BMW


Přeposlat BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

05.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hybridní supersport i8 od mnichovské automobilky BMW se dočkal decentní modernizace, která s sebou nese i zcela novou karosářskou verzi. Tento vpravdě zajímavý automobil si nyní budou moct užít i příznivci jízdy bez střechy nad hlavou.

BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

Je to tak, povedený hybridní supersport BMW i8 dostal v rámci faceliftu karosářskou verzi kabriolet a výrobce tuto verzi označuje jako Roadster. Facelift BMW i8 přišel poměrně brzy, již po třech letech produkce a představení této modernizované varianty proběhlo na autosalonu v Los Angeles. Nutno ale dodat, že tato modernizace není nijak zvlášť rozsáhlá a třeba designu se vůbec netýká, zahrnuje pouze lehce poupravenou techniku. Vzhled tohoto extravagantního sportovního kupé totiž za tři roky výroby nestihl nijak výrazněji zestárnout a pořád se jedná o automobil, za kterým se otočí takřka každý. S rozměry 4689 x 1942 x 1298 mm je to dlouhé, široké a nízké kupé a je to taková placka, která zabírá takřka celý jízdní pruh a působí tak trochu jako z jiného světa. Přední části dominuje maska chladiče s poměrně úzkými světlomety, které plynule přechází do masky chladiče s dvojicí ledvinek a dobře vypadá i sportovně střižený nárazník. Vzadu pak najdeme koncová světla s líbivou grafikou a poměrně originálně pojatý nárazník s difuzorem. I po modernizaci si BMW i8 zachovalo otevírání dveří, které se vyklápějí směrem nahoru a tento systém dostala také nová karosářská verze Roadster.

BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verziBMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

Tato otevřená varianta vypadá opravdu hodně dobře a podle nás je mnohem zajímavější a přitažlivější než klasická verze s pevnou střechou. Přední část je stejná, jako u kupé, ale zadní je pochopitelně úplně jiná a místo střechy a zadního skla zde najdeme dva zvýšené oblouky, které se starají o ochranu řidiče v případě nehody. Roadsteru to nesmírně sluší s nataženou i staženou střechou a díky ostřejšímu, výrazněji se svažujícímu profilu působí dynamičtěji a dravěji než kupé. O stažení či opětovné natažení střechy se starají elektromotory a celý úkon zabere příjemných 15 sekund, přičemž ho lze provádět až do rychlosti 50 km/h. Střecha je látková, ukládá se do prostoru za sedadla a po jejím složení se malé zadní okénko vysune o 3 centimetry výš, takže vytvoří jakousi malou větrnou clonu. Za zmínku pak určitě stojí dva nové laky a litá kola v novém designu, která jsou navíc ještě o jeden kilogram lehčí než původně. Jeden z hlavních rozdílů mezi verzemi kupé a kabriolet je v interiéru, ale ne v jeho designu, nýbrž v konfiguraci. Zatímco uzavřená verze disponuje i zadními sedačkami a má tak uspořádání 2+2, do otevřené verze se vejdou pouze dva cestující.

BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verziBMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

Když už jsme nakousli ten interiér, tak toho se facelift týká také a výrobce modernizované verzi dopřál nové sedačky a hlavně, nový multimediální systém. Jeho barevný dotykový displej umístěný na vrcholu středového panelu disponuje úhlopříčkou 8.8 palce a celý tento panel je opět natočený výrazně směrem k řidiči, takže ho hezky obklopuje. Středový panel obsahuje volič převodovky, startovací tlačítko, různé ovládací prvky a neschází ani ovládací panely pro klimatizaci a audio. Před řidičem pak sedí trojramenný sportovní volant se zvýrazněnými úchyty, páčky pro řazení a digitální přístrojový štít. Systém hybridního pohonu zůstal stejný, takže BMW i8 je osazeno pohonem kombinujícím přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 1.5 litru s elektromotorem. Zatímco tříválec má pořád stejný výkon, tedy 170 kW (231 koní) a 320 Nm, elektromotor je o 9 kW výkonnější a nyní tedy dává 105 kW (143 koní). Celkový výkon tohoto hybridního pohonu narostl z původních 266 kW (362 koní) na aktuálních 275 kW (374 koní), nicméně dynamické schopnosti zůstaly víceméně stejné.

BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verziBMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

Kupé se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.4 sekundy, což je navlas stejný výsledek, jako u verze před faceliftem a otevřený model se na tuto hranici dostane o dvě desetinky pomaleji (je totiž o 60 kg těžší). Maximální rychlost pak čítá 250 km/h. Normovaná spotřeba se ale zlepšila, a to z původních 2.1 litru na současných 1.9 litru na 100 km, přičemž tento údaj platí pro kupé. Roadster si kvůli vyšší hmotnosti řekne o nepatrně víc paliva a tento nárůst čítá dvě deci. Hlavním prvkem modernizace jsou akumulátory, jejichž kapacita narostla na 11.6 kWh (z původních 7.1 kWh) a díky tomu zvládne ujet BMW i8 čistě na elektřinu až 55 km, což je nárůst o 18 km. Lepší je také maximální rychlost dosažitelná při elektrickém pohonu a nyní je možné prohánět se za ticha elektromotoru rychlostí až 105 km/h. Poháněna jsou opět všechna čtyři kola, a to pomocí kombinace šestistupňového a dvoustupňového automatu, přičemž druhý jmenovaný je vyhrazený elektromotoru. Modernizované BMW i8 se do prodeje dostane v průběhu května příštího roku a cena nové karosářské verze Roadster bohužel zůstává neznámá.

BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verziBMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW i8 prodělalo modernizaci a dostalo novou karosářskou verzi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.