuální, v pořadí již sedmé generaci, která nově stojí na modulární platformě MQB a je tedy postavena na stejné technice, jako aktuální Golf sedmé generace s čerstvým faceliftem. Kompletní rozměry této novinky jsou 4702 x 1799 x 1459 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2686 mm, takže sedmá generace je po všech směrech větší než její předchůdce. Na délku narostla o 43 mm, na šířku o 21 mm a je o 6 mm vyšší, přičemž rozvor náprav je nyní o hezkých 35 mm delší.

Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generaceVolkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

Můžeme tedy očekávat prostornější interiér a ještě dodáme, že zavazadlový prostor zůstal stejný a jeho objem je tedy 510 litrů. Aktuální Jetta se velikostně poměrně hodně přiblížila na dostřel většímu Passatu, který v aktuální generaci měří 4767 x 1832 x 1456 mm a je třeba delší, než Octavia (ta disponuje rozměry 4670 x 1814 x 1461 mm a rozvorem 2667 mm). Design se Volkswagenu docela povedl a přední části dominuje mohutná maska chladiče s horizontálním žebrováním, ostře řezané světlomety s LEDkami a sportovně střižený nárazník. Nová Jetta tedy opravdu není jenom Golf s karoserií sedan, protože přední část aktuální generace tohoto ikonického hatchbacku vypadá úplně jinak. Vzadu najdeme poměrně rozměrná koncová světla zasahující do boční části karoserie a neschází ani plastový difuzor se zvýrazněnými koncovkami výfuku. Na první pohled působí Jetta docela robustně, má lehce vytažené blatníky a dobře vypadá také výrazná linka táhnoucí se od předních dveří až ke koncovým světlům. Nyní se můžeme na chvíli přesunout také do interiéru, který rukopis VW určitě nezapře a ani se o to nesnaží. Všechno je zde přehledné, intuitivní a už na první pohled na svém místě.

Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generaceVolkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

Celkově je interiér sice možná trochu strohý a chladný, ale v oblasti účelnosti a praktické stránky věci mu určitě nebude co vytýkat. Jeho dominantu tvoří středový panel natočený lehce směrem k řidiči, který obsahuje ovládací panel klimatizace s dvojicí výdechů, nad kterými sedí barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Před řidičem má své místo trojramenný sportovní volant klasického střihu s několika ovládacími prvky a palubní deska může být buď klasicky analogová, nebo kompletně digitální. Zalíbilo se nám hlavně posunutí dotykového displeje na vrchol středového panelu, nad výdechy klimatizace a toto rozvržení v současné době používá třeba aktuální Polo nebo nový crossover T-Roc. U většiny svých modelů to má Volkswagen vyřešeno přesně naopak, takže na vrcholu středového panelu se nachází výdechy klimatizace a displej palubního systému je až pod ním, což nám úplně ideální nepřijde. Novější řešení s umístěním do stejné výšky jako palubní deska je prostě mnohem praktičtější a díky decentnímu natočení středového panelu bude mít řidič o údajích na tomto displeji podstatně lepší přehled.

Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generaceVolkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

Ve výbavě nebude scházet hromada různých asistentů či pomocníků typu hlídání jízdního pruhu s adaptivním tempomatem, hlídání mrtvého úhlu, a dokonce se můžeme těšit i na systém autonomního nouzového brzdění. Co se týče pohonných jednotek, tak prozatím byl potvrzen pouze jeden motor, a to všem dobře známý přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI, který v Evropě pomalu vyklízí pole jeho modernějšímu bratříčkovi 1.5 TSI. Pod kapotou Jetty nabídne tento agregát nejvyšší výkon 109 kW (148 koní) a točivý moment 244 Nm, přičemž spojený může být buď se šestistupňovým manuálem nebo novým osmistupňovým automatem. Naftový motor v nabídce není a v USA ani nebude, nicméně tomu se po aféře Dieselgate, která propukla hlavně právě ve Spojených státech, asi nikdo nediví. Dá se očekávat, že postupem času přijde řada i na nějaký silnější agregát a vsadili bychom na čtyřválec 2.0 TSI. Hlavním odbytištěm nové Jetty bude Amerika, kde se jedná o velmi populární model a prozatím se bohužel neví, jestli se sedmá generace podívá i do Evropy. Moc bychom na to ale nevsázeli, protože zde se jedná pro VW o víceméně okrajový model a Golf či Passat v Evropě táhnout mnohem víc.

Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generaceVolkswagen představil sedan Jetta sedmé generace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen představil sedan Jetta sedmé generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.