Přeposlat Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

12.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Nissan představila druhou generaci svého elektrického automobilu Leaf. Zlepšil se dojezd, dynamika a většinu lidí určitě potěší i to, že novinka se pyšní přepracovaným a docela atraktivním zevnějškem.

Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

První generace Nissanu Leaf se začala vyrábět v roce 2010 a mezi ryze elektrickými automobily se jednalo o poměrně zajímavý model. Velikostí totiž zastupoval nižší střední třídu a k dnešnímu roku se jedná o nejprodávanější elektrický automobil všech dob. Jen ten design se moc nepovedl, první generace Leafu byla hodně často přirovnávána k ošklivému kačátku s tím, že už mu bohužel nic nepomůže. Dobrá zpráva tedy je, že Nissan na designu opravdu hodně zapracoval a nová generace vypadá mnohem stravitelněji, než ta první. Vzhled je postavený na stylu současných vozů značky Nissan a přídi tak dominují zkosené světlomety a typická maska chladiče s chromovaným dekorem. Pod ní má své místo sportovně střižený nárazník s LEDkami a vzadu pak najdeme difuzor, koncová světla vyvedená do tvaru bumerangu a decentní stříšku nad zadním sklem. Jako celek nevypadá nový Leaf vůbec špatně a typem karoserie je něco mezi klasickým hatchbackem a rodinným MPV. Proti první generace se ta druhá zvětšila do šířky i délky a její kompletní rozměry čítají 4480 x 1790 x 1535 mm. Rozdíly to nejsou velké, ale jsou tu a ještě dodáme, že profil vozu se snížil a rozvor náprav čítající 2700 mm zůstal úplně stejný.

Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cenaNissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

Praktická stránka bude zcela jistě lepší, protože zavazadlový prostor narostl z původních 370 litrů na hezkých 435 litrů a to už by mohlo být použitelné i pro menší rodinku. Pohotovostní hmotnost tohoto elektrického stroje dosahuje 1535 kg, což je ve světě konvenčních vozů sice docela dost, ale mezi elektromobily je to velmi slušná hodnota. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který je kompletně nový a který vypadá mnohem více k světu, než u první generace. Jeho dominantu tvoří středový panel s různými ovládacími prvky, voličem převodovky, ovládáním klimatizace a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej palubního multimediálního systému. Ten disponuje úhlopříčkou 7 palců a kromě možnosti ovládání prostřednictvím dotyků obsahuje také klasická, hardwarová tlačítka. Velmi dobře pak vypadá i sportovní trojramenný volant a palubní deska, která kombinuje displej s analogovým budíkem. Na některých trzích se pak zákazníci můžou těšit na spárování s telefonem pomocí technologií Apple CarPlay a Android Auto. Prostřednictvím aplikace pak bude možné například sledovat stav baterie, vyhřát nebo vychladit interiér před vyjetím či najít nejbližší nabíjecí stanici.

Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cenaNissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

Určitě bychom měli zmínit také přítomnost technologie ProPilot, která v sobě kombinuje adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu a udržování jízdního pruhu, přičemž tento systém umí automobil i zaparkovat. Nový Leaf je dále vybavený systémem čtyř kamer, které sledují okolí vozu a umí řidiči poskytnout pohled z ptačí perspektivy v úhlu 360 stupňů. Nyní se konečně dostáváme k tomu hlavnímu, což je samozřejmě pohon a baterie. Zde použitý elektromotor disponuje nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) při 3300 – 9800 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 320 Nm a je k dispozici prakticky od volnoběhu (1 – 3300 ot/min). V oblasti dynamiky nevypadá nový Leaf vůbec špatně a umí se rozjet z klidu na 100 km/h za zhruba 8.5 sekundy, přičemž maximální rychlost bude elektronicky omezená na 144 km/h. Dynamicky na tom tedy bude tato nová generace podstatně lépe, než ta první a to platí také pro dojezd na jedno nabití. Výrobcem vypočítaný normovaný dojezd na baterii o kapacitě 40 kWh je 378 kilometrů, což sice nevypadá vůbec špatně, ale je otázkou, zda bude tento dojezd v reálném světě vůbec dosažitelný.

Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cenaNissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

Postupem času by pak měla být k dispozici i varianta s vyšší kapacitou. Co se týče nabíjení, tak z klasické, domácí zásuvky zabere nabití na plnou kapacitu okolo 16 hodin, z 380V zásuvky by to mělo být okolo 8 hodin a nejlépe na tom bude samozřejmě rychlonabíječka. Ta zvládne baterii nabít na 80 % její kapacity za zhruba 40 minut. Zajímavostí je ovládání prostřednictvím prvku s označením e-Pedal. Jde o to, že jeden pedál zastupuje funkci plynu i brzdy zároveň. Při klasickém zašlápnutí funguje tento pedál jako plyn a po uvolnění začne Leaf automaticky brzdit a rekuperovat energii. Klasický brzdový pedál v kabině samozřejmě nechybí, ale podle Nissanu si v 90 % času řidič vystačí pouze s tímto e-Pedalem. Ještě bychom měli dodat, že poháněna jsou pouze přední kola a že prodej by měl odstartovat v létě příštího roku. Nissan zmiňuje že nová generace bude levnější, než ta první a to je určitě dobrá zpráva, protože nový Leaf by tak mohl patřit mezi poměrně slušně dostupné elektromobily za rozumnou cenu. Aktuální generace je na našem trhu dostupná za cenu startující na částce 730 000 Kč s DPH.

Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cenaNissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Leaf druhé generace: Nový design, lepší dynamika a nižší cena


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.