Přeposlat Volkswagen představil nový crossover T-Roc

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen představil nový crossover T-Roc

31.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německý Volkswagen představil svůj dlouho očekávaný crossover, který dostal jméno T-Roc. Jedná se vlastně o menšího, stylovějšího sourozence modelu Tiguan a v několika oblastech tato novinka vcelku příjemně překvapila, tak se na ni pojďme podívat trochu podrobněji.

Volkswagen představil nový crossover T-Roc

Psát, že crossovery, potažmo menší SUV, jsou v současné době takřka nejpopulárnější typy vozů, ani nemusíme. Automobily tohoto typu potkáte doslova na každém rohu a prakticky každá automobilka má na trhu ne jednoho, ale hned několik zástupců. Automobilkám se to zkrátka vyplatí, protože hlad po crossoverech je pořád velký a nic nenaznačuje tomu, že by snad měl v blízké době polevit. Novinka od Volkswagenu s označením T-Roc spadá svou velikosti do nižší střední třídy a jak jsme se již zmínili, je to menší bratříček populárního SUV Tiguan. Zároveň je to jakási ne tak prémiová a větší alternativa k modelu Q2 od Audi, přičemž technicky je T-Roc postavený na známé platformě MQB. Jestli nás něčím tato novinka opravdu příjemně překvapila, je to zcela jistě design. Ten není vyvedený v úplně tradičním, tak trochu usedlém a konzervativním stylu Volkswagenu a T-Roc je po všech směrech příjemně svěží a mladistvý počin. Přídi dominují jednoduché světlomety plynule přecházející do masky chladiče a robustní nárazník s integrovanými mlhovkami. Mezi hlavními světlomety (můžou být kompletně LED) a mlhovkami se pak nachází LEDky pro denní svícení.

Volkswagen představil nový crossover T-RocVolkswagen představil nový crossover T-Roc

Vzadu najdeme koncová světla s hezkou grafikou, nárazník s plastovým difuzorem a neschází ani stříška nad zadním sklem. Při pohledu z profilu vynikne decentně se svažující střecha, což přidává na dynamice a zaujme také poměrně robustní karoserie. Díky krátkým převisům vpředu i vzadu vypadá T-Roc opravdu velmi zajímavě a výrobce mu neodepřel ani plastovou ochranu karoserie po celém obvodu, což je v této třídě samozřejmostí. Kompletní rozměry této novinky jsou 4230 x 1819 x 1573 mm a do kufru se v základním uspořádání vejde až 445 litrů zavazadel. Po sklopení zadních sedaček, které jsou dělené v poměru 60:40, bude mít řidič k dispozici objem až 1290 litrů, což nevypadá vůbec špatně. Ani základní hodnota ale není k zahození a víceméně odpovídá hatchbacku nižší střední třídy. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který už je o něco konzervativnější, než exteriér. Před sebou máme víceméně klasicky navržený interiér od VW s jednoduchým, možná až trochu strohým stylingem. To ale nemusí být vůbec na škodu a například ergonomie ovládání bude zcela jistě výborná.

Volkswagen představil nový crossover T-RocVolkswagen představil nový crossover T-Roc

Středový panel obsahuje ovládací panel klimatizace a nad ním pak sedí barevný dotykový displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou až 8 palců (v základu má displej 6.5 palce). Ten je do palubní desky velmi vkusně zakomponovaný a ještě dodáme, že podporuje technologie Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link pro spárování s telefonem. Palubní deska je v základu klasicky analogová, ale za příplatek bude k dispozici moderní, digitální štít a ve výbavě pak nesmí samozřejmě scházet ani různí bezpečnostní asistenti a pomocníci. Zmínit bychom měli hlavně systém hlídání únavy řidiče, čtení dopravních značek, hlídání jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat či detekci chodců. K dispozici pak budou i různé výbavové balíčky a scházet nebude ani sportovní paket R-Line. Co se týče pohonných jednotek, tak Volkswagen bude nabízet T-Roc s pěticí motorů. Základní benzinovou jednotkou je tříválec 1.0 TSI o výkonech 85 kW (115 koní) a 200 Nm a nad ním pak stojí nový motor 1.5 TSI Evo. Ten disponuje výkony 110 kW (150 koní), 250 Nm a je vybavený technologií vypínání válců.

Volkswagen představil nový crossover T-RocVolkswagen představil nový crossover T-Roc

Benzinový vrchol je zastoupený přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI o výkonech 140 kW (190 koní) a 320 Nm a musíme přiznat, že nás přítomnost tohoto motoru v nabídce příjemně potěšila a překvapila. V této třídě se určitě nejedná o běžnou motorizaci. Naftový základ najdeme v motoru 1.6 TDI o výkonech 85 kW (115 koní) a 250 Nm, nicméně mnohem příjemnějším motorem bude určitě čtyřválec 2.0 TDI. Ten bude k dispozici ve dvou výkonnostních variantách naladěných na 110 kW (150 koní) a 350 Nm nebo 140 kW (190 koní) a 400 Nm. V základu bude mít T-Roc poháněna pouze přední kola, nicméně pohon všech kol bude k dispozici také a to si opět zaslouží pochvalu. Ne všichni výrobci pohon všech kol v této třídě nabízí a určitě je dobře, že u Volkswagenu bude možné vybrat si i tuto variantu. Převodovka je zastoupena šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG se sedmi stupni. Pokud zvolíte pohon všech kol, k dispozici budete mít jízdní režimy Street, Snow, Offroad a Offroad Individual a majitelé pohonu předních kol pak dostanou módy Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual. Oficiální představení této novinky proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a prodej v Evropě by měl odstartovat někdy v průběhu listopadu.

Volkswagen představil nový crossover T-RocVolkswagen představil nový crossover T-Roc

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen představil nový crossover T-Roc


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.