Přeposlat Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

28.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Do prodeje se poměrně rychle blíží velký konkurent elektrického crossoveru Model X od americké automobilky Tesla, a to Jaguar I-Pace. Tento elektromobil se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě a prodej by měl odstartovat v březnu 2018.

Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

Koncept plně elektrického crossoveru Jaguar I-Pace byl představen již před rokem a jak se tento velmi zajímavý vůz pomalu blíží do výroby, je o něm k dispozici i o něco víc informací. Jedná se o první vůz značky Jaguar poháněný výhradně elektřinou a zařazením je to sportovně pojatý crossover. Není to takové to klasické, vysoké SUV a Jaguaru se v této novince povedlo skloubit designové prvky modelů F-Pace a F-Type. Proti modelu F-Pace, což je plnohodnotné SUV, je elektrický I-Pace o zhruba 50 mm kratší, 90 mm nižší a 40 mm užší, nicméně rozvor kol je o 115 mm delší a uvnitř by tak mělo být více místa. Výrobce se dokonce chlubí tím, že v interiéru je o 10 mm více místa v oblasti pro kolena než má BMW řady 7, tedy luxusní a vskutku rozměrná limuzína. Zavazadlový prostor by měl v základním uspořádání pobrat 530 litrů zavazadel, tedy o 120 litrů méně než v případě SUV F-Pace a pod podlahou se pak nachází ještě schránka o objemu 28 litrů. Hmotnost by se měla pohybovat okolo 2100 kg, takže to bude poměrně těžký automobil a právě hmotnost je v současné době problémem takřka všech elektromobilů. Baterie zkrátka něco váží, a pokud chce automobilka alespoň průměrný dojezd, hmotnost je prostě vyšší.

Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmiElektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

Výrobce nicméně slibuje, že ovladatelnost a celkově jízdní vlastnosti budou takové, jak se na Jaguar sluší a patří a určitě to tedy nebude nějaká těžkopádná, obtížně zatáčející obluda. Jak jsme se již zmínili, design tohoto elektromobilu v sobě kombinuje prvky SUV F-Pace a sportovního kupé F-Type a koncept představený před rokem byl opravdu hezký kus automobilu. Sice ještě není úplně jasné, jak bude vypadat produkční verze, nicméně aktuálně testované zamaskované prototypy pod svou maskou ukrývají prakticky shodné linky, jako u konceptu a dá se tedy očekávat, že sériové provedení bude takřka stejné. U konceptu zaujala hlavně přední část s klasicky vyvedenou maskou chladiče, sportovním nárazníkem s vertikálními průduchy a velmi hezkými světlomety s LEDkami. Vzadu se pak nachází úzká koncová světla zasahující až do boční části karoserie a zajímavě řešený nárazník s plastovým difuzorem. Nejvíce koncept I-Pace zaujme při pohledu z profilu, kdy vynikne dynamicky střižená karoserie s výrazně se svažujícím zadním sklem, které přechází do prudce seseknuté zádi. Je to zkrátka velmi atraktivní automobil a vůbec bychom se nezlobili, kdyby sériové provedení vypadalo úplně stejně, jako koncept.

Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmiElektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

To platí také pro interiér, který má koncept nesmírně zajímavý a futuristický. Jeho dominantu tvoří hned tři barevné displeje, a to před řidičem umístěný displej s úhlopříčkou 12 palců, který supluje palubní desku, druhý, stejně velký dotykový displej se nachází na středovém panelu a třetí displej (opět dotykový) s úhlopříčkou 5.5 palce je umístěný pod ním. Zatímco větší displej na středovém panelu slouží k ovládání palubního multimediálního systému, menší má na starosti ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel. Po stranách tohoto displeje se nachází dva kruhové ovladače pro nastavení teploty a dokonce i ty obsahují maličký displej. Ano, displejů nabídl koncept I-Pace v interiéru hodně, a i když máme raději tradičnější pojetí interiéru, v tomto případě se to Jaguaru povedlo vyvážit a nepůsobí to zbytečně přehnaně. Co se týče pohonu, tak ten budou samozřejmě obstarávat elektromotory a výrobce prozatím bohužel nezveřejnil finální specifikace a hodnoty sériového provedení. Opět se ale dá čekat, že se nebudou od konceptu příliš lišit, protože ten ukázal vcelku uvěřitelná a splnitelná čísla.

Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmiElektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

Dvojice elektromotorů, které by měly být velmi kompaktní (pouze 500 mm na délku), by měla nabídnout výkon okolo 400 koní a točivý moment čítající zhruba 700 Nm, což bude k dostatečné dynamice i u takto těžkého vozu určitě stačit. Koncept byl schopný zrychlit z 0-100 km/h za zhruba 4 sekundy a to nevypadá vůbec špatně. Baterie dodávající motorům energii mají v konceptu kapacitu 90 kWh a dojezd na jedno nabití by se tak měl pohybovat okolo solidních 480 km. S rychlonabíječkou o výkonu 50 kW by neměl být problém nabít 80 % kapacity baterií za hezkých 90 minut. Ještě bychom měli dodat, že každý z elektromotorů je umístěný na jiné nápravě a poháněna jsou tedy všechna čtyři kola. Jak jsme se již zmínili, představení sériové verze proběhne na autosalonu v Ženevě a prodej by měl odstartovat v březnu 2018. Cena by měla startovat na částce zhruba 82 000 eur, což je po přepočtu cca 2.1 milionu Kč a u nejlépe vybavené verze by se měla cena pohybovat okolo 106 000 eur (2.73 milionu Kč). K dispozici budou stupně výbav s označením S, SE, HSE a na úplném vrcholu pak bude sedět varianta s označením First Edition.

Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmiElektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Elektrický Jaguar I-Pace je již za dveřmi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.