BMW


Přeposlat BMW X3 třetí generace je oficiálně venku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW X3 třetí generace je oficiálně venku

29.06.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW představilo novou, v pořadí již třetí generaci svého populárního SUV X3. Nejnovější verze nabídne proti svým předchůdcům samozřejmě mnohem modernější techniku a mimo to i nižší hmotnost či prostornější interiér.

BMW X3 třetí generace je oficiálně venku

Pro BMW se jedná o nesmírně důležitý model, protože předchozích dvou generací se prodalo na 1.5 milionu kusů a přínos pro kasu mnichovské automobilky je tak neoddiskutovatelný. První generace spatřila světlo světa v roce 2003 a stala se prakticky ihned velmi populární, protože nabízela kombinaci vyšší stavby karoserie, solidního chování v terénu a velmi dobrého jízdního projevu na silnici se sportovním nádechem. Druhá generace v tom úspěšně pokračovala a nyní je tedy řada na třetí, aby navázala na dobré jméno X3 a dostála všem svým závazkům. A vůbec nepochybujeme o tom, že se jí to povede, protože už na papíře vypadá třetí generace X3 velmi schopně a dá se čekat, že se bude jednat o jeden z etalonů této třídy. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který vychází ze současného stylu BMW. Přídi dominuje robustní maska chladiče, dvojice rozměrných světlometů s výrazným LED podpisem a sportovně střižený nárazník. Vzadu pak najdeme dvě koncovky výfuku umístěné po stranách plastového difuzoru a atraktivní koncová světla postavená kompletně na LED technologii.

BMW X3 třetí generace je oficiálně venkuBMW X3 třetí generace je oficiálně venku

Neschází ani decentní stříška nad zadním sklem a při pohledu z profilu vynikne příjemně dynamicky střižená karoserie. Kola můžou mít průměr 18 až 21 palců a BMW se u třetí generace X3 chlubí velmi dobrou aerodynamikou, která je vyjádřena poměrně nízkým koeficientem odporem vzduchu Cd 0.29. Co se týče rozměrů, tak třetí generace je nepatrně delší, než ta předchozí a celkově měří 4716 mm, což je o 59 mm víc. Zvětšil se i rozvor náprav, a to o 54 mm na konečných 2864 mm. Za zmínku pak určitě stojí také snížení hmotnosti a BMW uvádí, že v celkovém součtu je třetí generace X3 až o 55 kg lehčí, než ta předchozí. Celkově se nám nové BMW X3 po stránce designu opravdu zalíbilo, je dynamické, agresivní a působí příjemně sportovním dojmem. Nyní se na chvíli přesuneme do interiéru, kterému dominuje široký středový panel mírně natočený směrem k řidiči. Kromě voliče převodovky obsahuje také ovládací panel klimatizace, audia a samozřejmě neschází ani barevný dotykový displej s úhlopříčkou 10.2 palce, který může být ovládaný také prostřednictvím ovladače i-Drive či gesty nebo hlasem.

BMW X3 třetí generace je oficiálně venkuBMW X3 třetí generace je oficiálně venku

Před řidičem pak sedí hezky vypadající trojramenný volant s ovládacími prvky a klasicky vypadající palubní deska, která může být nahrazena displejem s úhlopříčkou 12.3 palce. Moderní výbava a kompletní konektivita je pak samozřejmostí, takže spárování s mobilními telefony se systémy iOS nebo Android bude hračkou a pochopitelně neschází ani různí elektroničtí asistenti a pomocníci. Zmínit bychom měli hlavně hlídání jízdního pruhu, únavy řidiče, hlídání mrtvého úhlu nebo autonomní brzdy. Po stránce praktičnosti bude nové BMW X3 ideálním rodinným vozem, v základní konfiguraci totiž zvládne odvézt hezkých 550 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedaček to může být až 1600 litrů. Co se týče motorů, tak ze začátku budou k dispozici výhradně naftové jednotky 20d a 30d, které budou doplněny sportovní verzí M40i a později se do prodeje dostanou i benzinové verze 20i a 30i. A právě verzí 20i, což značí základní benzinový motor, začneme. Pod tímto označením najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 135 kW (184 koní) a 290 Nm, se kterým se BMW X3 zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 8.3 sekundy.

BMW X3 třetí generace je oficiálně venkuBMW X3 třetí generace je oficiálně venku

Označení 30i sice evokuje klasický benzinový šestiválec, ale bohužel, opět máme co dělat s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, který je v této verzi naladěný na 185 kW (252 koní) a 350 Nm. Dynamika vypadá poměrně solidně a z 0 na 100 km/h se varianta 30i dostane za 6.3 sekundy. Základním naftovým motorem je verze 20d, tedy dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s hezkými výkony 140 kW (190 koní) a 400 Nm (0-100 km/h za 8 sekund). Naftový fajnšmekři ale určitě sáhnou po modelu s označením 30d, pod jehož kapotou se ukrývá šestiválcový třílitrový motor s výkony 195 kW (265 koní) a 620 Nm. Je jasné, že dynamika je z celé této plejády motorů nejlepší a na 100 km/h se takto osazené BMW X3 dostane za 5.8 sekundy. Nad tím vším pak stojí ostrá sportovní verze M40i s benzinovým šestiválcem, který je naladěný na 265 kW (360 koní) a 500 Nm, což stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 4.8 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Oficiální představení nového BMW X3 veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a prodej odstartuje pravděpodobně nedlouho poté.

BMW X3 třetí generace je oficiálně venkuBMW X3 třetí generace je oficiálně venku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW X3 třetí generace je oficiálně venku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.