BMW


Přeposlat BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

14.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovská automobilka BMW představila vrcholnou verzi svého ostrého sedanu M3 s tradičním dovětkem CS. Opět vsadila na osvědčený a léty prověřený recept, tedy ubrat něco na hmotnosti a přidat na výkonu.

BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

BMW M3 je bezesporu ikonickým sportovním sedanem, který patří právem mezi nejuctívanější automobily všech dob. Tento model nabízel vždy prakticky k dokonalosti vybalancovaný podvozek, příkladnou dynamiku a radost za volantem rozdával plnými hrstmi. Nejinak je tomu samozřejmě i u nejnovější generace, která je tu s námi již nějaký ten pátek a u které byla odlehčená verze CS již netrpělivě vyhlížená. Kupé M4 svou odlehčenou verzi již má, takže řada je nyní na praktičtější M3. Alfou a omegou tohoto vozu je samozřejmě hmotnost, která je proti standardnímu modelu o slušných 50 kg nižší a této úspory bylo dosaženo samozřejmě rozsáhlým použitím karbonu. Z tohoto lehkého, avšak tvrdého materiálu je vyrobena kapota, střecha, přední splitter a také zadní difuzor a decentní spoiler na víku zavazadelníku. Nějaké to kilo se povedlo ušetřit také kovanými koly o průměru 20 palců vzadu a 19 palců vpředu, na kterých jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 285/30 vzadu a 265/35 vpředu. Zpoza těchto krásných kol pak prosvítají mohutné třmeny odvětrávaných kotoučových brzd, přičemž za příplatek bude k dispozici také karbon-keramická brzdná soustava s ještě vyšším výkonem i odolností.

BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkceBMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

Ještě dodáme, že do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadních pak třmeny dvoupístkové. Co se týče designu, tak ten se proti standardnímu modelu trochu změnil a verze CS působí dravěji, dynamičtěji, a tak nějak odhodlaněji. Přední části pořád dominují tradiční ledvinky s vertikálním výpletem, na které plynule navazují rozměrné světlomety, ale pod sportovním nárazníkem s výraznými nasávacími otvory přibyl již zmíněný karbonový splitter. Vzadu je zase navíc karbonový difuzor, který obsahuje hned čtyři koncovky výfuku a nový spoiler na víku zavazadlového prostoru. Koncová světla zůstala stejná, což ostatně platí také pro zadní nárazník i hezký průduch za předními koly. Kovaná kola jsou vyvedena v novém designu, dostala černý kabátek a lehkou změnou si prošel také interiér. Jeho rozvržení zůstalo stejné a dominuje mu široký středový panel natočený lehce směrem k řidiči, na kterém najdeme ovládací panely klimatizace, audia a na jeho vrcholu pak barevný displej palubního multimediálního systému. Pod tímto panelem sedí volič převodovky, kruhový ovladač a klasická ruční brzda.

BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkceBMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

BMW se tedy drží od elektronické ruční brzdy, která je čím dál rozšířenější, dál a je to jenom a jenom dobře. V interiéru dále najdeme i logo CS, sportovní trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty a tradiční palubní desku. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy, které určitě podrží tělo i při pořádně ostré jízdě, vypadají naprosto parádně a určitě se jedná o ozdobu interiéru. Co se týče materiálů, tak kromě kůže najdeme v interiéru nově i alcantaru a tento materiál je patrný na volantu i na palubní desce v oblasti před spolujezdcem. Sedadla jsou pak čalouněna kůží Merino. O pohon zadních kol verze CS se pořád stará dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, nicméně jeho výkon byl navýšený na 338 kW (460 koní) a 600 Nm. Proti standardnímu modelu jsme se tedy dočkali vyššího výkonu o 21 kW (29 koní) a 50 Nm, přičemž tato novinka je na tom v oblasti výkonu lépe i než varianta Competition. Proti ní disponuje M3 CS výkonem o 10 koní vyšším a je jasné, že kombinace vyššího výkonu a nižší hmotnosti znamená zákonitě lepší dynamiku.

BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkceBMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

Model CS se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 3.9 sekundy, což je 0.4 sekundy rychleji, než standardní model s manuální a o 0.2 sekundy rychleji než varianta s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 280 km/h a výkon proudí výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky (manuální převodovka bohužel nebude k dispozici vůbec). V základní výbavě se může majitel těšit například na upravený výfuk, aktivní M diferenciál (elektronický samosvor) či adaptivní podvozek, takže jízdní vlastnosti budou dle očekávání perfektní. Jedná se o víceméně stejnou výbavu, jakou obsahuje verze M3 Competition. Co se týče dostupnosti, tak první majitelé by se měli svého nového miláčka dočkat v květnu příštího roku a cenu BMW prozatím nezveřejnilo. Je ale jasné, že varianta CS bude dražší, než klasické ,,emko“, které u nás startuje na částce 2 119 000 Kč s DPH. Bohužel, v BMW vyrobí pouhých 1200 kusů tohoto rychlého sedanu a 550 kusů bude určeno výhradně pro americký trh, takže produkce bude značně omezená. Předobjednávky bude BMW přijímat od ledna 2018.

BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkceBMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M3 CS: Nižší hmotnost, vyšší výkon a omezená produkce


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.