Přeposlat Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

19.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho, předlouho vyhlížený ostrý Renault Megane s přídomkem R.S. je konečně na světě a svou premiéru si odbyl na autosalonu ve Frankfurtu. Bude tento hothatch opět patřit mezi nejlepší vozy ve své třídě a bude stejně nekompromisní, jako jeho předchůdci?

Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

Ostrý Megane patří odjakživa mezi nejlepší hothatche a pro milovníky ostrých hatchbacků je to tak trochu modla. Je podstatně drsnější a ultimativnější, než třeba Golf GTI a na okruzích se každá generace tahala o post nejrychlejšího vozu s pohonem předních kol. Dá se čekat, že stejné to bude i u nejnovější generace, nicméně na to si budeme muset počkat až do prvních testů. Ve třídě ostrých hatchbacků je nebývale plno a je tu opravdu silná konkurence, takže pokud chce Renault uspět, bude muset opět namíchat koktejl fantastického motoru a precizní ovladatelnosti. Co si budeme povídat, sportovní divize Renaultu má opravdu hromadu zkušeností a dá se čekat, že je při návrhu nového Meganu R.S. všechny využila a že výsledek bude opět dechberoucí. Nejnovější Megane R.S. vychází ze standardní verze čtvrté generace tohoto modelu a proti normálu se na první pohled liší hlavně povedeným bodykitem. Přídi dominuje sportovně střižený nárazník s LEDkami ve tvaru cílové vlajky (R.S. Vision), výrazné světlomety s LEDkami pro denní svícení, který vytváří jakési kly a samozřejmě neschází ani malý znáček R.S. pod logem automobilky.

Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou technikuRenault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

Vzadu pak najdeme protažená koncová světla, mohutný nárazník s výraznými průduchy a plastový difuzor, v jehož středu sedí obrovská koncovka výfuku. Průduchy najdeme také za předními koly a už na první pohled působí verze R.S. mnohem svalnatěji a robustněji, než standardní model. Je to dáno tím, že karoserie je o 60 mm vpředu a 45 mm vzadu rozšířená a musíme připustit, že to verzi R.S. opravdu nebývale sluší, a to hlavně v oranžovém provedením s označením Tonic. Jedná se o speciální barvu vyhrazenou výhradně tomuto modelu a to samé platí také pro žlutou Sirius. V základu bude Megane R.S. osazený 18 palcovými litými koly, nicméně k dispozici budou i kola o palec větší. Na chvíli zavítáme také do interiéru, který hraje také na sportovní notu a skvěle vypadá hlavně trojramenný volant se znáčkem R.S., zvýrazněnými úchyty a označeným vrcholem. Středový panel obsahuje řadicí páku (či volič převodovky), ovládací panel klimatizace a velký dotykový displej palubního systému. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami vypadají parádně, stejně tak jako pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou.

Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou technikuRenault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

Spíše tmavě orientovaný interiér pak hezky oživuje kontrastní prošívání červenou nití. Nový Megane R.S. bude ze začátku k dispozici ve dvou variantách, základní dostala jméno Sport a ostřejší provedení se jmenuje klasicky Cup. Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco varianta Sport disponuje otevřeným diferenciálem, verze Cup dostala do vínku nejenom tužší tlumiče, ale také samosvorný diferenciál typu torsen. Obě verze jsou pak vybaveny unikátním systémem řízení zadní nápravy 4Control známý z modelu Talisman. Jedná se o velmi zajímavé řešení, které by se mělo postarat o vskutku perfektní jízdní vlastnosti za všech okolností. Před uvedením se vedly poměrně živé diskuze o motoru a vůbec nebylo jisté, jestli Renault sáhne po osvědčeném dvoulitrovém čtyřválci, nebo půjde s objemem níž. Druhá možnost bohužel vyhrála, charakterní přeplňovaný dvoulitr je pryč a nahradil ho čtyřválec TCe o zdvihovém objemu 1.8 litru. O motoru ale nemáme sebemenší pochybnosti, protože pochází ze znovuzrozeného sporťáku Alpine A110. Tato jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 206 kW (280 koní) při 6000 ot/min a točivého momentu 390 Nm v rozsahu 2400 – 5000 ot/min, což nevypadá vůbec špatně a určitě to bude naprosto konkurenceschopné železo.

Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou technikuRenault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

Později pak přijde nejostřejší varianta s tradičním označením Trophy, u které je motor vyladěný na 221 kW (300 koní) a 400 Nm. Za zmínku určitě stojí také to, že motor by měl jít vytočit až na hranici 7000 ot/min, což není ve světě přeplňovaným motorů určitě nic běžného. Tato varianta pak dostane i výkonnější brzdnou soustavu. Je trochu škoda, že Renault nezveřejnil dynamické schopnosti jednotlivých verzí a na tyto údaje si tak budeme muset ještě chvíli počkat. Velká pochvala míří směrem k převodovce, protože k dispozici bude jak dvouspojkový automat EDC se šesti stupni, tak šestistupňový manuál, což je do tohoto typu automobilu ideální volba. Automatická převodovka pak nabídne různé režimy řazení a také systém řízeného rozjezdu (Launch Control). Nový Megane R.S. vypadá opravdu parádně a vůbec nepochybujeme o tom, že ve své třídě vyzve na souboj ty nejlepší a že je bude pořádně prohánět. Na trh se tato žhavá novinka dostane pravděpodobně koncem tohoto roku a ostrá varianta Trophy pak dorazí koncem roku příštího. Ceny prozatím zůstávají neznámé a budeme si na ně muset, stejně tak jako na dynamické schopnosti, ještě počkat.

Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou technikuRenault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu zajímavou techniku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.