Přeposlat Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

27.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Lotus si zakládá hlavně na tom, že její vozy jsou velmi lehké a tudíž obratné i při ne úplně extrémně vysokému výkonu. Nejnovější počin Lotusu v podobě modelu Evora GT430 váží pouhých 1258 kg a nabídne výkon čítající 436 koní.

Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

Tato novinka se tak ihned stala nejvýkonnějším a nejrychlejším silničním vozem značky Lotus všech dob. Zároveň se jedná o vrcholný model v celé nabídce této tradiční britské automobilky a opět ukazuje, že nízká hmotnost je to, o co jde u sporťáků v první řadě. Jako základ tomuto modelu posloužila starší verze Evora Sport 410 a výrobci se povedlo snížit hmotnost tohoto už tak poměrně lehkého vozu o dalších 26 kg. Jak jsme se zmínili již v úvodu, Evora GT430 váží pouhých 1258 kg, přičemž tento údaj platí pro suchou hmotnost a po doplnění náplní se ručička vah zastaví na 1299 kg. To je pořád výborné a toto nadupané sportovní kupé tedy váží zhruba tolik, co klasický hatchback nižší střední třídy. Za úsporou hmotnosti hledejme hlavně použití karbonových dílů, kovaná kola a speciální výfuk vyrobený z titanu. Když už jsme nakousli ta kola, tak vězte, že přední mají průměr 19 palců, zadní jsou o palec větší a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 245/35 vpředu a 295/30 vzadu. Zpoza kol pak prosvítají rudé čtyřpístkové třmeny od společnosti AP Racing a dobře patrné jsou i odvětrávané kotouče.

Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicímLotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

Design je vyvedený v klasickém stylu Lotusu a musíme uznat, že to tomuto lehkonohému sporťáku opravdu sluší. Přídi dominují protažené světlomety s LEDkami pro denní svícení, sportovní nárazník s rozměrnými průduchy a karbonový splitter. Vzadu pak najdeme opravdu výrazný difuzor s koncovkou výfuku v jeho středu, typická koncová světla a obrovské přítlačné křídlo. To zde samozřejmě není jen tak na parádu a dle výrobce generuje toto křídlo s ostatními aerodynamickými prvky při maximální rychlosti přítlak 250 kg. Je to opravdu krásný kus automobilu a ta rychlost z něj čiší na sto honů. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, kterému vévodí krásné sportovní karbonové sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami. Středový panel obsahuje barevný displej palubního systému a neschází ani ovládací panel klimatizace. Krásný trojramenný volant je čalouněný alcantarou, má zvýrazněné úchyty a poměrně tlustý věnec pro co nejlepší a nejjistější držení.

Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicímLotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

Alcantaru ale nenajdeme pouze na volantu, tento materiál je v kombinaci s kůží také na palubní desce, dveřích a mezi sedadly, přičemž majitel si může vybrat, jestli chce tuto kombinaci, nebo čistou kůži či alcantaru. Palubní deska je tvořena dvojicí klasických budíků, vedle kterých sedí displeje zobrazující například údaje z palubního počítače. Ještě dodáme, že interiér je pouze dvoumístný. Nyní se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, což je samozřejmě motor. Zadní kola pohání kompresorem přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.6 litru, který disponuje výkonem 321 kW (436 koní) při 7000 ot/min a točivým momentem 440 Nm při 4500 ot/min. To je na takto kompaktní a lehký vůz opravdu hodně a dynamika je dle očekávání skvělá, Evora GT430 se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.8 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 305 km/h. Před sebou tedy máme nejvýkonnější a nejrychlejší silniční Lotus všech dob. Ještě dodáme, že motor produkuje emise o hodnotě 249 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy.

Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicímLotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

Jak jsme se již zmínili, výkon proudí výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, takže Evora GT430 je takový puristický sporťák jako ze staré školy. Můžeme očekávat nekompromisní jízdní vlastnosti a dá se čekat, že tento vůz bude extrémně schopný hlavně na okruhu. Výrobce nezapomněl ani na samosvorný diferenciál typu Torsen. Podvozek je postavený na stavitelných tlumičích Öhlins TTX a pružinách od firmy Eibach. Ve výbavě najdeme také tři jízdní módy (Drive, Sport a Race) a kontrolu trakce stavitelnou v pěti úrovních, která jde navíc úplně vypnout. Dá se čekat, že zkušení řidiči při hrátkách na okruhu tohoto pomocníka vypnou jako úplně první věc, než vyrazí na trať. Pokud se chcete o tomto zajímavém automobilu dozvědět více informací, najdete je na oficiálních stránkách výrobce, kde je již zalistovaný a je dokonce možné si ho i objednat. Vznikne pouhých 60 kusů pro celý svět a už z toho se dá odvodit, že cena určitě nebude nízká. To opravdu není a Lotus si za jednu Evoru GT430 řekne o 151 tisíc eur, což je po přepočtu zhruba 3.93 milionu Kč.

Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicímLotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lotus Evora GT430: Lehkonohý sporťák věrný tradicím


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.