Přeposlat TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

14.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Slavný britský výrobce sportovních vozů TVR hlásí návrat, a to v opravu velkém stylu. Novinka dostala staronové jméno Griffith a zaujme jak parádní technikou, tak originálním designem. Pojďme se tedy na tohoto pouličního rváče podívat trochu podrobněji.

TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

TVR patří mezi nejznámější britské výrobce sportovních vozů a tato firma vznikla již v roce 1947, v anglickém městě Blackpool. Od svého založení si prošla několika etapami, vystřídala několik vlastníků a přišlo také několik krachů. Jeden z posledních majitelů byl ruský bankéř a byznysmen Nikolay Smolensky, který v TVR působil v letech 2004 – 2013. Tato éra ale nebyla příliš úspěšná a v současné době vlastní tuto automobilku syndikát britských byznysmenů vedený Lesem Edgarem, který je zároveň jejím ředitelem. Nejnovější počin tohoto klasického britského výrobce dostal jméno Griffith, a pokud je vám toto označení povědomé, tak máte dobrou paměť. Pod stejným jménem prodávalo TVR jeden automobil již v minulosti, a to v letech 1991 – 2002. S trochou nadsázky by se tedy dalo říct, že po zhruba 15 letech se tento sportovní automobil dočkal druhé generace a faktem je, že v několika ohledech na svého předchůdce nový Griffith odkazuje. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se TVR nebývale povedl. Tato novinka je hodně drsně se tvářící kupé a vypadá jako takový pouliční rváč, který nejde pro ránu daleko.

TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém styluTVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

Do uhlazeného cestovního kupé má Griffith opravdu hodně daleko a tím ani být nemá, je to vlastně takový muscle car na britský způsob. Přední části dominuje agresivně pojatý nárazník s výraznými průduchy pod světlomety, mohutnou maskou a neschází ani decentní splitter. Vzadu pak najdeme obrovský plastový difuzor, spoiler zlepšující přítlak na zadní nápravu a originálně pojatá koncová světla plynule přecházející do nárazníku. Výfuky byste vzadu hledali marně, ty jsou vyvedeny těsně za přední nápravou, což vypadá docela zajímavě. Karoserie na první pohled zaujme také bohatou muskulaturou a krásnými litými koly, zpoza kterých prosvítají mohutné kotoučové brzdy s odvětrávanými kotouči o průměrech 370 mm vpředu a 350 mm vzadu. Kompletní rozměry tohoto vpravdě charismatického kupé jsou 4314 x 1850 x 1239 mm a hmotnost by se měla vejít do 1250 kg, takže je to poměrně kompaktní a lehký vůz, což je na sportovní kupé samozřejmě dobře. Na chvíli nakoukneme také do interiéru, který na první pohled připomíná kokpit nějakého závodního speciálu. Jeho dominantu tvoří malý, trojramenný volant s plochou spodní částí a digitální palubní deska.

TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém styluTVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

Na první pohled pak určitě zaujme i velmi krátká řadicí páka a přepínače jako v nějaké stíhačce. Interiér neobsahuje žádné kudrlinky či jiné zbytečnosti a vypadá, že se výrobce zaměřil hlavně na co nejlepší funkčnost a na to, aby řidiče při jízdě nic nerozptylovalo. A to je určitě dobře, protože zkrotit toto dvoumístné sportovní kupé pravděpodobně nebude žádná hračka. TVR Griffith je ztělesněním těch nejkrásnějších snů každého milovníka sportovního náčiní, protože nabízí kombinaci atmosférického motoru, pohonu zadních kol a klasické, manuální převodovky. To už se v dnešní době moc nevidí a i mezi klasické sporťáky se vkrádají věci typu pohonu všech kol či automatické převodovky. Griffith je tedy jakýmsi tradicionalistou, zástupcem staré školy a měl by prezentovat čirou radost z jízdy. O pohon zadních kol se stará atmosféricky plněný osmiválec o zdvihovém objemu 5 litrů, který má svůj původ v ikonickém muscle caru Ford Mustang. Pro potřeby tohoto TVR byl ale upravený firmou Cosworth a nabídne krásný výkon 373 kW (507 koní), což naznačuje parádní dynamiku.

TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém styluTVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

Oficiální dynamické schopnosti ještě nejsou bohužel známé, ale spekuluje se o zrychlení z 0-100 km/h za méně, než 4 sekundy a maximální rychlosti přesahující hranici 320 km/h, což vypadá docela reálně. Jak jsme se již zmínili, výkon proudí výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec. Výrobce se zaměřil na perfektní aerodynamiku a i díky rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50 se můžeme těšit na špičkové jízdní vlastnosti. Ještě dodáme, že nový Griffith je postavený na unikátní architektuře iStream, za kterou stojí známý inženýr Gordon Murray. Kromě perfektní aerodynamiky, ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy a nízké hmotnosti nabídne tato konstrukce také špičkovou torzní tuhost karoserie. Z moderní elektronické výbavy bychom pak měli zmínit například elektrický posilovač řízení či několik jízdních režimů a ještě dodáme, že hlídací elektronika by měla jít u tohoto kupé kompletně vypnout. Počáteční produkce bude čítat pouhých 500 kusů, přičemž drtivá většina je již zamluvená a první zákazníci se svého miláčka dočkají v roce 2019. Cena byla stanovena na 90 000 liber (cca 2.6 milionu korun) a po první, omezené sérii začne produkce tohoto vozu naplno.

TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém styluTVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku TVR hlásí s novým sporťákem Griffith návrat ve velkém stylu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.