Přeposlat Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

21.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jednoznačně nejzajímavější automobil na autosalonu ve Frankfurtu představila automobilka Mercedes, která zde ukázala svůj první hypersport. Ten dostal jméno Project One a s trochou nadsázky se dá říct, že je to monopost Formule 1 upravený pro silniční provoz.

Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

Mercedes na tomto unikátním a v několika ohledech opravdu extrémním hypersportu pracoval se svou divizí AMG, takže celé jméno této novinky je Mercedes-AMG Project One. Jedná se o hypersport s hybridním pohonem po vzoru trojice Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari a McLaren P1, nicméně novinka od Mercedesu vypadá ještě extrémněji. Je to opravdu tak trochu monopost Formule 1 uzpůsobený pro jízdu po klasických silnicích s interiérem pro dva. Mercedes má s Formulí 1 samozřejmě bohaté zkušenosti, takže se měl při vývoji této bestie o co opřít a výsledek je opravdu dechberoucí. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který je na jednu stranu moderní a na tu druhou hraje tak trochu na retro notu. Na přídi si lze všimnout opravdu obrovských nasávacích otvorů, výrazně prohnuté kapoty s dalšími průduchy a jednoduchých světlometů s atraktivní grafikou. Vzadu má své místo robustní přítlačné křídlo, difuzor enormních rozměrů a v jeho středu je pak umístěná koncovka výfuku. Na první pohled zaujmou také výrazně vytažené blatníky, průduchy za předními a před zadními koly a zajímavě řešená zpětná zrcátka.

Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátkuMercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

Dveře se vyklápějí směrem nahoru a Mercedes si dal hodně záležet hlavně na aerodynamice, což je dobře patrné hned na první pohled. Hlavně obří ploutev táhnoucí se od vrcholu střechy  až k vyklápěcímu přítlačnému křídlu je něco, co působí jako z jiného světa. Fantasticky vypadající kovaná kola disponují průměrem 19 palců vpředu, 20 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 285/35 vpředu a 335/30 vzadu. Zpoza kol prosvítající brzdy s oranžovými třmeny jsou karbon-keramické. Karbon byl použitý také na kovaných kolech a samozřejmě i na karoserii, bez čehož by se žádný dnešní supersport či hypersport neobešel. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který je vyvedený v přísně minimalistickém stylu a právě interiér evokuje monopost Formule 1 opravdu hodně. Je dvoumístný a jeho dominantu tvoří obdélníkový volant obsypaný různými tlačítky a ovládacími prvky. Středový panel obsahuje startovací tlačítko, několik dalších ovládacích prvků a barevný dotykový displej palubního systému. Palubní deska umístěná nad displejem je pak zastoupena opět displejem.

Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátkuMercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

Naprosto famózně vypadající sportovní sedadla jsou připevněna napevno k šasi a místo nich se upravuje pozice pedálů a volantu. Co se týče materiálů, tak na první pohled je patrná přítomnost alcantary i karbonu. A nyní hurá k pohonu, což je hlavní hvězda tohoto automobilu. Mercedes-AMG Project One pohání hybridní pohonná jednotka, která v sobě kombinuje přeplňovaný vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 1.6 litru (ne, to není překlep) se soustavou elektromotorů. Tento šestiválec pohází z monopostu Formule 1, umí točit až 11 000 ot/min a je vybavený opravdu zajímavým systémem přeplňovaní, který pochází opět ze světa Formule 1. Turbodmychadlo umí pracovat s výfukovými plyny, jako každé turbodmychadlo a zároveň zde najdeme i kompresor, který je poháněný elektromotorem. Ten umí kompresor roztočit až na 100 000 ot/min a jenom elektromotor starající se o jeho pohon disponuje výkonem 90 kW (122 koní). Na zadní kola proudí celkový výkon čítající 500 kW, tedy 680 koní a to je pouze začátek.

Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátkuMercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

Další dva elektromotory najdeme na přední nápravě a ještě jeden elektromotor se nachází přímo na klikové hřídeli benzinového šestiválce. Za zmínku určitě stojí, že dva přední elektromotory budou pomáhat také při brzdění a každý z nich disponuje výkonem 120 kW (161 koní). Mercedes-AMG Project One umí jezdit také pouze na elektřinu a v tomto případě by se měl jeho dojezd pohybovat okolo 25 km. To ale jen tak mimochodem, mnohem více určitě zaujme celkový výkon této soustavy, který se zastavil na hodnotě 740 kW, tedy 1000 koní. To slibuje dechberoucí dynamický projev a ten se opravdu dostaví. Z klidu na 200 km/h se tato raketa rozjede za méně, než 6 sekund a maximální rychlost se má přehoupnout přes hranici 350 km/h. Zrychlení z 0-100 km/h výrobce prozatím nezmiňuje, ale je jasné, že bude bleskové a určitě proběhne pod tři sekundy. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena automatem AMG SpeedShift s osmi převodovými stupni. Ještě dodáme, že výrobce sáhl po zavěšení kol typu push-rod a vyrobeno by mělo být pouhých 275 kusů, přičemž dle Mercedesu jsou již všechny zamluvené. Oficiální cena je neznámá, ale mluví se o zhruba 2.7 milionu eurech, což je po přepočtu cca  70.5 milionu korun.

Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátkuMercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-AMG Project One: Monopost Formule 1 převlečený do silničního kabátku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.