Přeposlat Škoda představila nové SUV Karoq

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda představila nové SUV Karoq

23.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Konečně jsme se dočkali dlouho plánovaného následovníka populárního SUV Yeti od Škody. Novinka dostala označení Karoq a svého oficiálního představení se dočkala ve švédském Stockholmu. Pojďme se na ni tedy podívat trochu podrobněji.

Škoda představila nové SUV Karoq

Jak jsme se již zmínili, jedná se o přímého následovníka velmi dobře prodávaného modelu Yeti a nový Karoq je vlastně koncernový sourozenec dříve představeného modelu Ateca od Seatu. Není to ale pouze Ateca s jinými logy, Karoq se od svého koncernového bratříčka liší opravdu hodně a to je samozřejmě jenom a jenom dobře. Škoda si pro svou světovou premiéru vybrala krásné švédské město Stockholm a v rámci kampaně se nový Karoq vydal, samozřejmě ještě plně zamaskovaný, na cestu napříč Evropou, z Mladé Boleslavi až právě do cílového města premiéry. Design novinky částečně vychází z většího modelu Kodiaq, samozřejmě má v sobě i prvky z ostatních škodovek a víceméně odpovídá současnému stylu automobilky. Přední části dominuje klasicky tvarovaná maska chladiče doplněná obdélníkovými světlomety s LED podpisem a pod hlavními sedí ještě další dvojice světel, přičemž spodní jsou mlhovky. Světla můžou být i kompletně LED a z těchto diod jsou složena i koncová světla. Ta jsou svým designem poměrně originální, vypadají opravdu dobře a jejich tvar do robustní karoserie dobře zapadá.

Škoda představila nové SUV KaroqŠkoda představila nové SUV Karoq

Přední nárazník působí vcelku mohutným dojmem, což platí také pro zadní a celkově vypadá Karoq na fotografiích větší a zavalitější, než ve skutečnosti. Kompletní rozměry této novinky jsou 4382 x 1841 x 1605 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2638 mm (u verze s pohonem všech kol je rozvor menší a čítá 2630 mm). Proti modelu Yeti je Karoq o rovných 160 mm delší a vlastně je větší ve všech směrech, takže nabídne jak lepší prostor pro posádku, tak více místa pro zavazadla. Když už jsme nakousli kufr, tak vězte, že v základu nabídne objem 521 litrů a po sklopení zadních sedaček bude k dispozici 1630 litrů, takže spokojeni budou i nároční uživatelé. Za příplatek bude k dispozici i systém VarioFlex, který umožní zadní lavici posouvat nebo ji úplně vyjmout a s tímto systémem se objem zavazadlového prostoru pohybuje od 479 do 588 litrů. Pokud zadní lavici úplně vyjmete a necháte ji doma, k dispozici bude parádních 1810 litrů. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který stylově vychází ze současné produkce Škody a designově je tedy poměrně umírněný, ale praktický.

Škoda představila nové SUV KaroqŠkoda představila nové SUV Karoq

Jeho dominantu tvoří středový panel s ovládáním klimatizace a barevným displejem palubního systému. V základu má tento displej úhlopříčku 6.5 palce, nicméně k dispozici budou i modernější systémy s 8 a dokonce i 9.2 palcovým displejem, přičemž nejlepší systém s označením Columbus nabídne i LTE připojení a ovládání prostřednictvím gest a hlasu. Vyšší výbavy pak nabídnou i prvky typu mobilního hotspotu, rozhraní Bluetooth nebo bezdrátového nabíjení telefonu. Palubní deska je v základu klasicky analogová, ale k dispozici bude i kompletně digitální palubní štít s několika grafickými režimy rozhraní. Karoq je prvním modelem od Škody, který nabídne kompletně digitální palubní desku a ve výbavě nebudou scházet ani různí bezpečnostní pomocníci či asistenti. Zmínit bychom měli hlavně hlídání mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek či parkovací asistenty. Co se týče motorů, tak v počáteční nabídce budou dvě vznětové a dvě zážehové jednotky, přičemž naftový čtyřválec 2.0 TDI bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích. Základním motorem je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI naladěný na 85 kW (115 koní) a 200 Nm, přičemž s ním se Karoq zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 10.6 sekundy.

Škoda představila nové SUV KaroqŠkoda představila nové SUV Karoq

Daleko lépe pak vypadá nový čtyřválec 1.5 TSI s výkony 110 kW (150 koní) a 250 Nm, který je zajímavý i v oblasti dynamiky (0-100 km/h za 8.4 sekundy). Naftový základ je zastoupený klasickým čtyřválcem 1.6 TDI s výkony 85 kW (115 koní) a 250 Nm a o stupínek výš pak bude stát motor 2.0 TDI naladěný na 110 kW (150 koní) a 340 Nm. Nejvýkonnější naftová verze je taktéž vybavena motorem 2.0 TDI, ale s naladěním na 140 kW (190 koní) a rovných 400 Nm. Tento model je zároveň i tím nejdynamičtějším a umí se rozjet z 0-100 km/h za 7.8 sekundy. Nejvýkonnější nafta je také již v základu spojena s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, zatímco ostatní verze mají v základu klasický šestistupňový manuál a pohon přední nápravy. Mluví se také o tom, že se dočkáme i ostré verze s klasickým přídomkem RS, která by měla nabídnout benzinový čtyřválec 2.0 TSI a výkon až okolo 300 koní, nicméně to je pořád pouze nepotvrzená spekulace. Škoda Karoq se začne vyrábět o prázdninách a objednat ji bude možné již od června tohoto roku, nicméně ceny prozatím bohužel zveřejněny nebyly.

Škoda představila nové SUV KaroqŠkoda představila nové SUV Karoq

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda představila nové SUV Karoq


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.