Přeposlat Audi RS 5 vstupuje na český trh

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi RS 5 vstupuje na český trh

18.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nekompromisní ostré kupé Audi RS 5 vstupuje konečně na náš trh a automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku si za něj řekne v základu o více, než dva a čtvrt milionu korun. Pojďme se tedy podívat, co všechno tato raketa na kolech nabídne.

Audi RS 5 vstupuje na český trh

Audi RS 5 samozřejmě vychází ze standardní verze A5, která je mezi námi v již druhé generaci. První generace spatřila světlo světa v roce 2007 a celkově se jedná o velmi populární automobil, přičemž ostrá verze s tradičním označením RS tvoří samotný vrchol nabídky. Druhá generace verze RS byla představena teprve před nedávnem, v březnu na autosalonu v Ženevě a v Audi tak s uvedením do prodeje vůbec neotáleli. Jedná se o klasické čtyřdveřové kupé s rozměry 4723 x 2029 x 1360 mm a přeplňovaným šestiválcem pod kapotou, takže v Audi se rozhodli jít cestou downsizingu. První generaci RS 5 totiž poháněl fantastický vidlicový osmiválec 4.2 FSI, takže u druhé generace sice možná trochu ubylo charakteru a výkon se nezměnil, ale dynamika je lepší. Na techniku a ceny se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který vychází z civilní verze A5 a zdobí ho vcelku agresivní bodykit. Přední části dominuje lichoběžníkovitá maska chladiče s černým výpletem, která je doplněna o ostře řezané světlomety a sportovně střižený nárazník s integrovaným splitterem.

Audi RS 5 vstupuje na český trhAudi RS 5 vstupuje na český trh

Ve standardní výbavě je Audi RS 5 vybaveno LED světlomety a za příplatek jsou pak k dispozici modernější světla Matrix LED. Vzadu pak najdeme agresivně vyhlížející koncová světla, mohutný difuzor a dvě obří koncovky výfuku umístěné po jeho stranách. Na víku zavazadlového prostoru pak neschází decentní integrovaný spoiler. Celkově je Audi RS 5 velmi dynamicky a sportovně vyhlížející kupé, které na sebe upoutá pozornost všude, kde se ukáže. To platí hlavně pro výrazné barvy typu červená Misano či zelená Sonoma. Součástí standardní výbavy jsou hezká kovaná kola o průměru 19 palců (za příplatek jsou k dispozici kola o palec větší), za kterými jsou umístěny klasické ocelové brzdy. Za (nemalý) příplatek je pak možné dopřát si odolnější a výkonnější karbon-keramické brzdy. Ono z karbonu toho zde může být opravdu hodně a je možné připlatit si například za karbonovou střechu či kryty zpětných zrcátek. Neschází ani různé karbonové pakety, které do tohoto materiálu obléknou například prahy, spoilery nebo část masky chladiče. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který je vyvedený v tradičním stylu Audi a je doplněný hezkými dekoračními prvky.

Audi RS 5 vstupuje na český trhAudi RS 5 vstupuje na český trh

Jeho hlavním prvkem je široká maska chladiče s ovládáním audia, klimatizace a 7 palcovým barevným displejem palubního multimediálního systému. Před řidičem sedí krásný trojramenný volant s plochou spodní částí, zvýrazněnými úchyty a volant může být čalouněný alcantarou. Za příplatek je možné dopřát si Audi virtual cockpit, což je 12.3 palcový barevný displej nahrazující klasickou palubní desku před řidičem. Také v interiéru pak najdeme karbon a neschází ani kůže s hezkým, kontrastním prošíváním. Součástí standardní výbavy je i hromada různých bezpečnostních systémů či asistentů a namátkou zmíníme například Audi Pre Sence City, Side Assist či Parking System plus. Za příplatek jsou k dispozici další asistenti a různé pakety, takže ve finále může být Audi RS 5 až po střechu napěchováno tou nejmodernější technikou. Alfou a omegou tohoto ostrého kupé je samozřejmě motor, který je zastoupený dvakrát přeplňovaným šestiválcem o zdvihovém objemu 2.9 litru. Proti předchozí generaci tedy ubyly dva válce a zdvihový objem se snížil, ale výkon zůstal stejný a dosahuje hodnoty 331 kW (450 koní) v rozsahu 5700 – 6700 ot/min.

Audi RS 5 vstupuje na český trhAudi RS 5 vstupuje na český trh

Točivý moment narostl na 600 Nm a je dostupný v širokém spektru 1900 – 5000 ot/min. Dynamika je perfektní, z klidu na 100 km/h se Audi RS 5 rozjede za 3.9 sekundy (proti první generaci zlepšení o 0.7 sekundy) a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Za příplatek je ale možné tento omezovač rychlosti posunout až na 280 km/h. Výkon míří na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky s možností řazení pádly pod volantem. Součástí standardní výbavy je pak i sportovní podvozek s elektricky nastavitelnými tlumiči a za příplatek je k dispozici modernější podvozek Dynamic Ride Control. Na závěr zmíníme i kombinovanou spotřebu, který byla výrobcem spočítána na 8.7 litru paliva na 100 km jízdy, nicméně se dá čekat, že v reálném světě bude konzumace benzinu vyšší. Jak jsme se již zmínili, základní cena Audi RS 5 byla na našem trhu stanovena na více, než dva a čtvrt milionu korun a konkrétně za toto ostré kupé dáte minimálně 2 254 900 Kč s DPH.

Audi RS 5 vstupuje na český trhAudi RS 5 vstupuje na český trh

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi RS 5 vstupuje na český trh


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.