Přeposlat Fiat 500X prošel mírným faceliftem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat 500X prošel mírným faceliftem

12.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Povedené SUV Fiat 500X se dočkalo decentního faceliftu, který rozšiřuje hlavně nabídku doplňků a do výbavy přináší i nový palubní systém s větším displejem. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme u omlazeného Fiata 500X těšit.

Fiat 500X prošel mírným faceliftem

Italský Fiat těží z popularity malého retro vozu 500 opravdu hodně, čemuž napovídá množství různých derivátů, které nabízí. Nutno ale podotknout, že 500X nemá s původním modelem 500 takřka nic společného a víceméně s ním sdílí pouze označení, které má zkrátka velmi dobré jméno a prodává. Fiat 500X spatřil světlo světa v roce 2014 a dalo by se tedy říct, že je zhruba v polovině svého života a přišel tak čas na mírnou modernizaci. Ta opravdu není nijak zvlášť rozsáhlá a například designu se vůbec nedotkla, což ale nemusí být nutně špatně. Fiat design jednoznačně umí a jeho vozy jsou většinou v oblasti vzhledu nadčasové a stárnou jen velmi pomalu. Stačí si vzpomenout například na Grande Punto z roku 2005, které vypadá velmi dobře i dnes a kdyby ho Fiat nepokazil faceliftem s přídomkem Evo, klidně ho mohl ve stávající podobě prodávat i v současné době. Vraťme se ale k modelu 500X, který Fiat aktuálním faceliftem nepokazil ani trochu, protože na vzhled zkrátka nesahal a je to jenom a jenom dobře. Před sebou máme líbivé, menší rodinné SUV měřící na délku 4248 mm, které na první pohled zaujme hlavně retro stylingem a hezkou přední částí s kulatými světlomety.

Fiat 500X prošel mírným faceliftem

Vzadu pak najdeme minimalistická koncová světla obehnaná chromem, decentní koncovku výfuku a stříšku nad zadním oknem. Jak jsme se již zmínili, jedná se o menší SUV a s prostorností je na tom vcelku slušně, přičemž zavazadlový prostor zvládne pojmout 350 litrů zavazadel. To sice není žádný velký zázrak, nicméně v této třídě se jedná o standardní hodnotu a stejný objem kufru má například i konkurenční Mazda CX-3. Fiat 500X se nadále prodává ve dvou provedeních, v civilnějším s označením City Look a v na terén více orientovaném provedení pojmenovaném Off-Road Look. Případní zájemci se můžou těšit na dvojici nových barevných provedení s označením Donatello Bronze a Alpi Matte Green (dříve dostupné pouze u specifikace S-Design) a paleta výbav se rozšířila na stupně Pop, Pop Star, Lounge, Cross a City Cross. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kterého se facelift týká nejvíc a Fiat bude u modernizované verze nově nabízet dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců. Doposud měl zákazník na výběr mezi 5 a 6.5 palcovým displejem, no nyní by měl být 7 palcový displej s multimediálním systémem Uconnect součástí standardu.

Fiat 500X prošel mírným faceliftem

Palubní systém je samozřejmě náležitě moderní, zvládá propojení s chytrým telefonem prostřednictvím Apple CarPlay či Android Auto, zvládá rozpoznání hlasu, streamování audia, umí dokonce přečíst textovou zprávu a v jeho výbavě neschází ani USB port. Za příplatek pak bude k dispozici zadní parkovací kamera a navigace TomTom 3D. Palubní systém Uconnect se rozšířil také přímo na mobilní telefony, stačí si stáhnout aplikaci Uconnect Live (je dostupná pro iOS i Android) a ta umožní přístup ke službám jako Deezer, TuneIn, Reuters, TomTom Live nebo Facebook a Twitter. Co se týče rozvržení interiéru, tak to je samozřejmě pořád stejné a jeho dominantu tvoří hezký trojramenný volant a palubní deska s trojicí oddělených budíků. Středový panel je velmi jednoduchý, skládá se z panelu pro ovládání klimatizace, trojice tlačítek a již zmíněného dotykového displeje palubního multimediálního systému. Po motorové stránce se nezměnilo vůbec nic a k dispozici jsou tedy stále tři benzinové a tři naftové motory. Základní benzinovou jednotkou je atmosféricky plněný čtyřválec 1.6 E-Torq, který disponuje výkony 81 kW (110 koní) a 152 Nm.

Fiat 500X prošel mírným faceliftem

Tento motor je spojený s pohonem předních kol a pětistupňovou manuální převodovkou. Výše postavený přeplňovaný čtyřválec 1.4 MultiAir nabídne 103 kW (140 koní) a točivý moment o hodnotě 230 Nm, přičemž tento motor může být spojený s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou se stejným počtem stupňů. Tato jednotka je spojena také s pohonem předních kol a varianta s pohonem 4x4 je pak vyhrazena vrcholným motorizacím. U benzinu je tímto motorem čtyřválec 1.4 MultiAir naladěný na 125 kW (170 koní) a 250 Nm, přičemž je spojen s devítistupňovým automatem a u modernizovaného modelu by měl být tento vrcholný motor nově dostupný také s pohonem pouze předních kol. Naftové motory jsou zastoupeny čtyřválci 1.3 MultiJet (95 koní a 200 Nm), 1.6 MultiJet (120 koní a 320 Nm) a 2.0 MultiJet (140 koní a 350 Nm). Základní naftová jednotka je spojena s pětistupňovým manuálem, šestnáctistovka s šestistupňovým manuálem a u vrcholné nafty bude k dispozici buď šestistupňový manuál, nebo devítistupňový automat. Oficiální ceny jsou prozatím neznámé, ale dá se čekat, že proti aktuální verzi nepatrně narostou.

Fiat 500X prošel mírným faceliftem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat 500X prošel mírným faceliftem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.