Přeposlat Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

26.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německá automobilka Porsche představila nejnovější variantu svého slavného sportovního kupé 911 Carrera, a to model s přídomkem T. Ten zaujme hlavně příznivce klasiky a měl by nabídnout v první řadě čistý a ničím nerušený prožitek z jízdy.

Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

Pokud se vám zdá, že se v nabídce automobilky Porsche u řady 911 tak trochu ztrácíte, tak nejste sami, protože vyznat se v těch 21 samostatných modelech opravdu není vůbec snadné. Varianta Carrera je pak nabízena hned ve 12 verzích, takže novinka s přídomkem T je 13 vozem řady 911 Carrera či 22 vozem řady 911. Porsche tímto modelem cílí tak trochu na puristické řidiče, protože tato zajímavá novinka nabídne oldschoolový zážitek za volantem. Hlavní roli v něm bude hrát nízká hmotnost, manuální převodovka s krátkými převody, pohon zadních kol a mechanický zadní samosvorný diferenciál. Co víc si může opravdový milovník klasiky v dnešní době přát? Na rychlost a mrštnost se tu nejde nekonečným zvyšováním výkonu, ale spíše snížením hmotnosti a přidáním funkčních prvků, což je jenom a jenom dobře. Na techniku se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy designem, který je velmi povedený a dalo by se říct, že tak trochu retro. Svým stylingem i pojetím odkazuje toto hezké kupé na původní model 911 T z roku 1968 a ještě dodáme, že ono T v označení znamená ,,Touring“.

Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšeníPorsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

Přední části dominují klasická kulatá světla, sportovně střižený nárazník a neschází ani decentní splitter. Vzadu pak najdeme plastový difuzor, minimalistická koncová světla s hezkou grafikou a dvě mohutné koncovky výfuku vyvedené v černé barvě, které jsou umístěné ve středu difuzoru. Na bocích karoserie si pak lze všimnut nápisu Carrera T a za zmínku určitě stojí i krásná litá kola o průměru 20 palců, zpoza kterých prosvítají odvětrávané brzdné kotouče s mohutnými třmeny. Jak jsme se již zmínili, výrobce se snažil hlavně o co největší úsporu váhy a ta proti standardní verzi 911 Carrera činí 20 kg, takže varianta T ve finále váží 1425 kg (pohotovostní hmotnost). Této úspory bylo dosaženo vyjmutím zadních sedaček, použitím lehčího skla na okna, ořezáním izolace a nahrazením klasických klik lehčími, látkovými poutky. Ve výbavě pak schází také multimediální systém, nicméně pokud by na něm případný zájemce trval, je možné nechat ho namontovat zpátky. To samé platí také pro zadní sedadla, která standardně schází, ale je možné nechat je namontovat zpátky, a to bez jakéhokoliv příplatku.

Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšeníPorsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

Nyní se tedy můžeme plynule přesunout do interiéru, který je opravdu hodně puristický a vyvedený v přísně funkčním stylu. Středový panel je bez displeje multimediálního systému tak trochu prázdný a pod tímto volným prostorem sedí ovládací panel klimatizace a řadicí páka. Palubní deska se skládá z trojice budíků, přičemž její dominantu tvoří již klasicky velký otáčkoměr umístěný ve středu. Trojramenný sportovní volant je pak osazený kruhovým voličem jízdních režimů. Volant, palubní deska i řadicí páka jsou obšity kůží a za zmínku určitě stojí i krásně vypadající sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami s vyšitým nápisem 911. Sedadlo řidiče je pak elektronicky stavitelné ve čtyřech směrech. O pohon tohoto hezkého kupé se stará dvakrát přeplňovaný šestiválec typu boxer, který disponuje zdvihovým objemem 3 litry a čtyřmi ventily na válec. Nejvyšší výkon této jednotky je 272 kW (370 koní) při 6500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 450 Nm v rozmezí 1700 – 5000 ot/min. Ve standardu je motor spojený se sedmistupňovou manuální převodovkou, nicméně k dispozici je také sedmistupňová automatika PDK se dvěma spojkami.

Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšeníPorsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

Výkon proudí v obou případech samozřejmě výhradně na zadní kola a jak jsme se již zmínili, jeho zkrocení napomáhá mechanický samosvorný diferenciál. Co se týče dynamiky, tak verzi s manuální skříní trvá sprint z 0-100 km/h za 4.5 sekundy, na hranici 200 km/h se dostane za 15.1 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 293 km/h. Automat PDK je na tom v obou ohledech nepatrně lépe, z klidu na 100 km/h se rozjede za 4.2 sekundy a na dvojnásobek pak za 14.5 sekundy, no maximální rychlost je s 291 km/h mírně nižší. Proti stejně výkonné, ale těžší verzi 911 Carrera se model T rozjede na 100 km/h s manuálem o 0.1 sekundy rychleji a proti variantě osazené automatem je to pak o 0.2 sekundy. Rozdíly to nejsou nijak zásadní, ale dá se čekat, že díky kratším převodům, samosvornému diferenciálu a horšímu odhlučnění bude jízda s touto novinkou mnohem živočišnější a intenzivnější než se standardním modelem. Nové Porsche 911 Carrera T je v sousedním Německu již k objednání a první majitelé se svého miláčka dočkají v lednu 2018. Základní cena byla stanovena na 107 553 eur, což je po přepočtu zhruba 2.75 milionu Kč.

Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšeníPorsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na řidičské potěšení


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.