Přeposlat Hyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

11.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhajícím veletrhu CES 2018 v Las Vegas ukázala korejská automobilka Hyundai svůj nejnovější vodíkový automobil, a to model s označením Nexo. Pro Hyundai se nejedná o první vůz tohoto typu a určitě vypadá zajímavě, tak si ho pojďme představit trochu podrobněji.

Hyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

První velká elektronická akce roku je již tradičně CES v americkém Las Vegas a už to dávno není tak, že by se ve městě hříchu vystavovala pouze konzumní elektronika, tak jak její jméno hlásá (Consumer Electronics Show). V poslední době je tato akce spojena i se světem automobilů, protože ty jsou samozřejmě plné elektroniky a tyto dva světy jsou čím dál propojenější. Jedna z hlavních hvězd tohoto ročníku byl určitě vodíkový automobil od korejského výrobce Hyundai, a to model s označením Nexo. Dalo by se říct, že se jedná o přímého následovníka staršího modelu ix35 Fuel Cell, který vznikl v roce 2013. Hyundai se řadí v oblasti alternativních pohonů mezi velké hráče a například na našem trhu nabízí v současné době hned tři verze modelu IONIQ (hybridní, elektrickou a plug-in hybrid). Novinka v podobě modelu Nexo vychází z loňského konceptu FE Fuell Cell a novějšího konceptu FECV, což už byl víceméně reálný předobraz toho, jak bude tento vodíkový automobil vlastně vypadat. Je to tedy takové rodinné SUV či spíše crossover s trochu futuristickým stylingem a klidně se může postavit vedle aktuální generace podobně střižených sourozenců Santa Fe či Tuscon.

Hyundai představil nový vodíkový crossover NexoHyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4671 x 1859 x 1631 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2789 mm, takže se jedná o poměrně velký automobil a proti modelu ix35 Fuell Cell narostl Nexo takřka do všech směrů (kromě výšky, Nexo je nižší). Design hodnotíme poměrně povedeně, přední části dominují úzké světlomety, vcelku zajímavá maska chladiče a sportovně střižený nárazník s mlhovkami. Vzadu pak najdeme koncová světla s hezkou grafikou a nárazník s výraznými prolisy. Při pohledu z profilu vynikne mírně se svažující střecha s decentní stříškou nad zadním sklem a relativně dynamická silueta lehce připomínající kupé. Celá karoserie je chráněn plastem, jak na správný crossover sluší a patří a Hyundai si určitě zaslouží pochvalu za hezká kola i za do dveří vpředu i vzadu zapuštěné kliky. Vcelku zajímavě vypadá také interiér, který je náležitě moderní a působí prémiovým, možná až luxusním dojmem. Jeho dominantu tvoří dva velké displeje vedle sebe, přičemž jeden sedí před řidičem a simuluje palubní desku a druhý je hned vedle a ten zase zobrazuje informace z palubního systému.

Hyundai představil nový vodíkový crossover NexoHyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

Velmi podobný systém má u některých svých modelů také německý Mercedes. Středový panel je orientovaný více do vertikální polohy a obsahuje ovládací prvky audia, klimatizace a ve spodní části také volič převodovky. Volant je trochu netradičně pouze s dvojicí ramen a také obsahuje několik ovládacích prvků. Hyundai se u této novinky pyšní velmi vyspělým palubním systémem, který obsahuje moderní rozpoznávání hlasu, díky čemuž bude možné ovládat spoustu prvků pouhým hlasem. Za tímto systémem stojí známá společnost SoundHound, tvůrce stejnojmenné mobilní aplikaci pro rozpoznání hudby. To ale není všechno, palubní systém zvládne rozpoznat míru únavy řidiče, pracuje také s Internetem věcí (IOT) a je vybavený dalšími moderními prvky. Za zmínku určitě stojí nový systém sledování mrtvých úhlů BVM (Blind-spot View Monitor), který umí řidiči zobrazovat při změně jízdního pruhu okolí vozu v obou směrech. Dalším moderním prvkem výbavy je technologie LFA (Lane Following Assist) a ta zase pomáhá s udržením vozu ve středu jízdního pruhu v rychlostech až do 144 km/h.

Hyundai představil nový vodíkový crossover NexoHyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

Odpůrci složitého parkování určitě ocení parkovací systém RSPA (Remote Smart Parking Assist), který zvládne zaparkovat či opustit parkovací místo zcela bez řidiče. Co se týče výkonu, tak Hyundai Nexo nabídne 120 kW (163 koní) a točivý moment o hodnotě 395 Nm, takže je podstatně výkonnější než jeho předchůdce ix35 Fuell Cell (o 20 kW a 95 Nm). Dynamika není špatná, tato novinka se umí rozjet z klidu na 60 mph (0-96 km/h) za 9.5 sekundy a dojezd by se měl pohybovat okolo 800 km. To je proti ix35 Fuell Cell také obstojné zlepšení, tento starší vodíkový model disponoval dojezdem okolo necelých 600 km. Energii pohonné jednotce dodávají vodíkové palivové články o výkonu 95 kW a ty jsou doplněny o baterie typu lithium-ion. Důležité je také rychlé natankování, které by mělo zabrat pouhých pět minut, což není o moc víc než doplnění nádrže u konvenčního automobilu se spalovacím motorem. Nový Hyundai Nexo by se měl začít prodávat velmi brzy, nicméně prozatím není jasné, kde všude bude tento vodíkový crossover dostupný. Dá se ale očekávat, že ho bude Hyundai prodávat hlavně na trzích, kde je k dispozici dostatečná síť vodíkových čerpacích stanic.

 Hyundai představil nový vodíkový crossover NexoHyundai představil nový vodíkový crossover Nexo

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai představil nový vodíkový crossover Nexo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.