Přeposlat Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

21.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hypersport Apollo Intensa Emozione sice není žádná žhavá novinka, světlo světa tento vpravdě impresivní automobil spatřil již před dvěma měsíci, ale i tak určitě stojí za výraznější zmínku. Moc automobilů s atmosférickým dvanáctiválcem totiž už nemáme a Apollo IE je jedním z nich.

Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

Německá automobilka Gumpert je poměrně známá, a to hlavně díky svému divokému a nekompromisnímu supersportu Apollo. Ten vznikl v roce 2005 a jeho nejvýkonnější varianta nabízela v té době opravdu ohromujících 800 koní, maximální rychlost přes 360 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 3.1 sekundy. Moc výkonnějších a rychlejších supersportů v té době neexistovalo a Apollo mělo kolem sebe také auru krále ikonického okruhu Nürburgring, kde stanovilo na jeden čas rekord s nejrychlejším kolem (7:11.57). Dnes, po takřka osmi letech, je Apollo z roku 2009 stále na velmi hezké desáté příčce a je tedy vidět, o jak schopný automobil se ve své době jednalo. Automobilka Gumpert se poměrně často potýkala s finančními problémy a nakonec zanikla, no v současné době je zpět a jmenuje se prostě Apollo, po svém nejslavnějším potomku. Nový hypersport s označením Intensa Emozione, zkráceně IE, vypadá opravdu nesmírně zajímavě a svým designem zahanbí takřka všechny konkurenty široko daleko. Už opravdu dlouho jsme neviděli tak neuvěřitelně syrový, dramatický, agresivní a dynamický vůz, jako je Apollo IE.

Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcemApollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

Většina konkurentů, včetně například Zondy od Pagani či Lamborghini Aventadoru, vedle něj vypadají tak trochu jako chudí příbuzní. Všeho samozřejmě moc škodí, ale v tomto případě to výrobce ještě úplně nepřehnal a povedlo se mu se všemi těmi hranami, křidélky, plochami a průduchy zůstat těsně před tou hranicí, aby to všechno vypadalo směšně. Je to správně futuristický, možná až trochu komiksový hypersport a přesně takové tyhle vozy přece být mají. Přední části dominuje výrazný nárazník s obřím splitterem, LED světla a hodně zajímavě pojaté a výrazně vytažené blatníky. Vzadu najdeme enormně velké přítlačné křídlo, robustní difuzor, minimalistická koncová světla a tři koncovky výfuku. Jako celek vypadá Apollo IE jako taková steampunková kombinace hmyzu se strojem, což se nám líbí a moc zajímavějších vozů se tento rok neurodilo. Velmi zajímavě vypadá také spojení zadního přítlačného křídla se střechou a při pohledu z profilu je jasné, že výrobce si dal hodně záležet na aerodynamice a že přilnavost bude parádní. Ještě dodáme, že dveře se otevírají směrem nahoru, přesně tak, jak se na každý exotický hypersport sluší a patří.

Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcemApollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

Výrobce při konstrukci vsadil v hojné míře na karbon, kterého najdeme na karoserii opravdu hodně a z tohoto materiálu je vyrobený například celý monokok. Díky tomu je pohotovostní hmotnost Apolla IE pouhých 1250 kg, takže váží zhruba tolik, jako hatchback nižší střední třídy. Na krásných kolech jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a zpoza nich pak prosvítá mohutná, karbon-keramická brzdná soustava od společnosti Brembo. Velmi zajímavě vypadá také interiér, který připomíná spíše kokpit nějaké bojové stíhačky. Před řidičem sedí originálně pojatý volant, který jako by chtěl být z Formule 1 a zároveň zůstat klasický, takže má plochou spodní část a ta horní úplně schází. Volant zaujme také spoustou ovládacích prvků a za ním se nachází pádla převodovky pro řazení v manuálním režimu. Palubní deska je kompletně digitální, má průměr 12 palců a v interiéru se nachází ještě další displej s úhlopříčkou 5 palců, který slouží k ovládání prvků typu klimatizace či vnitřního osvětlení. Zajímavá je také sedačka, která se bude dělat každému majiteli na míru a fakt, že bude v kokpitu ukotvena napevno bez možnosti upravení polohy.

Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcemApollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

Místo toho bude možné upravit polohu volantu a pedálů, což nabízí například i nový Ford GT. Také v interiéru najdeme spoustu karbonu a ten je ještě doplněný o Alcantaru. Nyní se konečně můžeme přesunout k motoru, což je právem hlavní hvězda tohoto nekompromisního modelu. O pohon Apolla IE se stará atmosféricky plněný dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6.3 litru, tedy kombinace, která je v dnešní době již prakticky mrtvá (atmosférické plnění, dvanáct válců a vysoký objem). Motor dosahuje úžasného výkonu 780 koní, disponuje točivým momentem 760 Nm a je možné točit ho až do 9000 ot/min. Dynamika je opravdu úctyhodná, z klidu na 100 km/h se umí Apollo IE rozletět za 2.7 sekundy a může pokračovat až k hranici 335 km/h, přičemž při rychlosti 300 km/h produkují všechny ty plochy a křídla přítlak 1350 kg. Převodovka je sekvenční se šesti stupni a jak jsme se již zmínili, je možné řadit i pádly pod volantem. Tohoto nekompromisního hypersportu vznikne pouhých 10 kusů a cena každého bude začínat na částce 2.3 milionu euro, což je po přepočtu astronomických 59 milionů korun. Exkluzivita je tedy zaručena.

Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcemApollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Apollo Intensa Emozione: Brutální počin s atmosférickým dvanáctiválcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.