Přeposlat Audi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

24.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi představilo novou, konkrétně druhou generaci svého luxusního modelu A7 Sportback. Celkový styling se změnil pouze decentně, ale technika už víc a za zmínku stojí hlavně fakt, že všechny motorizace budou částečně hybridní.

Audi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

Audi A7 je s námi již od roku 2010, takže svého nástupce se tento luxusní automobil dočkal po sedmi letech služby. Nutno dodat, že úspěšné služby, protože veřejnost přijala tento model velmi dobře a s trochou nadsázky by se dalo říct, že je to taková sportovněji podaná limuzína A8 s praktičtější karoserií. Pro spoustu lidí je A7 nejhezčí moderní Audi a s novou generací jsme se dočkali i lehkého poupravení stylingu a celkového designu. Na první pohled působí nové Audi A7 ostřejším, agresivnějším a dynamičtějším dojmem než jeho předchůdce, který neměl tak ostré hrany a byl osazený spíše kulatějšími prvky. Nejvíc je to vidět na přední masce, která je kompletně nová a opravdu hodně ostře řezaná. To samé platí také pro přední světlomety s LEDkami a sportovně střižený nárazník. Ve zpětném zrcátku bude široká, šestiúhelníková maska nového Audi A7 působit určitě hodně agresivně, možná až trochu hrůzostrašně. V podobném stylu je vyvedená i aktuální generace vlajkové limuzíny A8, u které se Audi evidentně inspirovalo. Zadní část se proti první generaci hodně změnila, koncová světla jsou kompletně přepracovaná a nově jsou spojená.

Audi představilo druhou generaci modelu A7 SportbackAudi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

Výsuvný spoiler ve víku zavazadlového prostoru zůstal, stejně tak jako difuzor a stejný je i profil. Ten je poměrně specifický a kombinuje v sobě nízkou siluetu a velmi plynule splývavou záď, díky čemuž si Audi A7 s žádným jiným automobilem od této automobilky nesplete. Co se týče rozměrů, tak ty se proti první generaci nepatrně změnily, ale změnily se úplně jiným směrem, než všichni čekali. Druhá generace je totiž kratší, užší a zároveň vyšší, což jde úplně proti trendům současné doby. Kompletní rozměry karoserie jsou 4969 x 1908 x 1422 mm a rozdíly jsou sice minimální, ale jsou a čítají - 5 mm na délku, - 3 mm na šířku a + 2 mm na výšku. Rozvor náprav je ale se svými 2926 mm o 12 mm větší a můžeme tak očekávat nepatrně víc místa v interiéru. Zavazadlový prostor zvládne ve standardní konfiguraci pojmout 535 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedaček tento prostor naroste na hezkých 1390 litrů. V tomto hledu se tedy nic nezměnilo, no o interiéru už to neplatí a ten je kompletně přepracovaný. Opět vychází z limuzíny A8 a jeho dominantu tvoří dva velké dotykové displeje na středovém panelu.

Audi představilo druhou generaci modelu A7 SportbackAudi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

Spodní displej má úhlopříčku 8.6 palce, horní 10.1 palce a každý slouží k ovládání jiných věcí. Zatímco spodní displej supluje klasický ovládací panel klimatizace, horní slouží k ovládání palubního multimediálního systému a nastavení elektroniky. Nevypadá to vůbec špatně a když se k tomu přidá za příplatek dostupný digitální palubní štít, bude si řidič na palubě nového Audi A7 připadat jako v kokpitu vesmírné lodi. Interiér působí opravdu hodně moderním dojmem a očekáváme také precizní zpracování a samé prémiové materiály. Samozřejmostí pak bude i hromada různých bezpečnostních a pomocných systémů, ze kterých zmíníme například hlasové ovládán nebo asistenta řízení. Poměrně velkou evolucí si prošla motorová paleta a u druhé generace Audi A7 budou všechny nabízené motory hybridní. Nejsou to klasické hybridy, výrobce je označuje jako ,,mild-hybrid“, takže pouze částečně hybridní pohonné jednotky se 48V elektrickou sítí. Ze začátku prodeje bude k dispozici zážehový přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, který disponuje nejvyšším výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 500 Nm.

Audi představilo druhou generaci modelu A7 SportbackAudi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

V minulých letech bychom na víku zavazadelníku tohoto vozu našli všeříkající označení 3.0 TFSI, no v Audi sáhli po novém, zcela nelogickém značení svých motorů. Nově se tedy tento motor označuje 55 TFSI, ale proč zrovna toto číslo, to pravděpodobně neví ani v Audi a nové označení bude zkrátka nutné se naučit zpaměti, protože nejde od ničeho odvodit. Postupem času se dočkáme i dalších jednotek, čtyřválcových i šestiválcových a pochopitelně nebudou scházet ani naftové agregáty. Převodovka je sedmistupňová dvouspojka a je doplněna pohonem všech kol, ale už to bohužel není stálý pohon všech kol quattro, ale připojitelný. Systém zkrátka připojuje a odpojuje nápravy podle potřeby a situace na silnici a podle nás je trochu škoda, že Audi od stálého pohonu všech kol pomalu ustupuje. Quattro je zkrátka slovo, které Audi částečně definuje a systém patřící k této automobilce již od počátku 80tých let. Ještě dodáme, že zájemci budou mít k dispozici hned čtyři typy podvozků a bude možné přikoupit si například zadní diferenciál nebo systém natáčení zadní nápravy. Prodej druhé generace Audi A7 by měl odstartovat v prvním kvartálu příštího roku.

Audi představilo druhou generaci modelu A7 SportbackAudi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představilo druhou generaci modelu A7 Sportback


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.