Přeposlat Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

18.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Korejská automobilka Hyundai odhalila hned dvě novinky v modelové řadě i30, a to ostrou verzi s přídomkem N a novou karosářskou verzi Fastback. Pojďme se na ně tedy podívat trochu podrobněji a představit si je.

Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

Začneme verzí i30 N, což není nic jiného, než dlouho očekávaná ostrá verze modelu i30, o které se mluví už opravdu dlouho a která nevypadá vůbec špatně. Hyundai si na svůj první hothatch musel počkat poměrně dlouho a bude chtít zaútočit hlavně na ikonický Golf GTI, kterým se inspiroval například v nabídce dvou výkonnostních verzí. Už na první pohled je jasně patrné, že základem této ostré varianty je aktuální generace modelu i30, nicméně Hyundai uvádí, že model N byl vyvinutý úplně od začátku, jako svébytně stojící automobil s moderním, adaptivním podvozkem. Co se týče designu, tak není vůbec divoký a je naopak poměrně usedlý, konzervativní a na první pohled snad ani nejde moc poznat, že máme co dělat s ostrým a hodně rychlým hatchbackem. Hyundai se tedy vydal cestou spíše decentních úprav a i30 N svůj výkon určitě nedává nějak okatě najevo. Z těch výraznějších prvků zaujme hlavně sportovně střižený nárazník vpředu, maska chladiče se znakem N a hezká červená dekorační linka ve spodní části předního nárazníku. Vzadu pak najdeme plastový difuzor, opět doplněný o červenou dekorační linku a dvě hezké koncovky výfuku uložené po jeho stranách.

Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením FastbackHyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

Neschází ani stříška nad zadním oknem a celkový design hezky dotváří krásná litá kola, která můžou mít průměr 18 nebo 19 palců. Zpoza nich pak prosvítají červené třmeny kotoučových brzd. Interiér vypadá poměrně kvalitně, moderně a jeho dominantu tvoří trojramenný sportovní volant se znakem N ve spodní části. Jinak samozřejmě majitel dostane středový panel s barevným dotykovým displejem palubního systému, sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou, což určitě chválíme. Tím hlavním u této verze je ale pochopitelně motor, který je zastoupený přeplňovaným čtyřválcem o zdvihovém objemu 2 litry (2.0 T-GDI). Ten bude k dispozici hned ve dvou výkonnostních verzích a ta základní nabídne 184 kW (250 koní) při 6000 ot/min a točivý moment o hodnotě 353 Nm, který je dostupný v rozmezí 1450 – 4000 ot/min. S tímto stádem pod kapotou se umí Hyundai i30 N rozjet z 0-100 km/h za 6.4 sekundy a dosahovat maximální rychlosti 250 km/h. To ale není všechno, za příplatek bude k dispozici varianta s přídomkem Performance, pod kterým se ukrývá navýšení výkonu na hezkých 202 kW (275 koní). Točivý moment je sice stejný, ale rozsah jeho dostupnosti se zlepšil až na 4700 ot/min.

Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením FastbackHyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

S tímto navýšením výkonu se i30 N zlepší v disciplíně 0-100 km/h, a to na 6.1 sekundy (maximální rychlost zůstává stejná, tedy 250 km/h). Kromě vyššího výkonu se varianta Performance pyšní také silnějšími brzdami, 19 palcovými koly, pneumatikami Pirelli P Zero a elektronickým samosvorným diferenciálem. Podvozek je velmi moderní a jak jsme se již zmínili, je adaptivní. Ještě dodáme, že k dispozici bude pět jízdních režimů (Eco, Normal, Sport, N a N Individual) a možnosti nastavení podvozku a motoru budou opravdu rozsáhlé, přičemž stabilizace (ESP) půjde úplně vypnout. Poháněna jsou pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky (automatická se dostane do nabídky později). Prozatím není bohužel jasné, kolik bude Hyundai i30 N stát, nicméně se ví, že výroba odstartuje v září tohoto roku v nošovické továrně. Zatímco tento ostrý model byl již dlouho očekávaný, novinka v podobě karosářské verze lifback byla velkým překvapením. A příjemným, nutno podotknout, protože tato verze s označením Fastback vypadá velmi atraktivně. Jejím hlavním prvkem je splývavá záď, která se vyklápí celá a atraktivní design s hezkou siluetou karoserie vynikne hlavně při pohledu z profilu.

Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením FastbackHyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

Hyundai uvádí, že se jedná o pětidveřové kupé a díky tomu, že má karoserii o značných 30 mm nižší a 115 mm delší, než standardní hatchback, tak skutečně působí. Je to vskutku zajímavý a hezký počin, který by měl být také velmi praktický a je škoda, že Hyundai nezveřejnil například objem zavazadlového prostoru. Ten by měl být určitě nadprůměrný a větší, než u standardního hatchbacku. Interiér je stejný, jako u klasických verzí a opět se tedy můžeme těšit na jednoduchý, přímočarý design a velmi dobrou ergonomii. A také moderní výbavou v čele s dotykovým barevným displejem palubního systému, možností spárování s mobilním telefonem nebo různými bezpečnostními prvky. Nabídka motorů bude ze začátku docela omezená a k dispozici budou pouze dva benzinové motory. Základní tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) a 172 Nm a čtyřválec 1.4 T-GDI, který nabídne 103 kW (140 koní) a 242 Nm. Naftová šestnáctistovka CRDi se v nabídce objeví až později. Zatímco základní motor 1.0 T-GDI bude spojený výhradně se šestistupňovým manuálem, u výkonnějšího čtyřválec bude k dispozici i sedmistupňová automatická převodovka. Prodej varianty Fastback by měl odstartovat počátkem roku 2018.

Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením FastbackHyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai představil hothatch i30 N a zajímavou variantu s označením Fastback


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.