Přeposlat Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

12.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho očekáváné, supersportovní SUV od italského Lamborghini je konečně mezi námi. Jmenuje se Urus a vypadá, jako kdyby někdo vzal klasický supersport a posadil ho na zvýšený podvozek. Pojďme se tedy na tohoto extrémistu podívat trochu podrobněji.

Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

O sportovním SUV od Lamborghini se mluví už poměrně dlouho a konečně jsme se dočkali oficiálního představení. Móda SUV tedy prorůstá i do automobilek, které by se za normálních okolností tohoto typu automobilu nedotkly ani klackem (i když u Lamba to tak úplně neplatí) a vůbec nepochybujeme o tom, že se bude Urus prodávat jako zběsilý. Na druhou stranu, Urus alespoň není oním opulentním, bachratým luxusním SUV a je to víceméně ryzí supersport posazený na zvýšeném podvozku. Vyloženě sportovních, ostrých SUV na trhu moc není a z těch aktuálních nás napadá například Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio nebo Range Rover Sport SVR, tedy SUV, které se z klidu na 100 km/h rozjedou pod pět sekund. To samozřejmě dokáže také Bentayga od Bentley, ale ta je spíše pojízdným luxusním palácem než supersportovním SUV. Vraťme se ale k novince od Lamborghini, pro které to není první SUV a tímto titulem se pyšní polozapomenutý a naprosto šílený produkt LM002 z let 1986 – 1993. Kompletní rozměry modelu Urus jsou 5112 x 2016 x 1638 mm, takže je to opravdu pořádný kus auta a na délku si moc nezadá ani s již zmíněnou Bentaygou, která je pouze o 28 mm delší.

Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiálníLamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

V oblasti rozvoru náprav je ale Ital se svými 3003 mm o píď lepší, než luxusní Angličan s rozvorem dlouhým 2995 mm. Vzhledem k enormním venkovním rozměrům je jasné, že se nebude jednat o lehkonohou modelku, ale výsledná hmotnost čítající 2154 kg není až tak vysoká a srovnat ji můžeme opět s vozem od Bentley vážícím přes 2.4 tuny nebo s Porsche Cayenne Turbo S, které je podstatně menší (4885 mm) a přesto váží 2235 kg. Co se týče designu, tak Urus dává hned na první pohled vědět, která automobilka za ním stojí a dominantu přední části tvoří zajímavě provedený nárazník s originálním výpletem a ostře řezanými světlomety. Vzadu najdeme mohutný difuzor, po jehož stranách sedí celkově čtyři koncovky výfuku (po dvou na každé straně), uzoučká koncová světla s minimalistickou grafikou a neschází ani decentní přítlačné křídlo nad zadním sklem. Fantasticky vypadající litá kola s deseti paprsky mají v základu velikosti 21 palců, no za příplatek budou k dispozici i o dva palce větší kola a v obou případech na nich budou obuty pneumatiky P Zero Corsa od Pirelli. Zpoza kol prosvítají obrovské odvětrávané kotouče karbon-keramických brzd se žlutými třmeny, přičemž přední třmeny jsou desetipístkové a zadní šestipístkové.

Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiálníLamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

Interiér je vyvedený v podobném duchu, jako exteriér, takže je plný ostrých hran a výrazných dekoračních prvků. Jeho dominantu tvoří středový panel s voličem převodovky, startovacím tlačítkem a dvojicí dotykových displejů. Zatímco horní slouží klasicky k ovládání palubního multimediálního systému, pomocí spodního se nastavuje klimatizace a vyhřívání sedadel. Digitální je také palubní deska umístěná za trojramenným sportovním volantem s plochou spodní částí a zvýrazněnými úchyty. Již zmíněný palubní systém podporuje rozhraní Apple CarPlay i Android Auto a ve výbavě této novinky samozřejmě nebudou scházet ani různí asistenti a pomocníci. Za zmínku pak stojí hlavně technologie detekce chodců s autonomními brzdami. Nejdůležitější na tomto monstru je ale pochopitelně jeho motor, který je zastoupený dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4 litry. Ten byl pro potřeby modelu Urus naladěný na 478 kW (650 koní) při 6000 ot/min a 850 Nm v rozmezí 2250 – 4500 ot/min. Dynamika je vpravdě fantastická a toto supersportovní SUV se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 3.6 sekundy, přičemž na dvojnásobnou rychlost se dostane za 12.8 sekundy.

Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiálníLamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

Všechny ostatní vozy tohoto typu tak nechává Urus bez problémů za sebou a platí to také o maximální rychlosti čítající 305 km/h. Poháněna jsou všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem ZF s měničem točivého momentu a pádly pod volantem pro manuální řazení. Podvozek je velmi moderní a nabídne například řízení zadních kol, což by mělo zlepšovat manévrovatelnost hlavně v nižších rychlostech. Neschází ani mezinápravový diferenciál Torsen a adaptivní tlumiče, díky čemuž může Urus měnit svou světlou výšku v rozmezí 158 až 248 mm. Za zmínku pak určitě stojí i šest jízdních režimů s označením Strada (silnice), Sport, Corsa, Sabbia (písek), Terra (bahno) a Neve (sníh) a je tedy vidět, že Urus se nějakého výletu mimo klasické silnice jen tak nezalekne, i když by minimálně 21 palcová kola a pneumatiky s nízkým profilem mohly značit opak. Na závěr ještě dodáme, že výrobce spočítaná kombinovaná spotřeba čítá 12.7 litru na 100 km, což odpovídá emisím 290 gramům CO2 na jeden kilometr jízdy. Prodej tohoto supersportovního SUV začne na jaře příštího roku a produkce pro celý rok 2018 bude čítat 3500 kusů, přičemž cena bude startovat na částce okolo 4.4 milionu Kč.

Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiálníLamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lamborghini Urus: Ďábelské supersportovní SUV je konečně oficiální


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.