Přeposlat Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

05.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italské Ferrari trochu překvapivě představilo svůj nový otevřený supersport s označením Portofino. Jedná se o přímého zástupce základního modelu California T a těšit se můžeme například na pevnou skládací střechu nebo dvakrát přeplňovaný osmiválec.

Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

Základní model California je mezi námi již 9 let a jeho výkonnější varianta T pak přišla v roce 2014. Nejnovější počin v podobě nedávno představené novinky Portofino je vlastně jeho přímým následovníkem a Ferrari ho uvedlo tak trochu bokem, bez velkých fanfár a pozornosti. Pokud jste znalí zeměpisu, tak určitě víte, že Portofino není jen nějaké náhodné označení a že se tak jmenuje přístavní vesnice v Itálii na pobřeží Ligurského moře. Ferrari nezvolilo toto městečko náhodou, jedná se totiž o jedno z nejstylovějších a nejzajímavějších míst v Itálii, které můžete navštívit a v posledních několika letech popularita tohoto městečka velmi rychle roste. Vraťme se ale zpět k tomuto novému základnímu modelu Ferrari a pojďme se podívat na to, co všechno zvládne. Před sebou máme čtyřmístný kabriolet s pevnou skládací střechou, který kombinuje prvky jak ze svého předchůdce, tak z modelů 812 Superfast a GTC4Lusso. Design této novinky je opravdu krásný, je elegantní a zároveň jednoduchý a minimalistický. Přední části dominují fullLED protažené světlomety a široká maska chladiče, který připomíná velký úsměv.

Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii TFerrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

Pod maskou pak najdeme průduchy přivádějící vzduch do podběhů a výrobce nezapomněl ani na přední splitter. Vzadu pak sedí rozměrný difuzor, po jehož bocích najdeme dvě dvojice výfuků a minimalistická koncová světla. Zajímavým prvkem designu jsou určitě výrazné prolisy za předními koly i velké průduchy na kapotě. Kompletní rozměry této novinky jsou 4586 x 1938 x 1318 mm a výrobce pak zmiňuje i takřka ideální poměr rozložení hmotnosti mezi nápravy 46:54. Celkový design hezky dotváří povedená litá kola a při pohledu z profilu pak vynikne dynamicky střižená karoserie s dlouhým čumákem. Nám se vzhled této novinky opravdu líbí, Portofino je proti Californii T tak nějak uhlazenější a působí elegantnějším dojmem. Na chvíli nahlédneme také do interiéru, kterému dominuje středový panel s ovládáním převodovky, klimatizace a barevným dotykovým displejem palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 10.2 palce. Před řidičem pak sedí trojramenný sportovní volant s plochou spodní částí a zvýrazněnými úchyty.

Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii TFerrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

Za volantem si lze všimnout pádel pro manuální řazení a přímo na volantu pak najdeme hromadu tlačítek, což je pro Ferrari typické. Kromě startovacího tlačítka je na volantu také přepínací tlačítko jízdních režimů a dokonce i blinkry a ovládání světel, takže z něj prakticky nebudete muset sundat ruce. Velmi dobře pak vypadají i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami, stejně tak jako malý ovládací panel před spolujezdcem. Vzadu pravděpodobně nebude místa na rozdávání a spíše se bude jednat o taková nouzová sedadla hlavně pro děti. Za zmínku pak určitě stojí i vylepšená klimatizace, která by měla lépe zvládat jízdu se staženou střechou. Zadní kola této novinky pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 3.9 litru, který vychází z původního motoru použitého v Californii T. Samozřejmě ale není úplně stejný a dostal například nové písty, ojnice, hlavu válců či systém sání. Výsledkem toho je výkon dosahující 441 kW (600 koní) a točivý moment o hodnotě 760 Nm, který je dostupný v rozsahu 3000 – 5250 ot/min.

Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

Jen pro srovnání, California T nabízela výkony 412 kW (560 koní) a 755 Nm, takže novinka je výkonnější a tím pádem nabídne i lepší dynamické schopnosti. Zatímco původní California T sprintovala z klidu na 100 km/h 3.6 sekundy, Portofino je o jednu desetinku rychlejší a na tuto hranici se tedy dostane za 3.5 sekundy. I maximální rychlost je lepší a Ferrari uvádí, že tato novinka umí cestovat rychlostí přesahující 320 km/h, což její předchůdce s maximální rychlostí 313 km/h nezvládal. Jak jsme se již zmínili, výkon proudí výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím dvouspojkové automatické převodovky. Jedna z hlavních novinek je pak kompletně hliníkový podvozek, což snižuje hmotnost, spotřebu a díky tomu by mělo být Ferrari Portofino mrštnější, než původní California. Když už jsme nakousli tu spotřebu, tak vězte, že výrobce udává kombinaci 10.5 litru na 100 km/h. Na závěr ještě dodáme, že podvozek obsahuje magnetoreologické tlumiče a mezi zadními koly najdeme elektronicky řízený diferenciál. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, kde by mělo být k dispozici i vícero detailů, včetně oficiální ceny.

Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari má nový základní model Portofino. Nahrazuje Californii T


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.