BMW


Přeposlat Tesla Roadster druhé generace: Elektrický supersport s až neuvěřitelnými schopnostmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Tesla Roadster druhé generace: Elektrický supersport s až neuvěřitelnými schopnostmi

23.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká automobilka Tesla se postarala o poměrně velké pozdvižení, když představila druhou generaci svého sportovního vozu Roadster. Ta přichází s dynamikou, která zahanbuje prakticky všechno, co má spalovací motor a pro Teslu by se mohlo jednat o průlomový úspěch.

Tesla Roadster druhé generace: Elektrický supersport s až neuvěřitelnými schopnostmi

První generace Tesly Roadster se vyráběla mezi léty 2008 a 2012 a co si budeme povídat, žádnou velkou díru do světa tento elektrický sporťák neudělal. Tesla tohoto modelu prodala celosvětově na 2450 kusů ve 30 zemích světa a nejvíc se ho prodalo v Evropě a Asii ve čtvrtém čtvrtletí 2012. I přes ne zrovna oslnivý úspěch se tomuto sporťáku musí přiznat jedno prvenství, a to fakt, že se jednalo o první sériový elektrický vůz schopný ujet na jedno nabití až 320 km (rekord s Roadsterem je 501 km). Před nedávnem představená druhá generace už je ale jiná káva a mohlo by se jednat o vůz, který v kategorii supersportů zcela změní styl hry. Není to jenom parádní design a dynamika, která bere dech, tato novinka by měla být schopná také opravdu skvělého dojezdu na jedno nabití, což je prozatím pořád největší trn v patě (či pneumatice) všech elektrických vozidel. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se Tesle opravdu povedl.

Tesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmiTesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmi

Zatímco první generace byla pouze divně vypadající, přeznačený Lotus s elektromotorem, druhá už má svůj styl a neuvěřitelný šmrnc. Přední části dominují uzoučké světlomety doplněné o sportovně střižený nárazník s decentním splitterem a výraznými prolisy pod světly. Vzadu pak najdeme opět velmi úzká koncová světla, robustní difuzor a výsuvné přítlačné křídlo, přičemž dobře vypadají také průduchy za předními koly. Celkový design pak hezky dotváří litá kola vyvedená v černém kabátku, zpoza kterých prosvítají červené třmeny kotoučových brzd a odvětrávané kotouče. Ještě dodáme, že výrobce použil pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Při pohledu z profilu vynikne dynamicky, ale zároveň elegantně střižená karoserie a zepředu Tesla Roadster druhé generace trochu připomíná ještěrku se širokým úsměvem, ale to jí rádi odpustíme. Celkově hodnotíme design jako velmi povedený a Roadster působí takovým čistým, uhlazeným a zároveň docela dravým dojmem.

Tesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmiTesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmi

Střešní panel uprostřed karoserie je skleněný, jde odejmou a díky tomu je Tesla Roadster mnohem více vůz typu targa než klasický roadster. Sejmutí je možné pouze manuálně, žádnou elektroniku zde v tomto ohledu nehledejte a přebytečný panel můžete buď nechat doma, nebo ho dát do zavazadlového prostoru. Na chvíli se podíváme také do interiéru, který je koncipovaný jako čtyřmístný, i když z prvních fotografií je docela dobře patrné, že na zadních sedačkách moc místa nebude. Spíše to bude takové nouzové řešení pro přesun na krátké vzdálenosti, ale prostor na zadních sedadlech u supersportu určitě nikdo řešit nebude. Dominantu interiéru tvoří poměrně netradičně tvarovaný volant a tenký středový panel, který obsahuje barevný dotykový displej. To je víceméně všechno, interiér nového Roadsteru je provedený nesmírně minimalisticky, spartánsky a zároveň futuristicky. Je ale otázkou, jestli se takto vypadající interiér dostane i do výroby, protože tato Tesla je prozatím pouze funkční prototyp a tento prvek se může nakonec ještě změnit.

Tesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmiTesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmi

Elektromotor použitý v této novince je doplněný o baterie s kapacitou 200 kWh a Elon Musk uvádí, že dojezd nové Tesly na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 620 mil, což je po přepočtu necelých 1000 km (přesněji 992 km). Pokud se toho podaří výrobci opravdu dosáhnout, eliminuje tím jeden z největších současných nedostatků čistě elektrických vozů, a to nedostatečný dojezd. V oblasti dynamiky je druhá generace Tesly Roadster stejně fantastická, jako v oblasti dojezdu a Tesla ji na svých stránkách prezentuje rovnou jako nejrychlejší automobil na světě. Aby také ne, zrychlení 0-60 mph (0-96 km/h) zvládne Roadster za těžko uvěřitelný čas 1.9 sekundy, na 100 mph (160 km/h) se dostane za 4.2 sekundy a akcelerace na ¼ míle je dílem 8.8 sekundy. Maximální rychlost přesahující 250 mph (přes 402 km/h) už je pak pouhou pomyslnou třešničkou na dortu. Dle výrobce produkuje elektromotor točivý moment 10 000 Nm a výkon proudí pochopitelně na všechna čtyři kola, přičemž pohon všech kol je prvek, který se na takto úžasné dynamice také hodně podepsal.

Tesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmiTesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmi

Jsme opravdu velmi zvědaví, jestli se Tesle povede všechny tyto hodnoty převést z tohoto prototypu i na sériový model. Pokud ano, měli bychom před sebou naprosto ultimátní supersport, který za sebou nechá i mocného Chirona od Bugatti nebo brutální Koenigsegg One:1. To ale není všechno, Elon Musk se zmínil, že tato čísla budou platit pouze pro základní model a k dispozici bude i speciální balíček, který dynamiku posune na úplně jinou úroveň. To už bude Roadster pravděpodobně létat, protože jinou úroveň od zrychlení 0-60 mph za stávajících 1.9 sekundy si ani moc neumíme představit. Svou novou Teslu Roadster si můžou případní zájemci již zarezervovat, a to za poplatek čítající 50 tisíc dolarů (cca 1.08 milionu korun), přičemž základní cena vozu činí 200 000 dolarů (zhruba 4.35 milionu Kč). K dispozici bude také limitovaná edice Founders s produkcí pouhých 1000 kusů, za kterou si Tesla řekne o 250 000 dolarů (5.44 milionu Kč). Sériová verze by měla být hotová v roce 2020, takže případní zájemci si na své zarezervované vozy počkají docela dlouhou dobu.

Tesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmiTesla Roadster: Druhá generace elektrického supersportu s až neuvěřitelnými schopnostmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Tesla Roadster druhé generace: Elektrický supersport s až neuvěřitelnými schopnostmi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.