Přeposlat Volvo představilo své nejmenší SUV s označením XC40
Volvo představilo své nejmenší SUV s označením XC40
Automobilka Volvo rozšiřuje svou modelovou řadu XC o aktuálně jejího nejmenšího a nejlevnějšího člena s označením XC40. Pojďme se tedy podívat, jestli má toto SUV střední třídy čím zaujmout a proklepneme si i jeho oficiální českou cenu.
Modelová řada XC od Volva dostala již svého třetího člena a po modelech XC90 a XC60 přišla řada na novinku s označením XC40. Jedná se o nejmenší SUV od Volva a zároveň také nejlevnější, přičemž jsou již známé i jeho oficiální ceny pro náš trh. Kam vlastně tuto novinku zařadit? Volvo XC40 je SUV či crossover střední třídy s rozměry karoserie 4425 x 1836 x 1652 mm a rozvorem kol 2702 mm. Tato novinka je postavena na nové platformě CMA, kterou vyvíjelo Volvo ve spolupráci s čínskou společností Geely, což je vlastně majitel Volva. Ve své třídě by mělo Volvo XC40 patřit k těm nejpraktičtějším, výrobce zmiňuje interiér se spoustou odkládacích ploch či přihrádek a špatně nevypadá ani zavazadlový prostor schopný pojmout v základu až 479 litrů zavazadel. Co se týče designu, tak ten je vyvedený v aktuálním stylu Volva a obsahuje prvky z větších sourozenců XC90 a XC60. Přídi dominuje robustní maska chladiče s velkým logem výrobce a světlomety s typickým LED podpisem ve tvaru kladiva (nebo dvou hokejek, obojí se k původu Volva hodí). Vzadu pak najdeme elegantní, vertikálně orientovaná koncová světla a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem.
Nejvíc to novince sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne vcelku dynamicky střižená karoserie s velkým zadním sloupkem a zajímavými prolisy. Celkově působí tato novinka poměrně dynamickým dojmem, nicméně z pověstné švédské robustnosti a bytelnosti nic neztratila. Jako každé moderní SUV, i toto je obehnáno ochrannými plasty, které budou chránit jeho karoserii při výletu mimo klasické silnice. A to by neměl být s tímto modelem žádný velký problém, protože jeho světlá výška je 211 mm, a to určitě není špatné. Volvo XC40 tedy nebude pouhým módním doplňkem do velkého města a určitě se nebude bát pořádně se zašpinit od bláta. V základu vyjede na 17 palcových litých kolech, ale k dispozici budou samozřejmě i větší kola a majitel bude moct zvolit průměr až 21 palců. Na chvíli nakoukneme samozřejmě i do interiéru, který vypadá velmi elegantně a který je vyvedený v tradičním duchu Volva posledních let. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládání audia a barevný dotykový displej palubního systému s úhlopříčkou 9 palců. Velmi dobře a zajímavě vypadají například vertikálně orientované výdechy klimatizace a celkově se nám líbilo, že interiér působí tak nějak uklizeně a minimalisticky.
Před řidičem sedí trojramenný volant a digitální palubní deska, jejíž průměr je 12.3 palce. Jak jsme se již zmínili, v interiéru najdeme spoustu různých přihrádek a úložných prostor, přičemž neschází například prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu či odpadkový koš ve středovém panelu. Ve výbavě pak najdeme hromadu různých bezpečnostních prvků a systémů, jako je například automatická detekce chodců, hlídání mrtvého úhlu nebo částečně autonomní řízení s označením Pilot Assist. Volvo XC40 se tak může samo pohybovat vpřed, samo i brzdit a systém umí pracovat do rychlosti 80 km/h. Výrobce nezapomněl ani na kamery, které usnadní parkování a které navíc umí vytvořit obraz vozu z ptačího pohledu, díky čemuž bude mít řidič opravdu perfektní přehled. Ze začátku prodeje budou k dispozici pouze dvě pohonné jednotky, obě se čtyřmi válci a zdvihovým objemem dva litry (konkrétněji 1969cc). Pod označením T5 se ukrývá benzinový čtyřválec naladěný na 182 kW (248 koní) a 380 Nm a jméno D5 zase značí jeho naftového sourozence s výkony 140 kW (190 koní) a 400 Nm.
Zatímco s benzinovým motorem se Volvo XC40 umí rozjet z klidu na 100 km/h za 6.5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 230 km/h, slabší nafta je v oblasti dynamiky citelně horší (0-100 km/h za 7.9 sekundy, maximální rychlost 210 km/h). Vznětový motor je ale pochopitelně podstatně úspornější a jeho kombinovaná spotřeba byla spočítána na 5 litrů/100 km, přičemž zážehový motor má normovanou spotřebou 7.2 litru. Převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem a poháněna jsou všechna čtyři kola, nicméně později bude k dispozici i manuální převodovka a pohon pouze přední nápravy. Základní motorizace v podobě přeplňované benzinové patnáctistovky s označením T3 a výkonem 115 kW (156 koní) přijde také později a Volvo má v plánu nasadit i hybridní a čistě elektrickou verzi. V současné době jsou dostupné pouze dvě verze výbavy, a sice R-design a Momentum, přičemž obě jdou spárovat s motory D4 a T5. Nejlevnější model D4 stojí od 1 033 000 Kč s DPH a benzinový model T5 vyjde s výbavou R-design na minimálně 1 085 000 Kč. S výbavovým stupněm Momentum stojí Volvo XC40 1 066 000, respektive 1 118 000 Kč. Úplný základ v podobě verze T3, která ale ještě není v prodeji, bude startovat s cenou 742 000 Kč.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Volvo V60 Cross Country je již dostupné na našem trhu,…
- Článek: Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je…
- Článek: Polestar 1: Nádherné hybridní kupé od nově samostatné…
- Článek: Volvo představilo novou generaci modelu XC60
- Článek: Stylové Volvo V90 Cross Country dostalo české ceny
- Článek: Lynk & Co 01: Nové čínské SUV nabídne hybridní pohon a…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Volvo představilo své nejmenší SUV s označením XC40
počet příspěvků: 0