Přeposlat Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

02.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobily typu Kei car jsou Evropě a vlastně i zbytku světa pořád zapovězeny a japonské automobilky si tyto specifické vozy nechávají výhradně pro sebe. Dnes se na jeden vůz tohoto typu podíváme, a to na model N-One od Hondy.

Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

Ten si prošel decentní modernizací a nově dostal verzi se sportovním nádechem, která nevypadá vůbec špatně. Nejdřív se ale podíváme, co že jsou vozy Kei car vlastně zač. V překladu to znamená ,,lehký automobil“ a to je velmi trefné označení, protože nízká hmotnost a kompaktní rozměry jsou to, na čem tyto vozy staví. Jsou to velmi kompaktní automobily a jsou navrženy a vyrobeny tak, aby přesně splňovaly přísné japonské regulace v oblasti daní a pojištění. První vozy tohoto typu vznikaly již v roce 1949, kdy musely mít na délku maximálně 2.8 metru, široké mohly být nejvíce 1 metr a vysoké maximálně 2 metry. Dnes působí tyto rozměry naprosto směšně a samozřejmě již neplatí, současné vozy typu Kei car musí splňovat maximální rozměry 3.4 metry na délku, 1.48 metru na šířku a 2 metry na výšku a přes tyto hodnoty se nesmí dostat žádný Kei car. Regulace jsou také v oblasti motorů, kdy nejvyšší výkon nesmí přesahovat 47 kW, tedy 64 koní. Aktuálně vyrábí tyto vozy drtivá většina japonských automobilek, jedná se o velmi populární a dobře prodávané modely a N-One od Hondy patří určitě k těm nejlepším.

Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RSHonda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

Tento model vznikl v roce 2012 a Honda se zaměřila na retro design, což je mezi vozy Kei car hodně populární a velmi rozšířené. Honda se celkově v poslední době na retro hodně zaměřuje, a i když by se mohlo zdát, že retro vycházející z 90tých let je již mrtvé, hezké koncepty Urban EV a Sports EV ukazují, že musíme s tímto směrem pořád ještě počítat. Vraťme se ale k modelu N-One, který se dočkal decentního faceliftu a nové, sportovně pojaté varianty s přídomkem RS. Ta má proti standardním verzím lehce přepracovanou masku chladiče, integrované mlhovky a krásná litá kola vyvedená v černé barvě. Také vzadu si lze všimnout rozdílů, a to v podobě jiných koncových světel a decentní stříšky nad zadním oknem. V podobném duchu a s podobnými doplňky je pak vyvedena i nejvýše postavená verze s přídomkem Premium, která nemá proti sportovní variantě tak velkou stříšku nad zadním sklem, kola v jiném designu a trochu rozdílný zadní nárazník. Zbylé dva stupně výbav s označením Standard a Select se od verze před faceliftem moc neliší a v oblasti vzhledu prakticky nelze najít rozdíl.

Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RSHonda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

U těchto obyčejnějších modelů pak zaujmou hlavně kola s opravdu retro stylingem a za zmínku pak určitě stojí i bohatá nabídka barev, což platí pro všechny čtyři výbavové stupně. Honda pro tento automobil nabízí hromadu různých kombinací, včetně pastelových barev a samozřejmostí je také rozsáhlá personalizace, kdy je možné mít jinou barvu karoserie, jinou barvu střechy a jinou barvu masky chladiče. Honda se u tohoto faceliftu zaměřila v první řadě na interiér, který je lépe odhlučněný, skla dostala UV filtr pro ochranu posádky před UV zářením, uvnitř najdeme více USB portů a k dispozici bude také dřevěné obložení (jedná se o imitaci dřeva). Když už jsme nakousli ten interiér, tak se na něj můžeme podívat trochu podrobněji, protože za to určitě stojí. Nevypadá totiž vůbec špatně a působí poměrně moderním, líbivým dojmem. Je čtyřmístný s konfigurací 2+2 a jeho dominantu tvoří dvě velká, takřka plochá přední sedadla skoro bez jakéhokoliv bočního vedení. Středový panel je miniaturní a není ani protažený až k podlaze, protože by zbytečně zabíral cenné místo a tento panel obsahuje pouze volič převodovky, malý ovládací panel a displej v horní části.

Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RSHonda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

Před řidičem pak sedí trojramenný volant a sportovně pojatá palubní deska s budíky umístěnými v kruhových tubusech. V základních výbavách možná působí interiér trochu unyle a obyčejně, ale stačí přidat dřevěné obložení či prošívání červenou nití a hned vypadá o 100 % líp a mnohem zajímavěji. Právě červené dekorační prvky u sportovní varianty RS ho hezky oživují a interiér této varianty nám přišel nejvíce atraktivní. V oblasti motorů se vůbec nic nezměnilo a všechny verze pohání zážehový tříválec o zdvihovém objemu 660cc, který je spojený s převodovkou typu CVT a sportovní varianta RS je dokonce vybavena páčkami pod volantem pro manuální řazení. Motor může být buď atmosféricky plněný nebo přeplňovaný a v nejvýkonnější variantě dává 47 kW (64 koní), což je pro vozy Kei car maximum. U sportovní verze RS jsou poháněna výhradně přední kola, nicméně u ostatních variant je k dispozici také pohon všech kol. Modernizovaná Honda N-One je již k dispozici na japonském trhu a sportovní verze RS vyjde na 15 370 dolarů, což je po přepočtu zhruba 330 tisíc Kč.

Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RSHonda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní verzi RS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.