Přeposlat Subaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Subaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

11.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejnovější generace populárního japonského automobilu Subaru Impreza konečně míří i na evropské trhy. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a návrat na náš trh je tak víceméně jistý.

Subaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

Subaru Impreza je celosvětově velmi populární vůz a jeho starší ostré verze WRX STI mají prakticky kultovní status. Prozatím poslední generace je na světě již zhruba rok a půl, nicméně Evropa na ni stále čeká. Za nedlouho se ale dočká, protože představení evropské veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, který bude probíhat v září. V oblasti designu nevypadá tato novinka vůbec špatně a po dlouhé době se jedná o hezkou Imprezu, na kterou se dá poměrně příjemně dívat. Subaru v posledních letech designově trochu stagnovalo, nicméně Levorg naznačil návrat ke starým dobrým časům a nejnovější Impreza také nevypadá vůbec špatně. Na první pohled možná trochu připomíná Opel Astru poslední generace, a to hlavně při pohledu zepředu, ale to jí rádi odpustíme. Na přídi najdeme jednoduchou masku chladiče s hezkým, chromovaným výpletem, zajímavě tvarované světlomety s výrazným LED podpisem a neschází ani sportovně střižený nárazník s integrovanými mlhovkami. Vzadu už Impreza tak atraktivní není, koncová světla jsou trochu zvláštní a působí lehce neforemně, ale díky stříšce nad zadním sklem a výrazné hraně zavazadlového prostoru je zadní část také poměrně dynamická.

Subaru Impreza poslední generace míří i do EvropySubaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

Na fotografiích je klasický, pětidveřový hatchback a zatím to vypadá, že tato karosářská verze bude v Evropě dostupná jako jediná. Například v Japonsku nebo USA se prodává i typický sedan, ale v těchto zemích jsou sedany velmi populární a určitě vyhledávanější, než hatchbacky. Základem nové generace Imprezy je kompletně nová platforma s označením Global Platform, na které je postavený také crossover XV. Kompletní rozměry této novinky jsou 4460 x 1777 x 1455 mm při rozvoru kol 2670 mm a můžeme tak očekávat poměrně prostorný a praktický vůz jako stvořený pro menší rodinu. Zavazadlový prostor pak zvládne pojmout zhruba 350 litrů zavazadel, což je v nižší střední třídě lehce pod průměrem. Nám se nová Impreza opravdu líbí, ze všech generací ji designově řadíme zcela jistě k těm povedenějším a určitě se dá zařadit mezi ty nejhezčí modely v celé aktuální nabídce Subaru. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, což je oblast, ve které se Subaru v posledních letech velmi zlepšilo a v nejnovější generaci tohoto modelu vypadá určitě k světu.

Subaru Impreza poslední generace míří i do EvropySubaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

Jeho dominantu tvoří středový panel s ovládacím panelem klimatizace, audia a barevným displejem palubního multimediálního systému. Před řidičem pak sedí krásný trojramenný volant a klasická palubní deska. Ještě musíme zmínit přítomnost malé kapličky na displejem palubního systému, kde najde řidič pravděpodobně nějaké důležité informace. Dobře pak vypadají i svisle ukotvené výdechy klimatizace po stranách displeje na středovém panelu, které ho obklopují a jako celek hodnotíme interiér nové Imprezy určitě kladně. Subaru uvádí, že součástí standardní výbavy bude bezpečnostní systém EyeSight, který obsahuje systém hlídání jízdního pruhu, adaptivní tempomat a automatického brzdění. Můžeme očekávat také dobré dílenské zpracování dotahující se na evropskou konkurenci, protože v tomto ohledu v Subaru na interiérech zapracovali také. O motorech se prozatím bohužel nic neví, ale dá se očekávat, že motorová nabídka nebude nijak zvlášť široké a tipujeme dva či tři motory, stejně jako u předchozích generací. Základem bude s největší pravděpodobností atmosférická benzinová šestnáctistovka, která je známá z modelu XV a která dává výkony 84 kW (114 koní) a 150 Nm.

Subaru Impreza poslední generace míří i do EvropySubaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

Dalším motorem pak bude dvoulitrový čtyřválec, opět atmosféricky plněný a ten by měl nabídnout výkony okolo 113 kW (154 koní) a 196 Nm. Oba motory jsou samozřejmě typu boxer a určitě potěší všechny milovníky klasiky, přičemž příznivci přeplňovaným malorážek si u Subaru na své opravdu nepřijdou. Výkonnostně to sice není žádná sláva, kdejaká foukaná čtrnáctistovka je na tom podobně, či lépe, ale motory boxer mají pořád něco do sebe a jejich milovníci na ně nedají dopustit. Zatím bohužel není jasné, jestli se na evropské trhy dostane i dieselová verze, ale Subaru naftový motor typu boxer má a pravděpodobně moc dobře ví, že bez nafty je to v Evropě nesmírně těžké. Dá se očekávat, že základní motor bude k dispozici s pohonem předních i všech kol a silnější agregáty pak budou dostupné pouze s pohonem všech kol. Co se týče převodovek, tak o těch se toho prozatím moc neví a je víceméně jisté jenom to, že klasické a Subaru hojně využívané CVT scházet nebude. Jak jsme se již zmínili, oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a na něm budou k dispozici další, doplňkové informace.

Subaru Impreza poslední generace míří i do EvropySubaru Impreza poslední generace míří i do Evropy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Subaru Impreza poslední generace míří i do Evropy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.