Přeposlat Škoda představila nové SUV Karoq
Škoda představila nové SUV Karoq
Konečně jsme se dočkali dlouho plánovaného následovníka populárního SUV Yeti od Škody. Novinka dostala označení Karoq a svého oficiálního představení se dočkala ve švédském Stockholmu. Pojďme se na ni tedy podívat trochu podrobněji.
Jak jsme se již zmínili, jedná se o přímého následovníka velmi dobře prodávaného modelu Yeti a nový Karoq je vlastně koncernový sourozenec dříve představeného modelu Ateca od Seatu. Není to ale pouze Ateca s jinými logy, Karoq se od svého koncernového bratříčka liší opravdu hodně a to je samozřejmě jenom a jenom dobře. Škoda si pro svou světovou premiéru vybrala krásné švédské město Stockholm a v rámci kampaně se nový Karoq vydal, samozřejmě ještě plně zamaskovaný, na cestu napříč Evropou, z Mladé Boleslavi až právě do cílového města premiéry. Design novinky částečně vychází z většího modelu Kodiaq, samozřejmě má v sobě i prvky z ostatních škodovek a víceméně odpovídá současnému stylu automobilky. Přední části dominuje klasicky tvarovaná maska chladiče doplněná obdélníkovými světlomety s LED podpisem a pod hlavními sedí ještě další dvojice světel, přičemž spodní jsou mlhovky. Světla můžou být i kompletně LED a z těchto diod jsou složena i koncová světla. Ta jsou svým designem poměrně originální, vypadají opravdu dobře a jejich tvar do robustní karoserie dobře zapadá.
Přední nárazník působí vcelku mohutným dojmem, což platí také pro zadní a celkově vypadá Karoq na fotografiích větší a zavalitější, než ve skutečnosti. Kompletní rozměry této novinky jsou 4382 x 1841 x 1605 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2638 mm (u verze s pohonem všech kol je rozvor menší a čítá 2630 mm). Proti modelu Yeti je Karoq o rovných 160 mm delší a vlastně je větší ve všech směrech, takže nabídne jak lepší prostor pro posádku, tak více místa pro zavazadla. Když už jsme nakousli kufr, tak vězte, že v základu nabídne objem 521 litrů a po sklopení zadních sedaček bude k dispozici 1630 litrů, takže spokojeni budou i nároční uživatelé. Za příplatek bude k dispozici i systém VarioFlex, který umožní zadní lavici posouvat nebo ji úplně vyjmout a s tímto systémem se objem zavazadlového prostoru pohybuje od 479 do 588 litrů. Pokud zadní lavici úplně vyjmete a necháte ji doma, k dispozici bude parádních 1810 litrů. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který stylově vychází ze současné produkce Škody a designově je tedy poměrně umírněný, ale praktický.
Jeho dominantu tvoří středový panel s ovládáním klimatizace a barevným displejem palubního systému. V základu má tento displej úhlopříčku 6.5 palce, nicméně k dispozici budou i modernější systémy s 8 a dokonce i 9.2 palcovým displejem, přičemž nejlepší systém s označením Columbus nabídne i LTE připojení a ovládání prostřednictvím gest a hlasu. Vyšší výbavy pak nabídnou i prvky typu mobilního hotspotu, rozhraní Bluetooth nebo bezdrátového nabíjení telefonu. Palubní deska je v základu klasicky analogová, ale k dispozici bude i kompletně digitální palubní štít s několika grafickými režimy rozhraní. Karoq je prvním modelem od Škody, který nabídne kompletně digitální palubní desku a ve výbavě nebudou scházet ani různí bezpečnostní pomocníci či asistenti. Zmínit bychom měli hlavně hlídání mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek či parkovací asistenty. Co se týče motorů, tak v počáteční nabídce budou dvě vznětové a dvě zážehové jednotky, přičemž naftový čtyřválec 2.0 TDI bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích. Základním motorem je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI naladěný na 85 kW (115 koní) a 200 Nm, přičemž s ním se Karoq zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 10.6 sekundy.
Daleko lépe pak vypadá nový čtyřválec 1.5 TSI s výkony 110 kW (150 koní) a 250 Nm, který je zajímavý i v oblasti dynamiky (0-100 km/h za 8.4 sekundy). Naftový základ je zastoupený klasickým čtyřválcem 1.6 TDI s výkony 85 kW (115 koní) a 250 Nm a o stupínek výš pak bude stát motor 2.0 TDI naladěný na 110 kW (150 koní) a 340 Nm. Nejvýkonnější naftová verze je taktéž vybavena motorem 2.0 TDI, ale s naladěním na 140 kW (190 koní) a rovných 400 Nm. Tento model je zároveň i tím nejdynamičtějším a umí se rozjet z 0-100 km/h za 7.8 sekundy. Nejvýkonnější nafta je také již v základu spojena s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, zatímco ostatní verze mají v základu klasický šestistupňový manuál a pohon přední nápravy. Mluví se také o tom, že se dočkáme i ostré verze s klasickým přídomkem RS, která by měla nabídnout benzinový čtyřválec 2.0 TSI a výkon až okolo 300 koní, nicméně to je pořád pouze nepotvrzená spekulace. Škoda Karoq se začne vyrábět o prázdninách a objednat ji bude možné již od června tohoto roku, nicméně ceny prozatím bohužel zveřejněny nebyly.
Hodnocení:
hlasů: 1
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Škoda představila nový model Scala, duchovního…
- Článek: První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně…
- Článek: Škoda Fabia má po faceliftu, který pro ni znamená…
- Článek: Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené…
- Článek: Škoda Kodiaq je oficiální!
- Článek: Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze