BMW


Přeposlat BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

22.06.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka BMW představila nový model ze své stáje s označením 6 GT, který přímo navazuje na předchozí 5 GT. Opět se můžeme těšit na velmi praktický, ale ne zrovna pohledný automobil se špičkovou technikou.

BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

BMW dělá ve své současné nabídce tak trochu jarní úklid a po ukončení výroby velkého kupé řady 6, která se celá přesunula pod řadu 8, přišla řada na nástupce modelu 5 GT. Ten se posunul právě do volné řady 6, jmenuje se 6 GT a vychází z aktuální řady 5. Ano, je v tom trochu nepořádek, ale toto označení je poměrně logické a má v sobě podobnou návaznost, jako řady 1 a 2 či 3 a 4. Nové BMW 6 GT je zkrátka praktickou variantou nejnovější generace řady 5 a opět se jedná o trochu kontroverzní počin. Původní model 5 GT byl sice velmi praktický a jako rodinné auto takřka ideální kousek, nicméně designově to byl značně nepovedený automobil působící odule a tak trochu neforemně. Poslední generace je na tom vzhledově už podstatně, ale pořád se jedná o ten prapodivný vůz sedící někde mezi kategoriemi liftback a crossover, nicméně asi je o tuto třídu velký zájem a nástupce si pravděpodobně zaslouží. Proti předchozí generaci narostla ta nová ve všech směrech a s rozměry šasi 5091 x 1902 x 1538 mm je dokonce větší, než aktuální třída 5, ze které technicky i designově vychází.

BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světěBMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

Rozvor náprav je stejný, jako u předchozího modelu 5 GT a dosahuje tedy hodnoty 3070 mm, takže v otázce vnitřního prostoru bude všechno v nejlepším pořádku. To samé ostatně platí také pro objem zavazadlového prostoru, který ve standardní konfiguraci čítá 610 litrů a po sklopení zadních sedaček se může majitel těšit dokonce na 1800 litrů. To je opravdu hodně a notoričtí stěhováci si tak přijdou na své. Ještě dodáme, že zadní sedadla jsou sklopná elektronicky, a to v poměru 40:20:40 a podlaha je nyní zarovnána s nákladovou hranou. Je ale určitě škoda, že nová generace přišla o dělené páté dveře a ty se tedy nyní otevírají celé. Dominantu celého vozu tvoří přední část s tradičně vyvedenou maskou chladiče, protáhlými světlomety a sportovně střiženým nárazníkem. Vzadu pak najdeme difuzor, různé koncovky výfuku v závislosti na verzi a koncová světla s hezkou grafikou. Při bočním pohledu vynikne hlavně pomalu klesající záď, která vychází ze stylu karoserie a tento prvek je u nové generace navržený podstatně lépe, než u té předchozí. Bezrámové dveře zůstaly zachovány, za což BMW určitě chválíme i přesto, že se nejedná o nějak sportovně vyhlížející vůz.

BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světěBMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

Je to zkrátka velmi hezký prvek, který celkový design trochu oživuje. Nyní se v rychlosti podíváme i do interiéru, který taktéž vychází z aktuální generace řady 5. Jeho hlavním prvkem je široký středový panel natočený lehce k řidiči obsahující ovládání klimatizace, audia a barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Volant může být vyvedený v několika stylech a před řidičem pak sedí digitální palubní deska, což je v této třídě víceméně standard. Základní i příplatková výbava by měla být shodná s řadou 5 a můžeme tak očekávat přítomnost těch nejmodernějších prvků současnosti, jako jsou různí asistenti či pomocníci. Věci typu hlídání jízdního pruhu či mrtvého úhlu už asi nikoho ani nepřekvapí, ale parkování bez řidiče vypadá velmi zajímavě a prakticky. O tom, že bude interiér precizně zpracovaný a plný velmi kvalitních materiálů, nemusíme vůbec pochybovat. Co se týče motorů, tak za začátku prodeje budou k dispozici pouze tři jednotky. Základní verze má označení 630i a v jejím nitru najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 190 kW (258 koní) a 400 Nm.

BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světěBMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

S tímto motorem se BMW 6 GT umí rozjet z klidu na 100 km/h za 6.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 250 km/h. Třílitrový šestiválec uložený ve verzi 640i už vypadá podstatně zajímavěji a majitel s tímto motorem dostane velmi hezký výkon čítající 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Dynamika vypadá skvěle a na 100 km/h se tato verze rozletí za 5.4 sekundy, přičemž šestiválec bude možné zkombinovat i s pohonem všech kol xDrive, který sprint 0-100 km/h ještě o jednu desetinku zlepší. Nafta bude zastoupena verzí 630d a pod tímto označením se ukrývá šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry produkující 195 kW (265 koní) a masivních 620 Nm točivého momentu. S tímto motorem je zrychlení z 0 na 100 km/h dílem 6.1 sekundy a verze s pohonem všech kol je opět o desetinku lepší. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h (stejně jako u verze 640i) a všechny motory jsou spřaženy s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nové BMW 6 GT si svou světovou premiéru odkroutí na autosalonu ve Frankfurtu, který bude probíhat v září a zahájení prodeje je naplánováno na listopad.

BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světěBMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 6 GT: Nástupce praktického 5 GT je na světě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.