Přeposlat Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

25.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Opel rozšiřuje nabídku modelu Insignia, a to o dlouho očekávanou ostrou verzi. Už se nejmenuje OPC a nemá šestiválec, ale podle všeho je ve finále rychlejší, než předchozí generace s přeplňovaným motorem 2.8 V6.

Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

Aktuální generace modelu Insignia se Opelu nesmírně povedla a zcela právem patří tento vůz na vrchol své třídy. Ostrá varianta tedy byla dlouho očekávaná, a to hlavně z důvodu, že dávala naději na přítomnost šestiválce v mainstreamové střední třídě. Předchozí Insignia OPC totiž disponovala motorem 2.8 V6 a tak nějak jsme všichni doufali, že se tento motor vrátí. Narazit ve střední třídě na šestiválec je totiž prakticky nemožné (mimo prémii, samozřejmě) a ono pomyslné poslední žezlo třímala právě Insignia v ostré variantě, nicméně tomu je konec, šestiválec už nebude. Nová generace dostala přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, tedy naprosto konvenční železo a už se ani nejmenuje OPC. Vypadá to, že divize OPC po odkoupení koncernem PSA skončila a Opel tak oprášil staré známé označení GSi. To používal před hodně dávnou dobou a pod tímto označením vznikl například legendární Kadett GSi, kterého zná snad každý milovník rychlých kol. Nad ztrátou šestiválce sice můžeme žehrat, ale dynamika i spotřeba budou na straně verze GSi a co si budeme povídat, tento automobil má v dnešní době zkrátka o něco málo větší smysl.

Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválecOpel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který vychází z aktuální generace Insignie. Samozřejmě jí nechybí slušivý sportovní kabátek, který zahrnuje například dvě mohutné koncovky výfuku vzadu umístěné po stranách difuzoru. V zadní části si lze všimnout také do víka kufru integrovaného spoileru, koncových světel s černým podkladem a sportovního nárazníku. Dominantu přídě tvoří ostře řezané světlomety s typickým LED podpisem a sportovně střižený nárazník. Už obyčejná Insignia je velmi pohledný a hezký vůz, no verzi GSi to sluší ještě mnohem víc a hodně dělají také stylová litá kola o průměru 20 palců. Zpoza nich pak prosvítají červené třmeny kotoučových brzd, které dodala známá společnost Brembo a na předních kolech najdeme brzdné kotouče o průměru 345 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny. Co se týče pneumatik, tak výrobce sáhl po gumách Michelin Pilot Sport 4 s vysokou přilnavostí. Ještě bychom měli dodat, že nejnovější Insignia GSi sedí o 10 mm blíž k silnici, než standardní model a že je podstatně lehčí, než předchozí verze OPC.

Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválecOpel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

Opel uvádí, že se mu povedlo snížit hmotnost o 160 kg, což je opravdu hodně a je jasné, že takto obrovská úspora se projeví jak při dynamice, tak spotřebě a ovladatelnosti. Méně válců a nižší výkon tak ve finále ani moc nebudou vadit. Interiér samozřejmě vychází ze standardní verze, ale najdeme zde několik sportovních prvků, jako například parádně vypadající sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy. Trojramenný volant má lehce zploštěnou spodní část a neschází ani kontrastní prošívání. Rozvržení ovládacích prvků zůstalo stejné, takže na středovém panelu najdeme ovládací panel klimatizace, audia a barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Samozřejmě můžeme očekávat plejádu různých elektronických pomocníků a všelijakých asistentů. Nyní se konečně dostáváme k motoru, který je zastoupený již zmíněným přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten disponuje výkonem 191 kW (260 koní) a nabídne točivý moment o hodnotě 400 Nm, což určitě nejsou nějak zázračné hodnoty a vyšší výkon většinou najdeme i u ostrých hatchbacků. Jen pro srovnání, předchozí Insignia OPC nabízela ze svého přeplňovaného motoru 2.8 V6 výkony 239 kW (325 koní) a 435 Nm, tedy podstatně víc.

Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

Opel ale uvádí, že díky již zmíněné nižší hmotnosti je verze GSi ve finále rychlejší, než předchozí OPC, takže ztráta výkonu ani mrzet nemusí. Jediné, co trochu zamrzí, je ztráta šestiválcového charakteru, což samozřejmě čtyřválec nikdy nenahradí. Opel testoval Insignii GSi na severní smyčce legendárního okruhu Nürburgring a právě v tomto prostředí je novinka rychlejší, nemluvě o tom, že bude vykazovat podstatně nižší spotřebu. Výrobcem vypočítaná kombinovaná spotřeba se zastavila na hodnotě 8.6 litru na 100 km a emise CO2 čítají 197 gramů na 1 km jízdy. Poháněna jsou všechna čtyři kola, a to pomocí poměrně unikátního systému používajícího dvě lamelové spojky u zadní nápravy. Insignia GSi bude k dispozici pouze s osmistupňovým automatem, který disponuje řazením pod volantem a převodovka má dva volitelné režimy řazení s označením Standard a Sport. Ještě bychom měli zmínit přítomnost aktivního podvozku FlexRide, který umí přizpůsobit charakteristiku tlumičů a posilovače řízení aktuálním podmínkám. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a Insignii GSi bude možné objednávat již od října tohoto roku.

Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Opel představil dlouho očekávanou ostrou verzi Insignie. Už se nejmenuje OPC a přišla o šestiválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.