Přeposlat Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

02.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Extravagantní, a tak trochu střelený Citroën C4 Cactus se dočkal faceliftu, který přináší jednu poměrně zásadní věc. Tento automobil totiž sám výrobce přesunul z kategorie crossoveru do třídy klasických hatchbacků. Pojďme se podívat, proč se tak vlastně stalo.

Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

Důvod je velmi jednoduchý, přesunutí modelu C4 Cactus z kategorie crossoveru do třídy standardních hatchbacků se událo kvůli existenci automobilu C3 Aircross. Tyto dva automobily jsou si totiž koncepčně i stylově velmi podobné a Citroën pravděpodobně nechtěl, aby si zbytečně konkurovali a ve třídě crossoverů tak dal přednost novějšímu modelu C3 Aircross. S přesunutím do jiné kategorie se změnily i jeho rozměry a nová varianta Cactusu je sice nepatrně delší, ale zároveň mírně užší a hlavně nižší. Zatímco původní Cactus disponoval rozměry 4157 x 1729 x 1530 mm, varianta po faceliftu je dlouhá 4170 mm, široká 1710 mm a vysoká 1480 mm. Rozvor náprav se zvětšil o zanedbatelných 5 mm (2595 vs. 2600 mm) a mírného zvětšení se dočkal i zavazadlový prostor. Ten má nyní v základní konfiguraci objem 358 litrů (původně to bylo 348 litrů) a po sklopení zadních sedadel tento prostor naroste na 1170 litrů, přičemž v obou případech jsou to vesměs průměrné a nijak zvlášť nevyčnívající hodnoty. V oblasti praktičnosti se tedy víceméně nic zásadně nezměnilo, ale jak si vede nový Cactus v oblasti designu? Ten se změnil poměrně dost a podle nás určitě k lepšímu.

Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHCModernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

Původní model hrál hlavně na to, že na první pohled šokoval svou poměrně výstředně koncipovanou přídí a velkými airbagy (či bumpery) na dveřích. Ty sloužily hlavně k ochraně před poškozením karoserie například při parkování někde u supermarketu nebo na jiném místě s vysokou koncentrací aut na malém prostoru. Tento hodně originální prvek je po faceliftu částečně pryč a zůstaly pouze tři tyto bublinky umístěné ve spodní části dveří. I přední část je lehce pozměněná, maska chladiče odpovídá ostatním aktuálním Citroënům a plynule přechází do uzoučkých světlometů. Další pár světel se nachází o kousek níž, takže C4 Cactus je i po faceliftu čtyřoký automobil, stejně jako jeho předchůdce nebo například modely Picasso. Sportovně střižený nárazník obsahuje mlhovky a vzadu najdeme robustní koncová světla s 3D grafikou a decentní stříšku nad zadním oknem. Upravený vzhled zadních partií Cactusu velmi prospěl a po faceliftu se už sice nejedná o tak extravagantní automobil, ale je mnohem lépe vyvážený a dá se čekat, že tento stylu bude stárnout podstatně pomaleji. Karoserie je obehnána ochranným plastem a případní zájemci se opět můžou těšit na rozsáhlé možnosti v oblasti individualizace.

Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHCModernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

Na chvíli se přesuneme také do interiéru, kterého se facelift týká pouze nepatrně a vlastně došlo pouze k mírným úpravám. Středový panel obsahuje jenom startovací tlačítko, výdechy klimatizace, úzký pás s nezbytnými hardwarovými tlačítky (například výstražné blinkry nebo vyhřívání skel) a v horní části umístěný barevný displej. Tento displej zobrazuje informace z palubního multimediálního systému a s jeho pomocí se nastavuje drtivá většina věcí, včetně klimatizace. Před řidičem má své místo hezký, tak trochu výstřední volant a displej suplující palubní desku. Samozřejmostí pak bude moderní výbava včetně různých elektronických pomocníků či asistentů a Cactus po modernizaci bude možné vybavit například systémem samočinného brzdění (od 5 do 85 km/h), hlídání pozornosti řidiče nebo hlídání jízdního pruhu. Stejně jako u exteriéru, i v interiéru nabídne Citroën vysokou míru personalizace (různé barevné kombinace apod.). V oblasti techniky přináší facelift jednu zásadní novinku, a tou je podvozek postavený na tlumičích PHC (Progressive Hydraulic Cushions). Tato technologie má nahradit slavný vzduchový podvozek, tedy synonymum pro komfortní jízdu, od kterého Citroën před nedávnem upustil.

Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHCModernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

Tento nový podvozek byl poprvé představený na voze C5 Aircross, nicméně tento model je určený prozatím pouze pro Čínu a prvním nositelem PHC v Evropě se tedy stává Cactus po faceliftu. Výrobce slibuje hlavně perfektní komfort za všech okolností a díky této novince by měl být Cactus jeden z nejpohodlnějších vozů vůbec. Jsme opravdu zvědaví, jak bude tento podvozek, u kterého Citroën slibuje efekt létajícího koberce, ve skutečném světě fungovat. V oblasti motorů se nic nezměnilo a základní pohonnou jednotkou tedy zůstává atmosféricky plněný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 60 kW (82 koní). Nad ním sedí jeho přeplňovaná varianta naladěná na 81 kW (110 koní) nebo 96 kW (130 koní) a Citroën samozřejmě nezapomněl ani na naftovou jednotku, kterou zastupuje čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 koní). Postupem času by pak měla přijít ještě výkonnější varianta naladěná na 120 koní. U všech aktuálních motorů je základní převodovkou pětistupňový manuál, nicméně u některých motorů bude k dispozici také šestistupňový automat. Modernizovaný Citroën C4 Cactus by se měl začít prodávat na jaře příštího roku a jeho ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé.

Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHCModernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Modernizovaný Citroën C4 Cactus je prvním vozem značky v Evropě s novými tlumiči PHC


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.