BMW


Přeposlat BMW řady 1 prodělalo lehký facelift

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 1 prodělalo lehký facelift

16.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW řady 1 je v několika směrech opravdu unikátním strojem a tím hlavním důvodem je fakt, že se jedná o jediný automobil ve své třídě s pohonem zadních kol. Automobilka BMW nyní tomuto modelu dopřála facelift, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

BMW řady 1 prodělalo lehký facelift

BMW řady 1 spatřilo světlo světa v roce 2004 a jednalo se o nejlevnější automobil v nabídce této automobilky. Zajímavé bylo hlavně kombinací karoserie hatchback a pohonu zadních kol, což je poměrně unikátní a hlavně zábavné spojení. V roce 2011 jsme se dočkali generace druhé, která dostala v roce 2015 facelift. Poté se začalo mluvit o tom, že BMW chce v této třídě upustit od pohonu zadní nápravy ve prospěch klasického pohonu předních kol a udělat tak z řady 1 víceméně tuctový model. Prozatím poslední facelift této řady ale naznačuje, že pohon zadních kol v této třídě ještě po nějaký čas zůstane (alespoň do příchodu třetí generace), což je samozřejmě jenom a jenom dobře. V oblasti designu jsme se žádných výrazných změn nedočkali, nicméně několik málo úprav proběhlo a zmínit bychom měli hlavně lehce přepracovanou masku chladiče s černým žebrováním. Přední světlomety jsou na první pohled pořád stejné, ale i ty dostaly černý podklad a trochu jinak vypadá také nárazník. Světlomety jsou samozřejmě LED a stejnou technologii najdeme i u koncových světel, které se taktéž dočkaly tmavého podkladu.

BMW řady 1 prodělalo lehký faceliftBMW řady 1 prodělalo lehký facelift

Koncovky výfuku jsou nově vyvedeny v černém chromu, nicméně rozvržením je zadní část stejná, jako u verze před faceliftem. Mimo to se můžou případní zájemci těšit na pět nových designů litých kol, dva nové odstíny barev s označením Seaside Blue a Sunset Orange a hned trojicí speciálních edicí Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a M140i Edition Shadow. Právě tyto edice se pyšní výše zmíněnými černými doplňky karoserie. Celkově působí BMW 1 pořád jako takové ošklivé káčátko, ale jeho design má na jednu stranu určité kouzlo a charakter, který ho odlišuje od běžné produkce nižší střední třídy. Je zkrátka jiné  a to se cení. Lehčí úpravy se dotkly také interiéru, kde najdeme nejnovější palubní systém iDrive, novou palubní desku či lehce přepracovaný středový panel. Ten je poměrně široký, lehce natočený směrem k řidiči a je vyvedený v minimalistickém stylu, což určitě chválíme. Není zbytečně přeplácaný a najdeme na něm ovládací panel klimatizace, audia a na vrcholu umístěný barevný dotykový displej multimediálního palubního systému iDrive.

BMW řady 1 prodělalo lehký faceliftBMW řady 1 prodělalo lehký facelift

Ten může mít úhlopříčku až 8.8 palce a součástí výbavy jsou i moderní prvky typu spárování s chytrým telefonem (Apple CarPlay) či palubní WiFi. Mírně přepracovány byly také výdechy klimatizace a v interiéru najdeme několik nových chromovaných prvků, které ho docela hezky oživují. Trojramenný volant s tlustým věncem vypadá parádně a hezká je i palubní deska s velmi jednoduchou grafikou. Kromě kvalitních materiálů můžeme očekávat také precizní dílenské zpracování. Co se týče motorů, tak v této oblasti jsme se bohužel žádných novinek nedočkali a motorová paleta tak zůstává stejná. Základní verze nese označení 116i a pod tímto číslem se ukrývá přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 1.5 litru, který je naladěný na 80 kW (109 koní). Tento tříválec pak najdeme i ve variantě s označením 118i, nicméně zde je naladěný už na podstatně hezčích 100 kW, tedy 136 koní. Pokud se vám trojice válců pod kapotou příčí, tak určitě sáhnete po modelech 120i a 125i s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem. Ten nabídne výkony 135, respektive 165 kW (184 a 224 koní) a dynamicky se už jedná o velmi zajímavé modely.

BMW řady 1 prodělalo lehký faceliftBMW řady 1 prodělalo lehký facelift

Na vrcholu benzinové nabídky pak stojí ostrá verze s označením M140i, v jejíž nitru najdeme přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litry. Tento motor dává úžasných 250 kW (340 koní) a jedná se o víceméně poslední možnost, jak si dopřát výbušný šestiválec v kompaktním hatchbacku s pohonem zadních kol. Dá se čekat, že v blízké budoucnosti se bude jednat o velmi ceněnou verzi a k této motorizaci je možné dopřát si i pohon všech kol xDrive. Naftové modely jsou označeny 114d, 116d, 118d, 120d a 125d, přičemž první dvě verze jsou osazeny tříválcem o objemu 1.5 litru, který je naladěný na 70 a 85 kW (95 a 116 koní). Zbylé tři modely dostaly dvoulitrový čtyřválec o výkonech 110, 140 a 165 kW (150, 190 a 224 koní). Ani zde neschází možnost dopřát si pohon všech kol xDrive a ten je k dispozici pro varianty 118d a 120d. Pokud tedy máte zájem o malý automobil nižší střední třídy s pohonem zadních kol, tak kupujte, dokud řada 1 existuje ve stávající podobě. S příchodem nové generace se dá opravdu čekat přechod na přední pohon. Faceliftovaná řada 1 se do prodeje dostane v průběhu července tohoto roku.

BMW řady 1 prodělalo lehký faceliftBMW řady 1 prodělalo lehký facelift

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 1 prodělalo lehký facelift


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.