Přeposlat Rodinný Fiat 500L prošel faceliftem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Rodinný Fiat 500L prošel faceliftem

30.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fiat představil facelift svého praktického rodinného vozu z modelové řady 500. Verze s označením 500L je nejpraktičtější a nejprostornější zástupce řady 500 a tato výraznější modernizace přichází po dlouhých pěti letech od premiéry.

Rodinný Fiat 500L prošel faceliftem

Fiat se s malým retro autíčkem 500 naprosto trefil do černého a víceméně odstartoval v dnešní době trvající vlnu retro šílenství. Mluvíme samozřejmě o moderní reinkarnaci, která vznikla v roce 2007 a Fiat vycítil příležitost z této řady vymačkat úplné maximum. Tato řada nyní obsahuje hned několik modelů a už to nejsou jenom malé, kompaktní autíčka do města. Řadou 500L cílí Fiat na rodiny s dětmi, které potřebují něco víc, než jen prcka na korzování po kavárnách. Tato praktická reinkarnace Fiatu 500 vznikla v roce 2012 a výrobce ji nyní dopřál poměrně rozsáhlý facelift, který ale bohužel není na první pohled moc patrný. Fiat uvádí, že po faceliftu je na řadě 500L hned 40 % dílů nových a není důvod mu nevěřit. Stejně jako doposud, i po faceliftu budou k dispozici tři samostatné varianty. Základní model 500L, větší verze 500L Living a varianta s označením Cross, která je určena i mimo klasické silnice. V oblasti designu se toho změnilo poměrně dost, ale na první pohled to moc rozpoznat nejde a to se povede pouze opravdovým fanouškům a znalcům řady 500L.

Rodinný Fiat 500L prošel faceliftemRodinný Fiat 500L prošel faceliftem

Hlavní světlomety nyní vypadají trochu jinak, přepracovaný byl také přední nárazník a úpravám neutekla ani zadní část. Nám se nejvíce líbí do terénu orientovaná verze Cross, která dostala vskutku robustní přední nárazník a její výraz je opravu velmi odhodlaný. Tento model nabídne o 25 mm zvýšený podvozek a samozřejmě neschází ani plastové ochranné prvky karoserie či ochranný kryt motoru, který přijde vhod hlavně při jízdě v opravdu drsných podmínkách. Na opačné straně pak sedí varianta schopná pojmout sedm cestujících, která je neskutečně ošklivá, disproporční a dle nás se jedná o jeden z nejošklivějších automobilů současnosti konkurující i legendárnímu Fiatu Multipla. Také v případě této varianty tedy platí, že praktičnost je na prvním místě a všechno ostatní, včetně vzhledu či stylu, šlo stranou. Kromě exteriéru se tento facelift týká samozřejmě také interiéru, kde je novinek víc a těšit se můžeme hlavně na lepší konektivitu i personalizaci. Stylově je interiér pořád stejný a je vyvedený v nezaměnitelném retro designu, který je řadě 500 vlastní již od jejího uvedení.

Rodinný Fiat 500L prošel faceliftemRodinný Fiat 500L prošel faceliftem

Několik viditelných změn zde ale najdeme a ta největší je úplně nový volant. Lehce poupravena byla i palubní deska a řadicí páka sedí nepatrně výš, takže bude lépe po ruce a řazení bude pohodlnější. Středový panel obsahuje ovládání klimatizace a nový barevný displej multimediálního palubního systému Uconnect o úhlopříčce 7 palců, který je tedy o celé dva palce větší, než u verze před faceliftem. Kromě jiných samozřejmě neschází ani funkce spárování s chytrým telefonem a Fiat 500L nyní podporuje jak Apple CarPlay, tak Android Auto. Za zmínku pak určitě stojí i přístup k sociálním sítím Facebook a Twitter, takže na své si přijdou i uživatelé, kteří musí být za všech okolností spojeni se světem prostřednictvím těchto sítí. Milovníci kvalitní hudby si pak budou moct dopřát audio Beats se sedmi reproduktory a výkonu 520W. Na chvíli ještě přibrzdím u verze Cross, která nově nabízí hned tři jízdní režimy. Kromě standardního módu Normal bude mít řidič k dispozici ještě dvojici módů Traction+ a Gravity Control, které usnadní jízdu v terénu.

Rodinný Fiat 500L prošel faceliftemRodinný Fiat 500L prošel faceliftem

První jmenovaný mód pomůže s rozjezdem na kluzkém povrchu do rychlosti až 30 km/h a druhý zase asistuje při sjezdu z prudkého kopce. V oblasti motorů se nic nezměnilo a v nabídce je tedy pořád trojice benzinových a dvojice naftových motorů. Milovníci přeplňovaných malorážek budou moct sáhnout po dvouválci 0.9 TwinAir o výkonu 77 kW (105 koní) a tradicionalisté zase sáhnou po klasické atmosférické čtrnáctistovce o výkonu 70 kW (95 koní). Nejlepší svezení pak nabídne přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet naladěný na 88 kW, tedy 120 koní. Bez nafty by to samozřejmě nešlo a základním naftovým motorem je čtyřválec 1.3 MultiJet s výkonem 70 kW (95 koní), přičemž na vrcholu naftové nabídky pak sedí motor 1.6 MultiJet naladěný na 88 kW (120 koní). Zmínit bychom měli také alternativní paliva LPG a CNG, které můžou spalovat motory 1.4 T-Jet (LPG) a 0.9 TwinAir (CNG). Prozatím bohužel není jasné, kdy se modernizovaný Fiat 500L dostane do prodeje a nic se ještě neví ani o cenách, nicméně ty by se proti současným cenám moc lišit neměly.

Rodinný Fiat 500L prošel faceliftemRodinný Fiat 500L prošel faceliftem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Rodinný Fiat 500L prošel faceliftem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.