Přeposlat Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

05.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte relativně praktické kombi, které se umí rozjet z klidu na 200 km/h za 8.5 sekundy, a přitom se chlubí kombinovanou spotřebou 3 litry na 100 km, máme pro vás tip. Porsche totiž představilo novou, hybridní a zároveň tu nejdivočejší verzi nové Panamery.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

Tato novinka se jmenuje Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo a to je na automobil opravdu dlouhé, předlouhé pojmenování. Je to ale hybridní bestie, která určitě stojí za bližší prozkoumání. Panamera je tak trochu kontroverzní automobil, první generace byla mnohými označována za nejošklivější vůz ve třídě a zároveň neošklivější Porsche všech dob, nicméně skvěle jela a svým projevem na silnici si získala srdce nejednoho řidiče. První generace vznikla v roce 2009 a nyní se vyrábí generace druhá, která navíc dostala praktičtější karosářskou variantu Sport Turismo, což je, s trochou nadsázky, klasické rodinné kombi. Nutno podotknout, že Panamera subjektivně vyrostla z ošklivého káčátka do poměrně pohledného vozu vyšší třídy a svým designem se již docela blíží klasickým sportovním vozům značky Porsche. Přední části dominují rozměrné světlomety s hezkou grafikou a nárazník s výraznými průduchy a decentním splitterem. Vzadu pak najdeme velký difuzor, hned čtyři koncovky výfuku (po dvou na každé straně difuzoru), uzoučká koncová světla a aktivní spoiler nad zadním oknem (Porsche Active Aerodynamics). Na první pohled zaujmou i průduchy za předními koly, lehce vytažené blatníky a celkově docela svalnatě vyhlížející karoserie.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombiPanamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

Skvěle pak vypadají i litá kola o průměru 21 palců, zpoza kterých prosvítají žluté třmeny mohutných kotoučových brzd. Barva třmenů napovídá, že o zastavení se stará karbon-keramická brzdná soustava a tou je Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo vybavena již v základu. Interiér je klasicky pětimístný, nicméně k dispozici bude i varianta pouze pro čtyři pasažéry. Co se týče praktické stránky věci, tak v tomto ohledu si hybridní Panamera proti standardním motorizacím trochu pohoršila, protože objem zavazadlového prostoru klesl z původních 520 litrů na aktuálních 425 litrů. Za to může pochopitelně přítomnost složitějšího, hybridního ústrojí. Po sklopení zadních sedaček pak bude mít řidič k dispozici solidních 1295 litrů. Podíváme se také do interiéru, který vychází ze standardních verzí, je kompletně digitální a výrobce ho označuje Advanced Cockpit. Středový panel je nízký, široký a je osazený voličem předovky, panely pro ovládání klimatizace, audia a samozřejmě neschází ani barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Nad tímto displejem pak sedí klasické analogové stopky. Palubní deska před řidičem je kompletně digitální a sportovní sedačky mají výrazné boční vedení, aby podržely tělo i při ostré jízdě.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombiPanamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

Součástí výbavy bude samozřejmě hromada různých systémů a pomocníků, jako je například adaptivní tempomat. Nejzajímavější částí tohoto automobilu je ale pochopitelně jeho hybridní pohonná soustava, která opravdu stojí za to. Ta je složena z dvakrát přeplňovaného osmiválce o zdvihovém objemu 4 litry a pomocného elektromotoru, přičemž tato soustava je převzata z hybridního hypersportu 918 Spyder. Samotný osmiválec disponuje výkonem 404 kW (550 koní), elektromotor má 100 kW (136 koní) a celkový výkon tohoto hybridu dosahuje hodnot 500 kW (680 koní) a 850 Nm. To vypadá opravdu parádně a dynamika tomu odpovídá, z klidu na 100 km/h se toto kombi rozletí za 3.4 sekundy a maximální rychlost se může vyšplhat až na 310 km/h. U takto výkonných vozů se ale přeměřuje dynamika spíše podle zrychlení 0-200 km/h a na tuto hodnotu se Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo dostane za 8.5 sekundy. Možný je také provoz čistě na elektřinu, přičemž v tomto módu jde na plně nabité baterie urazit zhruba 49 km při maximální rychlosti 140 km/h. Když už jsme nakousli ty baterie, tak vězte, že uvnitř vozu najdeme lithium-ion baterie o kapacitě 14.1 kWh a nabití na plnou kapacitu trvá 2.5 – 6 hodin v závislosti na tom, jak silný dobíjecí zdroj majitel použije.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

Výkon proudí na všechna čtyři kola prostřednictvím systému Porsche Traction Management a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem PDK. Součástí standardní výbavy je systém Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) starající se o minimální náklony karoserie a neschází ani systém Porsche Torque Vectoring (PTV Plus) či elektrická uzávěrka zadního diferenciálu. Zmíníme také vzduchový podvozek s technologií aktivního nastavení tlumičů Porsche Active Suspension Management (PASM). Za příplatek pak bude k dispozici aktivní řízení zadní nápravy. Vůbec nepochybujeme o tom, že bude Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jezdit naprosto fantasticky a že bude patřit mezi nejvytříbenější vozy (nejenom) ve své třídě. A taky mezi ty nejdražší, vozy Porsche nikdy nebyly zrovna láce a pro vrcholné Panamery to platí dvojnásob. V Německu byla cena tohoto modelu stanovena na 188 592 euro, což je po přepočtu zhruba 4.9 milionu Kč. Dá se ale očekávat, že u nás bude tento model ještě dražší, protože karosářská varianta sedan v hybridním provedení na našem trhu startuje na částce 5.16 milionu Kč a verze kombi bude pochopitelně ještě o něco málo dražší.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky rychlé hybridní kombi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.